Výnosy skupiny O2 na Slovensku, ktorá zahŕňa aj výsledky spoločnosti O2 Business Services, dosiahli v úvodnom štvrťroku takmer 75 mil. eur. Počet zákazníkov (aktívnych SIM kariet) operátora O2 vzrástol v sledovanom období na 2,28 mil.

„Už 15 rokov poskytujeme služby telekomunikačného operátora našim zákazníkom. Od základného spojenia so svojimi blízkymi prostredníctvom hlasu a správ sme za ten čas postupne pridávali do nášho portfólia aj dátové balíky, zábavu, TV služby, bezdrôtové pripojenie domácností k internetu a mnohé ďalšie. Vo februári sme tak spolu s našimi zákazníkmi mohli osláviť 15. výročie, pri ktorom sme im rozdávali dáta. Pripomenuli sme sa aj nezákazníkom, ktorí od nás mohli získať, rovnako ako O2 zákazníci, službu VOYO bezplatne až na 3 mesiace“, uviedol Igor Tóth, generálny riaditeľ O2. Ako ďalej dodal: „radosť z osláv však pomerne skoro vystriedala pomoc ľuďom, ktorí utekali pred hrôzami vojny na Ukrajine. Pomáhali sme im bezplatnými SIM kartami s kreditom a dátami, ako aj so zvýhodnenou tarifikáciou volaní na Ukrajinu a tiež v roamingu za ceny ako v EÚ, aby sa so svojimi blízkymi mohli spojiť bez obáv. V marci sme tiež ohlásili pokrytie vlastnou 5G sieťou už v desiatkach lokalít na Slovensku, pričom sieť piatej generácie intenzívne budujeme ďalej“.

Prehľad prevádzkových ukazovateľov

Zákaznícka báza sa v úvode roka medziročne zvýšila o takmer 3% na 2,28 mil. Zákazníci s pravidelnou mesačnou platbou tvorili z celkovej zákazníckej bázy 69% podiel. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol výšku 10 eur. 

Konsolidované výsledky skupiny O2 SKQ1/2022Q1/2021Zmena
Výnosy (v mil. eur)7575-0,5%
Aktívne SIM karty (v tis.)*2 2782 2212,6%
Podiel zákazníkov fakturovaných služieb (v %)68,868,30,5 p.b.

*Údaj zahŕňa aj takmer 483 tis. M2M SIM kariet k 31. marcu 2022

Značky: