Rok 2016 by mal v rámci nakupovania tovaru online prelomiť rekord.
Podľa štatistík porovnávača cien Heureka by sme tento rok mali nakupovaním v e-shopoch utratiť o 112 miliónov eur viac. Odhadom by malo ísť o sumu 815 miliónov eur, čo činí oproti minulému roku až 16 % nárast. Najnovší odhad Heureky však priniesol aj ďalšie zaujímavé výsledky.
Čísla porastú zahájením vianočnej sezóny
Počet slovenských e-shopov sa aktuálne zastavil na čísle 9 300. Aj napriek tomu, že ich počet o necelé percento poklesol, nakupovaniu online prichádza na chuť čoraz viac ľudí, ktorí majú voči nemu dôveru. Najviditeľnejšie by mali tržby e-shopov narásť už onedlho, a to zahájením sezóny vianočných nákupov. „Pred Vianocami využívajú e-shopy k nákupu najčastejšie skúsení zákazníci, ktorí sú v nich zvyknutí nakupovať často. Online nakupovanie ďalej využívajú aj tí, pre ktorých nie je takéto nakupovanie bežnou záležitosťou, ale s nakupovaním cez e-shopy už určité skúsenosti majú. Každoročne sa, samozrejme, pridávajú aj tí, pre ktorých je práve nákup vianočného darčeku impulzom k prvému online nákupu,“ hovorí šéf Heureky Tomáš Braverman.
Slováci nakupujú online viac jedlo, kozmetiku i oblečenie
Nárast záujmu o tovar zaznamenala Heureka najmä v kategóriách jedlo a nápoje, kozmetika a zdravie, oblečenie a móda či dom a záhrada. V kategórii jedlo a nápoje sa napríklad stalo trendom najmä nakupovanie čerstvých a trvanlivých potravín online. Dôvod nakupovania online má viaceré výhody – je rýchle, lacné, pohodlné a jednoduché.
Spotrebitelia teda už nesiahajú iba po elektronike, podľa Heureky medziročne najviac vzrástol záujem práve o tovar dennej spotreby. Nákupy sa tak môžu realizovať síce v nižších hodnotách, no v konečnom dôsledku sa po spokojnosti s daným produktom spotrebiteľ rád vráti a nakúpi opäť.
V mobilnom nakupovaní Čechov predbiehame
Kým u našich českých susedov využíva na online nakupovanie mobilný telefón 36 % spotrebiteľov, na Slovensku je dokonca takýchto spotrebiteľov až o 7 % viac, a to až 43 %. Tí si jednotlivý tovar na internete radi prechádzajú, porovnávajú a čítajú recenzie produktov. Aj napriek tomu, že finálny nákup často dokončia prostredníctvom počítača, trend mobilného nakupovania rastie.