Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Do bratislavského nákupného centra Aupark mieri unikátny projekt prepájajúci koncept fyzickej módy s digitálnou budúcnosťou.

Dizajnérka Katarína Mydliarová predstavila kolekciu šiestich nadčasových virtuálnych kúskov, ktoré si vďaka špeciálnym zrkadlám s AR technológiou budete môcť od 29. septembra vyskúšať v Auparku aj vy. Virtuálna doba so sebou prináša neobmedzené možnosti, preto vstúpte na virtuálne mólo a preskúmajte svet digitálnej módy ako nikdy predtým. Doprajte svojmu šatníku nový rozmer a nalaďte sa na trendy budúcnosti spolu s Auparkom.

Digitálna móda bude v blízkej budúcnosti súčasťou každodennej reality. Náš svet sa už teraz z veľkej časti presúva do online prostredia, v ktorom chceme prezentovať svoj štýl a osobnosť rovnako ako v reálnom živote. Vizuálne atraktívne filtre už neslúžia iba na zábavu, módne kolekcie v online svete nás učia viac experimentovať a objavovať svoje kreatívne poňatie módy bez hraníc. Je len otázkou času, kedy si do virtuálneho šatníka budeme pridávať aj kúsky, na ktoré by sme v reálnom svete nemali odvahu.

Hoci to pre mnohých môže znieť až príliš extravagantne, ide o trend, ktorý posúva svet módy napríklad aj o krok bližšie k udržateľnosti. Okrem toho sprístupňuje najnovšie trendy všetkým – bez ohľadu na veľkosť či pohlavie.

Doprajte vášmu šatníku nový rozmer

Nákupné centrum Aupark v Bratislave spojilo sily so špičkovou digitálnou módnou návrhárkou Katarínou Mydliarovou, ktorá vytvorila kolekciu šiestich outfitov pre dámy aj pánov.

„Digitálna móda je móda budúcnosti, v ktorej každý z nás potrebuje pestrý šatník, ale nepotrebuje ho fyzicky vlastniť. Väčšinu času dnes trávime v online svete – pracujeme, komunikujeme a zabávame sa a chceme pri tom dobre vyzerať,“ vysvetľuje expertka na virtuálnu módu a módna návrhárka Katarína Mydliarová. Módu študovala v Južnej Kórei, Veľkej Británii a Nemecku a dnes je majiteľkou štúdia Metarials studio. Jej futuristické modely pôsobia ako vytvorené z tekutých materiálov a pripomínajú, že virtuálna móda môže byť „ušitá“ z čohokoľvek.

V termíne od 29.9. do 8.11. ponúkne Aupark svojim návštevníkom možnosť vyskúšať si virtuálnu kolekciu v reálnom prostredí nákupného centra. „Rozmýšľali sme, ako spojiť virtuálny svet s tým fyzickým. Podarilo sa nám to vďaka AR technológii a zrkadlám, ktoré v rámci kójí pôsobia ako virtuálne skúšobné kabínky. V nich návštevníci jednoducho oblečú svoju postavu do jedného z modelov. Svoju fotku v dizajnovom oblečení môžu potom zdieľať na sociálnych sieťach,“ vysvetľuje detaily tohto invenčného konceptu Veronika Košická, riaditeľka obchodného centra Aupark Shopping center vBratislave. Celkovo 4 kóje nájdu návštevníci v centrálnej časti nákupného centra, pričom dve z nich sú venované práve spomínaným dámskym a pánskym outfitom. V ďalších dvoch si môžu návštevníci pozrieť zblízka prehliadku virtuálnych outfitov prostredníctvom VR okuliarov či vyskúšať ďalší z nových digitálnych trendov – „Make-up Try-on“. Táto novinka umožňuje testovať prostredníctvom AR technológie a tabletov rozličné druhy maskár, očných liniek, očných tieňov, rúžov, a to všetko bez toho, aby bolo čokoľvek fyzicky aplikované priamo na tvár. 

Zoznámte sa s Aurou, virtuálnou influencerkou

O tom, že nákupné centrum berie budúcnosť digitálnej módy naozaj vážne, svedčí aj fakt, že do spolupráce prizvalo aj špičkové pražské štúdio XBROS, ktoré je lokálnym technologickým lídrom v oblasti umelej inteligencie. Dizajnéri XBROS vytvorili pre Aupark virtuálnu modelku, x-fluencerku Auru.

X-fluencer je digitálna postava inšpirovaná počítačovými hrami, ktorá sa vo virtuálnom priestore prezentuje ako reálna osoba. Má jedinečný vzhľad, príbeh a názory, ktoré zdieľa na svojich online profiloch a ľudia ju tak môžu sledovať a inšpirovať sa ňou. X-fluenceri pracujú pre svetoznáme značky, skladajú piesne či dávajú rozhovory ako reálni ľudia. Aura od XBROS štúdia je extravagantná mladá žena, ktorú uvidíte v modeloch Katky Mydliarovej vo videu z futuristického priestoru Auparku. Video bude dostupné na sociálnych sieťach a obrazovkách v priestoroch obchodného centra.

Virtuálna móda, virtuálne outfity, virtuálne modelky a vy. Koncept, aký pravdepodobne nenájdete nikde inde na Slovensku. V Auparku môžete navštíviť aj predajne, ktoré už využívajú digital fashion. Jedným z technologických inovátorov v rámci módy je rozhodne módna značka Bershka, ktorá aktívne spolupracuje s online platformou DressX. V rámci nej si zákazníci môžu skúšať a nakupovať virtuálne oblečenie či celé kolekcie, filtre sú dostupné aj v rámci platformy Instagram. Spoluprácu s DressX aktívne využíva aj značka H&M, ktorá navyše rozšírila svoje portfólio o showroom v metaverse a módna značka Mango uviedla kolekciu outfitov v podobe NFT. Prienik digitálneho sveta a módy či kozmetiky prináša so sebou aj množstvo praktických momentov. Spoločnosť Mac predstavila „Virtual Make-up Try-on“, čo umožňuje zákazníkom testovať viac ako 800 produktov tejto spoločnosti prostredníctvom AR technológie, čo uľahčuje možnosť výberu produktu pre koncového zákazníka. Táto technologická novinka bude dostupná aj v centrálnej zóne Aupark Shopping center v Bratislave, spolu s už spomínanou kolekciou virtuálnych outfitov.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.