O2 vykázalo aj v minulom roku rastúce finančné a prevádzkové ukazovatele. Počet zákazníkov na konci roka 2017 dosiahol už takmer 1,94 mil. Výnosy medziročne stúpli o 7,3 % na takmer 270 mil. eur. Ich najrýchlejšie rastúcou zložkou sú výnosy z dátovej prevádzky, ktorých medziročná zmena dosiahla takmer 27 % nárast. Zisk pred úrokmi a zdanením (EBITDA) predstavoval vlani hodnotu takmer 94 mil. eur.
„Rok 2017 môžeme na základe čísel zhodnotiť ako úspešný a rastový, aj napriek náročnej implementácii roamingovej regulácie. Jej vplyv na hospodárenie spoločnosti sa nám však podarilo eliminovať vyváženým mixom nových produktov, zmenami v doterajšom portfóliu ako aj rastom zákazníckej bázy. Aj preto môžem skonštatovať, že 11. rok pôsobenia O2 na trhu bol skutočne silným a bohatým rokom na udalosti,“ uviedol Peter Gažík, generálny riaditeľ O2 Slovakia.
Prehľad prevádzkových ukazovateľov
Počet zákazníkov sa oproti roku 2016 zvýšil o 2,3 % na 1,937 mil. Najvýraznejšie rástol počet zákazníkov platiacich na základe faktúry, ktorých podiel na celkovej zákazníckej báze vzrástolna 59 %. „Nárast zákazníkov s platbou na faktúru je výsledkom mimoriadne úspešného programu O2 Paušál, ktorý neustále zvýhodňujeme,“ doplnil Peter Gažík. Priemerný mesačný výnos na zákazníka (ARPU) dosiahol v minulom roku u zákazníkov platiacich na základe faktúry 12,9 eur a u zákazníkov s predplatenou kartou 5,5 eur.
Prehľad udalostí v roku 2017
- O2 si udržalo dlhodobú pozíciu lídra v zákazníckej skúsenosti, keď už po deviaty krát za sebou zvíťazilo v nezávislej ankete „TECHBOX roka 2017“, v ktorej čitatelia hlasujú aj v kategórii najlepší operátor na Slovensku za predchádzajúci rok.
- O2 sa v úvode roka stalo hlavným partnerom Športovej akadémie Mateja Tótha, čím podporilo vznik akadémií na 24 základných školách na Slovensku. Ambíciou Športovej akadémie Mateja Tótha je ponúknuť novú celoročnú aktivitu pre najmenších s prepracovanou metodikou a jedinečným tréningovým programom, ktorý sa opiera o inovatívne metódy vo fyzioterapeutike, vývojovej kineziológii a detskej psychológii.
- Pri príležitosti svojho 10. výročia prítomnosti na slovenskom telekomunikačnom trhu prinieslo O2 aj výnimočnú kampaň pod názvom Dobré dáta od O2. Prostredníctvom 10 ambasádorov a ich 10 posolstiev vyzvalo O2 každého, aby sa zapojil do kampane a svojou troškou prispel k zlepšeniu Slovenska. O2 odhaľovalo výzvy, ktoré boli založené na jednoduchom princípe zameranom napríklad na podporu slovenskej kultúry, pohybových aktivít, či zdravého životného štýlu, postupne počas desiatich týždňov.
- Spolu s oslavou 10. výročia predstavilo O2 ponuku inovatívnych veľkokapacitných dátových paušálov pod názvom O2 Dáta. Tie sú zamerané na zákazníkov s veľkou dátovou a nižšou SMS a hlasovou spotrebou. Ich základom sú výrazne vyššie objemy dát (od 4 do 16 GB) už v cene paušálov, pričom cena hovorov a SMS sa odvíja od reálnej spotreby zákazníkov. Dátové paušály obsahujú aj bonus na nákup zariadení, pričom ak ho zákazník nevyužije, získa extra balík dát navyše v závislosti od zvoleného paušálu.
- Už v marci O2 spolu s kuriérskou spoločnosťou Slovak Parcel Service/InTime odštartovalo prevádzku systému vlastnoručného elektronického biometrického podpisovania zmlúv doručovaných zákazníkom až domov. Dodávateľom tejto technológie je úspešný startup Axepto, s ktorým O2 už v minulosti spolupracovalo.
- O2 začiatkom apríla odštartovalo prevádzku bezdrôtového pripojenia na internet, ktoré je určené pre domácnosti a firmy. Ide o využitie technológie LTE TDD na frekvenčnom pásme 3,5 GHz a 3,7 GHz. Koncom decembra boli internetové služby poskytované na tejto technológii dostupné už takmer v každej druhej obci na Slovensku.
- Operátor O2 priniesol od polovice júna po deviatich rokoch novú predplatenú kartu pod názvom O2 Voľnosť. Za 10 centov na hovor môžu zákazníci s O2 Voľnosť volať do všetkých sietí. Za SMS zaplatia 5 centov a k dispozícii majú aj dátový 1GB balíček za 5 eur.
- V polovici júna operátor predstavil tiež vylepšenú ponuku volacích programov a služieb, ktorá zohľadňuje novú reguláciu Európskej únie. Zákazníci môžu v krajinách Európskej únie automaticky využívať volania, SMS správy a internetový balík ako doma. Zmena predstavuje zrušenie príplatkov pre zákazníkov nachádzajúcich sa v roamingu v krajinách Európskej únie a tiež v Nórsku, Lichtenštajnsku a na Islande.
- O2 odštartovalo v júni aj komerčnú prevádzku digitálnej televízie O2 TV. Na výber majú zákazníci z troch balíkov fixnej O2 TV, v ponuke zostáva aj naďalej O2 TV v mobile. V komerčnej prevádzke majú zákazníci k dispozícii až 72 TV staníc.
- Začiatkom septembra O2 prinieslo zásadnú zmenu svojho produktu Strieborný O2 Paušál, ktorý po novom v cene 20 eur mesačne ponúka aj neobmedzený hovory. Súčasťou programu sú tiež neobmedzené SMS správy a balíček až do 1 GB dát mesačne.
- Koncom septembra dosiahlo O2 na Slovensku pokrytie s vlastnou 4G LTE sieťou až 90,6 % populácie, čím sa stalo v pokrývaní rýchlym internetom jednotkou na mobilnom trhu. Operátor zároveň odštartoval spoluprácu s ďalším partnerom pri využívaní národného roamingu v 2G sieti.
- Férová Nadácia vybrala na jeseň víťazné projekty Grantovej výzvy pre rok 2017. Až 16 projektov s ambíciou zlepšenia podmienok vzdelávania, rozvoja kritického myslenia, či podnecovaniu mladých myslieť a konať inovatívne si rozdelilo takmer 127 tis. eur. Headlinom tohtoročného grantu bola výzva „Zmeň Slovensko k lepšiemu vlastným projektom,“ ktorá nadväzovala na desať výziev v iniciatíve Dobré dáta k 10. výročiu O2 na Slovensku.
- O2 si opäť po roku pripomenulo v kampani hodnoty 17. novembra viacerými aktivitami. Na jeden deň vytvorilo virtuálnu železnú oponu a zdôrazňovalo, že sloboda nie je samozrejmosť. V tento deň sa pri načítaní zahraničných webových stránok tiež zobrazilo upozornenie pripomínajúce železnú oponu a upozornilo na prekročenie hranice. Návštevníci si samozrejme mohli zvoliť možnosť „slobodne pokračovať ďalej“ alebo získať viac informácií o 17. novembri 1989. Ku kampani sa pridalo aj viacero osobností zo spoločenského života na Slovensku.
- Koncom roka v nadväznosti na najširšie pokrytie vlastnou 4G LTE sieťou operátor vytvoril geolokačnú aktivitu Dobrá sieť, ktorá mala veľmi jednoduché a prehľadné pravidlá. Stačilo byť zákazníkom O2 a označiť sa v ktorejkoľvek z takmer 2 000 obcí pokrytých 4G LTE signálom. Dobrá sieť zaznamenala až 14 144 súťažných checknutí, pričom O2 venovalo za každé jedno 50 centov Nadácii Pontis vzdelávaciemu projektu Generácia 3.0. Zapojení do súťaže, ktorá zároveň preverila pokrytie O2 samotnými zákazníkmi, tak venovali na dobrú vec vyše 7 tis. eur.