S čoraz teplejšími letami stále viac ľudí zvažuje kúpu klimatizácie. Pri jej výbere zavážia okrem ceny aj iné faktory, napríklad vzhľad.

Kupujúci v súčasnosti často hľadajú spotrebiče, ktoré zapadnú do interiéru v ich domácnostiach.  „S grafitovo sivou farbou ponúka spoločnosť Panasonic alternatívu zákazníkom, ktorí chcú namiesto bielych alebo strieborných klimatizácií niečo odlišné,” uviedol Marek Hvozdík, Sales Manager v spoločnosti Panasonic.

Dôležitý je vzhľad

Štíhlosť, krivky, matné alebo lesklé materiály či vysoká odolnosť voči prachu: aj to sú rozhodujúce faktory pri kúpe novej klimatizácie. Podľa skúseností obchodných partnerov spoločnosti Panasonic sa pánska klientela zvyčajne rozhoduje na základe technických parametrov. Pre dámy je dôležitejší vzhľad. „Klimatizácia, ak je správne nainštalovaná a udržiavaná, môže byť súčasťou interiéru až 20 rokov. Preto otázka dizajnu vzniká hlavne z praktických dôvodov. Ak si uvedomíme, že farba nábytku alebo steny, s ktorou má jednotka ladiť, sa môže v priebehu dvoch desaťročí zmeniť, nie je prekvapujúce, že najčastejšou farbou je biela,” upozornil Hvozdík.

Zdroj: Panasonic

Diskrétne riešenia

Kanálové a kazetové klimatizačné jednotky sú vhodnou voľbou pre tých, ktorí do domácností hľadajú

nenápadné riešenia. Zaberajú málo miesta, vyžadujú si však inštaláciu falošného stropu. Pri kazetových jednotkách je potrebná výška vnútornej jednotky v strope len približne 25 cm, zatiaľ čo kanálové vnútorné jednotky sa zmestia do 20 cm. Pri týchto jednotkách je viditeľná len mriežka, ktorá je zvyčajne biela alebo kovová.

Existujú aj takzvané parapetné jednotky, ktoré sú podobné panelovým radiátorom. Majú hĺbku 21 cm a šírku 75 cm.

Na čo sa zamerať pri výbere klimatizácie?

Pri výbere správnej klimatizačnej jednotky treba zohľadniť miestnosť, v ktorej sa má používať. Dôležitá je veľkosť priestoru, množstvo slnečného svetla.„Ak si vyberiete klimatizáciu správnej veľkosti a výkonu pre danú miestnosť, nemusíte sa obávať, že chladenie alebo vykurovanie bude drahé,“ dodal Hvozdík.

Článok je uverejnený v rámci spolupráce.

Prečítajte si aj:

Značky: