Nakupovanie prostredníctvom online portálov je najmä pred Vianocami veľmi trendy. V tomto období by viac ako 56 % Slovákov uprednostnilo online nákupy z pohodlia práce, či domova. Priemerne sme pritom ochotní minúť na darčeky až 110 EUR. Aj to ukázal prieskum, ktorý uskutočnila ZlavaDna.sk na začiatku decembra tohto roka. „Počas Vianoc u nás nakupuje o 30 % viac zákazníkov, pričom pred rokom sme predali takmer 20 000 darčekov za skoro 550 000 EUR. Tento rok očakávame až 10 % nárast predaja,“ uviedla riaditeľka ZlavaDna.sk Svetlana Tarageľová.

Trend online nákupov

Pri rozhodovaní o nákupe je pre viac ako polovicu Slovákov stále najsilnejším argumentom cena. Prieskum realizovaný portálom ZlavaDna.sk ukázal aj to, že v súčasnosti sa 20 % z nich rozhoduje podľa aktuálnych zliav či akcií. Hlavnou motiváciou pri nakupovaní darčekov je vždy prekvapiť, či potešiť blízkych, no financie majú posledné slovo.

Vianočné nakupovanie začína už začiatkom novembra, pričom každým rokom čoraz viac odkladáme nakupovanie darčekov na poslednú chvíľu. Svetlana Tarageľová prezradila aj to, že: „záujem o nakupovanie zážitkov v zľave je citeľný aj na Štedrý deň, pričom tento fakt pripisujeme jednoduchosti nákupu a využitia v podobe darčekového kupónu. Pár dní pred Vianocami Slováci nakupujú vo veľkom napríklad predplatné časopisov, ale najväčší záujem je stále o zážitkové, či kúpeľné wellness pobyty.“

Odlíšte sa

Vymyslieť kreatívny darček, ktorý poteší je stále jednoduchšie. Inšpirácie ponúkajú najmä zľavové portály, ktoré okrem bežných akcií prekvapia vždy niečím netradičným. „Tento rok sa na ZlavaDna.sk predávajú napríklad zľavy na vodičský kurz v autoškole, jazda na Lamborgini, či antistresové maľovánky pre dospelých, ktoré sú absolútnym hitom týchto Vianoc,“ prezrádza Svetlana Tarageľová.

Súčasný trend online nákupov ukazuje, že vianočné darčeky sa stále viac predávajú online. Slováci tak majú čoraz viac možností nájsť si pod stromčekom aj niečo iné ako ponožky a pyžamo.

 

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.