Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Inteligentná podpora integrovaného štartovacieho generátora (ISG)

Stuttgart.  Mercedes-Benz modernizuje paletu motorov svojho konštrukčného radu veľkých SUV: nové modely GLE 300 d 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva: 6,3 – 5,8 l/100 km; kombinované emisie CO2: 166 – 152 g/km)[1] a GLE 300 d 4MATIC kupé (kombinovaná spotreba paliva: 6,2 – 6,1 l/100 km; kombinované emisie CO2: 163 – 160 g/km)[1] ponúkajú optimálny priebeh výkonu, ale spotrebujú výrazne menej paliva ako ich predchodcovia. Sú vybavené aktuálnym štvorvalcovým dieselovým motorom (OM 654 M) s integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie a dosahujú výkon 200 kW/272 k. Záujemcovia si už teraz môžu objednať oba mierne hybridy, ktoré budú k dispozícii od novembra. Ceny začínajú na úrovni 75 372,00 eur s DPH (GLE 300 d 4MATIC), príp. 84 240,00 eur s DPH (GLE 300 d 4MATIC kupé).

Aktuálna verzia OM 654 M je vybavená integrovaným štartovacím generátorom (ISG) druhej generácie. Súčasťou ISG je 48-voltový elektrický systém. Zabezpečuje funkcie ako kĺzanie, zvýšenie výkonu alebo rekuperácia a umožňuje výrazné úspory paliva. Okrem toho motor vďaka tomu štartuje veľmi rýchlo a komfortne, a teda funkcia štart – stop prebieha takmer nepozorovane. To isté platí pre prechod z režimu kĺzania s nečinným motorom do režimu dynamického náhonu s využitím sily motora. V režime voľnobehu sa inteligentná súhra ISG a spaľovacieho motora stará o vynikajúcu kultúru chodu.

Štvorvalcový dieselový motor je veľmi pokročilý aj v oblasti dodatočnej úpravy spalín. Akumulačný katalyzátor NOx najmä v podmienkach štartovania za studena ukladá oxidy dusíka, aby sa pri zohriatom motore mohli redukovať v katalyzátore SCR. Filter pevných častíc dieselových motorov (DPF) so špeciálnou povrchovou úpravou znižuje emisie častíc. Oba aktívne katalyzátory SCR (Selective Catalytic Reduction) so samostatne dávkovaným množstvom vstrekovanej látky AdBlue umožňujú účinnú redukciu oxidov dusíka vo všetkých prevádzkových oblastiach. Tieto katalyzátory sú umiestnené v blízkosti motora a v podlahe vozidla.

Vylepšený bol aj náhon na všetky kolesá: doterajšie modely GLE so štvorvalcovými motormi boli vybavené rozdeľovacou prevodovkou, ktorá rozvádza hnací moment na jednotlivé nápravy v pevnom pomere 50:50 percent. Vo verziách GLE 300 d 4MATIC a GLE 300 d 4MATIC kupé sa používa rozdeľovacia prevodovka s elektronicky riadenou lamelovou spojkou. Umožňuje variabilné presúvanie hnacieho momentu medzi nápravami v rozsahu 0-100 percent (systém Torque on Demand).  Plne zosieťovaná rozdeľovacia prevodovka so systémom Torque on Demand pritom umožňuje aj na cestnej komunikácii ďalšie zvýšenie bezpečnosti jazdy a agilnosti, a to najmä najmä počas jazdy v zákrutách. Dochádza k tomu prostredníctvom cieleného ovplyvňovania zatáčavého momentu smerom k pretáčavosti alebo nedotáčavosti vozidla.

Prehľad nových modelov:

  GLE 300 d 4MATICGLE 300 d 4MATIC kupé
Zdvihový objemcm³1 993
VýkonkW/k200/272
pri1/min4 200
Príd. výkon (zvýšenie výkonu)kW/k15/20
Max. krútiaci momentNm550
pri1/min1 800-2 200
Príd. krútiaci moment (zvýšenie výkonu)Nm200
Kombinovaná spotreba paliva[1]  l/100 km6,3-5,86,2-6,1
Kombinované emisie CO2 [1]g/km166-152163-160
Zrýchlenie 0 – 100 km/hs6,8
Maximálna rýchlosťkm/h230226
Cena odeur s DPH75 372,0084 240,00

Hodnoty spotreby podľa WLTP:

  GLE 300 d 4MATICGLE 300 d 4MATIC kupé
Komb. spotreba paliva[2] WLTPl/100 km7,5-6,17,1-6,5
Kombinované emisie CO2 [2] WLTPg/km196-160186-172

[1] Udané hodnoty sú zistené „hodnoty NEDC-CO2“ v zmysle čl. 2 bodu 1 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt. Pre výpočet dane z motorového vozidla je rozhodujúca hodnota WLTP.

[2]  Uvedené hodnoty sú hodnoty CO2 zistené podľa skúšobného postupu WLTP v zmysle čl. 2 bodu 3 vykonávacieho nariadenia (EÚ) 2017/1153. Hodnoty spotreby paliva boli vypočítané na základe týchto hodnôt.

Značky: