Zadanie Pierra Dreyfusa pri vývoji Renault 4 bolo jasné: „Chcem vidieť poriadny nakladací priestor!“ Generálny riaditeľ Renault v rokoch 1955 až 1975 bol vizionár. Renault 4 už pri prvom uvedení na trh (1961) skutočne vyvolal malú revolúciu. Renault 4 s týmito piatimi dverami a rovnou podlahou bol sedan, kombi a úžitkový automobil zároveň.
Dvere k slobode
Piate dvere znamenali spoločenský fenomén. Pierre Dreyfus , vysvetlil svojmu tímu, že chce vidieť veľký nakladací priestor pre vozidlo, ktoré by sa hodilo ľuďom v každého veku, solciálnej vrstvy, kdekoľvek na svete. Trafil klinec po hlavičke! Z modelu sa predalo viac ako 8 miliónov kusov vo vyše 100 krajinách sveta počas 30 rokov. Jeho želanie sa splnilo.
Hatch poskytoval užívateľom jednoduchý spôsob nakladania čohokoľvek, od balíkov slamy až po výbavu na kempovanie. Perfektný štýl pre akýkoľvek životný štýl. Navyše piate dvere ponúkajú väčšiu modularitu interiéru, čo umožnilo inžinierom a dizajnérom vytvoriť prvé “voitures à vivre” alebo autá na bývanie.
Hugues, generálny riaditeľ Renault Classic, sa obzerá za revolúciou v hatchbacku, ktorú vyvolal Renault.
Renault 4 sa predstavil v roku 1961. V tom čase sa ľudia vo Francúzsku sťahovali z vidieku do miest. Verejná doprava bola veľmi žiadaná, najmä na okraji mesta. Ľudia cítili potrebu vlastniť auto, vhodné pre vidiecke aj mestské oblasti. Auto, ktoré by mohli šoférovať do práce i na nákupy. Je to tiež obdobie, kedy si ženy začali hľadať zamestnanie a kúpna sila domácností sa zvyšovala. A na pozadí týchto udalostí pride čoskoro na trh známe 4L, ktoré poskytuje 24/7 riešenia pre mestské i vidiecke bývanie.
“Hatchbacky vytvorili revolúciu v automotive priemysle tým, že ponúkali väčšiu modularitu interiéru.”
Hugues, Managing Director Renault Classic
Funkcie vhodné pre celý rad
Hatch bol kľúč k úspechu pre 4L, preto sa Renault rozhodol predĺžiť jeho budúcnosť v tradičnejšom segmente – rodinný sedan, s pravidelnejším batožinovým priestorom. Renault 16, z roku 1965, bol predstaviteľom bezprecedentnej revolúcie, ktorá predznamenala luxusnejšie hatchbacky. Keď sa nad tým zamyslíte, Renault 16 bol ako veľká verzia Renaultu 4 – oba boli hatchbacky a ponúkali neskutočnú modularitu zadných sedadiel.
V skutočnosti môže byť hatchbackom akýkoľvek model auta, vrátane sedanov, kupé či mestských áut. Renault začal vyvíjať široký sortiment modelov hatchback, ako napríklad R20, R30, Fuego, R25 a R11. Hatchbacky sa dostali do pozornosti najmä po tom, čo bratia Marreauovci na Renault 20 v roku 1982 vyhrali Rally Paríž – Dakar.
Perfektne sa hodí pre model Arkana
V celom modelovom rade Renault stojí Arkana ako žiariaci ambasádor pre hatchbacky.
“Hatch sa perfektne hodí na toto vozidlo, je to skvelý prienik medzí SUV a sedanom. Ideálne riešenie pre dizajnérov, pretože môžu prísť s elegantným dizajnom, ktorý prináša zákazníkom potrebnú praktickosť. Karoséria hatchbacku Arkana sa vyznačuje priestranným, ľahko prístupným interiérom, ktorý poskytuje viac úložného priestoru ako samostatný batožinový priestor,” dodáva Hugues.