Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Opel Insignia GSi s novou špičkovou pohonnou jednotkou a pohonom všetkých kolies Twinster.

  • Motory novej generácie so spotrebou nižšou o 18 percent
  • Možnosť vypínania valcov, systém zavesenia kolies FlexRide a aktívne uzatváranie mriežky chladiča
  • Nové pixelové svetlá IntelliLux LED® a špičkové asistenčné systémy

Nový Opel Insignia oslavuje svoju svetovú premiéru na autosalóne v Bruseli (od 9. do 19. januára). Po prvýkrát môžete na bruselskom autosalóne vidieť okrem limuzíny Grand Sport a kombi Sports Tourer aj športovú verziu GSi s novým ostrým dizajnom: vertikálne otvory v prednom nárazníku pripomínajúce zuby šabľozubého tigra a dynamický predný spojler sú nezameniteľné. Verzia GSi vyráža do nového roka s novým 2,0 – litrovým preplňovaným zážihovým motorom s výkonom 169 kW (230 k) a novou 9 – stupňovou automatickou prevodovkou. Okrem toho ponúka elektricko-hydraulický posilňovač bŕzd, mechatronický systém zavesenia kolies FlexRide a systém pohonu štyroch kolies Twinster so smerovaním krútiaceho momentu (spotreba paliva limuzíny podľa NEDC1: v meste 8,9 l/100 km, mimo mesta 5,8 l/100 km, kombinovaná 6,9 l/100 km, emisie CO2 161 g/km, spotreba paliva podľa WLTP2: kombinovaná 8,3 – 8,5 l/100 km, emisie CO2 193 – 198 g/km).

Spotreba paliva nižšia až o 18 percent: nový Opel Insignia v najlepšej forme

Vlajková loď tejto nemeckej značky s bohatou tradíciou sa premiérovo predstaví vo verziách GSi, Grand Sport a Sports Tourer s novými, mimoriadne úspornými zážihovými a vznetovými motormi. Spotrebu paliva okrem toho znižujú aj nové prevodovky s nízkym trením, ktoré zároveň prispievajú k zvyšovaniu pohodlia. Záujemcovia o model Insignia si môžu vybrať buď obzvlášť hospodárnu a plynulú šesťstupňovú manuálnu prevodovku, alebo osem, resp. deväťstupňovú automatickú prevodovku. Aerodynamické vlastnosti nového modelu Insignia dodatočne vylepšuje aktívna celoplošná záklopka. V porovnaní z predošlým modelom sa spotreba paliva podľa NEDC znížila až o 18 percent, pričom emisie CO2 dosahujú úroveň len približne 100 g/km. Vďaka tomu patrí nová Insignia medzi najúspornejšie vozidlá vo svojom segmente.

Dizajnéri spoločnosti Opel ešte viac vylepšili vysokokvalitný interiér modelu Insignia. Certifikované ergonomické sedadlá AGR s množstvom komfortných funkcií sú teraz dostupné v rôznych vyhotoveniach s látkovým či koženým čalúnením, resp. s čalúnením Alcantara. Pre každého, kto dokáže oceniť pohodlie a klasický vzhľad, sú dokonalou voľbou stupne výbavy Elegance a Ultimate. Vášnivých vodičov zasa potešia nové varianty Insignia GS Line a GSi.

Okrem toho Insignia ponúka najmodernejšie bezpečnostné a asistenčné systémy, predovšetkým nové adaptívne pixelové svetlá IntelliLux LED®. Obsahujú celkovo 168 LED prvkov – 84 na jeden svetlomet! Vodiči modelu Insignia tak získajú ultra tenké svetlomety, ktoré poskytujú najlepšiu možnú viditeľnosť a reagujú ešte rýchlejšie a presnejšie než doteraz. Pritom však neoslňujú vodičov vo vozidlách vpredu ani v opačnom pruhu.

„Sme hrdí na našu novú vlajkovú loď. Insignia skvelo vyzerá a ponúka prvotriedne technológie, ako napríklad pixelové svetlá IntelliLux LED®, úsporné zážihové a vznetové motory, adaptívny systém zavesenia kolies FlexRide a výnimočne pohodlné sedadlá. Vrchol ponuky opäť tvorí variant GSi, ktorý ponúka rovnako vzrušujúcu jazdu ako pravé športové vozidlo,“ povedal generálny riaditeľ spoločnosti Opel, Michael Lohscheller.

Mimoriadny záber kolies a obratnosť zaručuje maximum zábavy za volantom

Nový Opel Insignia GSi je určený pre každého, kto dokáže oceniť naozajstnú výnimočnosť. Športový pohon štyroch kolies so smerovaním krútiaceho momentu je unikátom v tomto segmente. V režime pohonu všetkých kolies (AWD) nahrádzajú klasický zadný diferenciál dve spojky, ktoré v každej jazdnej situácii zabezpečujú dokonalý prenos výkonu na jednotlivé kolesá. Vďaka tejto technológii je nový Opel Insignia GSi obratnejší pri zatáčaní, ponúka dokonalý prejazd zákrutou a môže sa pochváliť tiež skvelou trakciou. Ak si chcete vychutnať ešte aktívnejší zážitok z jazdy, môžete novú deväťstupňovú automatickú prevodovku obsluhovať pomocou páčok na volante.

Záverečné detaily nového modelu Opel Insignia GSi sa dolaďovali na legendárnej „Severnej slučke“ okruhu Nürburgring. Podvozok s dynamickým vyladením ponúka mimoriadny záber kolies. Ďalšieho vylepšenia sa dočkali aj vysokovýkonné štvorpiestikové brzdy Brembo (s červenými strmeňmi) a priame riadenie.

Model Insignia vybavený elektricko-hydraulickým posilňovačom bŕzd je už dnes ideálnou platformou pre technológie, ktoré si v budúcnosti bude vyžadovať automatizovaná jazda. Zabudovaný systém „eBoost“ je súčasťou systému elektronických bŕzd, ktoré nevyžadujú napríklad samostatné moduly ABS/ESP, podtlakové vedenia či podtlakové čerpadlá. Namiesto motora vytvára podtlak elektromotor, čo ďalej znižuje spotrebu paliva. Tlak narastá rýchlejšie a zlepšuje sa pocit z brzdenia. Okrem toho, pri aktivácii systému ABS pracuje „eBoost“ tichšie než klasické brzdové sústavy.

Insignia GSi sa štandardne dodáva vybavená mechatronickým systémom zavesenia kolies FlexRide, ktorý dokáže v zlomku sekundy upraviť nastavenia tlmičov a riadenia. Systém FlexRide ďalej mení vlastnosti plynového pedála a body radenia deväťstupňovej automatickej prevodovky. Vodič si môže vyberať spomedzi jazdných režimov „Standard“, „Tour“, „Sport“ a – exkluzívne pre variant GSi – „Competition“.

Nové motory a prevodovky: úsporné, ale živé

S novým modelom Insignia značka Opel zjednodušila a súčasne vylepšila ponuku pre zákazníka. Zatiaľ čo predošlý model mal zážihové a vznetové motory z troch rôznych rodín motorov, všetky trojvalcové a štvorvalcové motory súčasného modelu patria do jednej novej generácie. Základ tvoria 1,4-litrový zážihový motor s výkonom 107 kW (145 k) a 1,5-litrový vznetový motor s výkonom 90 kW (122 k) (všetky údaje spotreby nájdete v tabuľke).

Trojvalcové motory sú až o 50 kilogramov ľahšie než ich predchodcovia v predošlom modeli a používa ich aj v nová Astra. Vyššie v ponuke pre model Insignia sú 2,0-litrový vznetový štvorvalec (predstaví sa neskôr v tomto roku) a 2,0-litrový zážihový motor s výkonom 147 kW (200 k) – v prípade variantu GSi 169 kW (230 k). 2,0-litrové zážihové agregáty sú zároveň prvé motory spoločnosti Opel s funkciou vypínania valcov. Okrem prípadov, keď vodič vyžaduje vysoký výkon, systém variabilného ovládania vačkového hriadeľa vypne dva valce, čím sa výrazne zníži spotreba paliva.

Nová Insignia má celoplošnú aktívnu záklopku, ktorá uzatvára hornú aj dolnú časť mriežky chladiča, čo pomáha znižovať spotrebu paliva. Inteligentná stratégia otvárania a zatvárania hornej a dolnej časti mriežky chladiča, ktorá súbežne zohľadňuje tepelné, elektrické aj aerodynamické aspekty, umožňuje jazdiť mimoriadne hospodárne v najrôznejších reálnych podmienkach. Táto celoplošná záklopka navyše prináša aj teplotné výhody. Napríklad po vypnutí motora oddiali jeho vyhladnutie alebo po studenom štarte urýchli zahrievanie motora, čo má hlavne v zime značné výhody z hľadiska spotreby paliva a vyhrievania kabíny.

Nová generácia preplňovaných zážihových a vznetových motorov

Limuzína1.4T2.0TGSi 2.0T1.5D
Výkon (kW/k) pri ot./min107/145 pri 5 000147/200 pri 4 500169/230 pri 5 00090/122 pri 3 250
Krútiaci moment (Nm pri ot./min)236 pri 1 500 – 3 500350 pri 1 500 – 4 000350 pri 1 500 – 4 000300 pri 1 750 – 2 500
Emisná normaEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
PrevodovkaMT6AT9AT9MT6
Predbežná spotreba paliva podľa NEDC1 (l/100 km)
V meste

Mimo mesta

Kombinovaná
– Emisie CO2 g/km

6,1 – 6,2

4,3 – 4,6

5,0 – 5,2

115 – 120

8,7

4,8 – 5,1

6,2 – 6,4

144 – 149

8,9

5,8

6,9

161

4,6 – 4,8

3,3 – 3,5

3,8 – 4,0

100 – 105

Predbežná kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP2 (l/100 km)
l/100km

Emisie CO2 g/km

5,8 – 6,2

135 – 144

7,3 – 7,6

171 – 176

8,3 – 8,5

193 – 198

4,6 – 4,9

121 – 130

 

Sports Tourer1.4T2.0TGSi 2.0T1.5D
Výkon (kW/k) pri ot./min107/145 pri 5 000147/200 pri 4 500169/230 pri 5 00090/122 pri 3 250
Krútiaci moment (Nm pri ot./min)236 pri 1 500 – 3 500350 pri 1 500 – 4 000350 pri 1 500 – 4 000300 pri 1 750 – 2 500
Emisná normaEuro 6dEuro 6dEuro 6dEuro 6d
PrevodovkaMT6AT9AT9MT6
Predbežná spotreba paliva podľa NEDC1 (l/100 km)
V meste

Mimo mesta

Kombinovaná
– Emisie CO2 g/km

6,1 – 6,2

4,4 – 4,7

5,0 – 5,3

117 – 122

8,7

4,9 – 5,2

6,3 – 6,5

146 – 151

8,9

5,9

7,0

163

4,8 – 4,9

3,5 – 3,7

4,0 – 4,2

105 – 111

Predbežná kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP2 (l/100 km)
l/100 km

Emisie CO2 g/km

6,0 – 6,3

138 – 147

7,5 – 7,7

175 – 179

8,6 – 8,8

199 – 205

4,8 – 5,1

127 – 135

Pixelové svetlá IntelliLux LED®: precíznosť vďaka 168 LED diódam

Nový Opel Insignia je exkluzívne vybavený systémom svetiel čisto na báze LED diód, počnúc veľmi úspornými LED svetlometmi až po nové adaptívne pixelové svetlá IntelliLux LED®, ktoré obsahujú celkovo až 168 LED prvkov namiesto predošlých 32. Nastavenie diaľkových svetiel dokážu v priebehu milisekúnd plynulo upravovať dve riadiace jednotky, z čoho jedna je pripojená k prednej kamere a druhá sa nachádza vo svetlomete. Vďaka vysokému počtu postupne reagujúcich LED prvkov dochádza k plynulej úprave svetelného lúča. Osvetlená oblasť sa oproti minulosti zväčšila, pričom premávka v protismere či pred vami je teraz presnejšie vymedzená. Výsledkom je optimálna viditeľnosť v každej situácii bez oslňovania ostatných účastníkov cestnej premávky.

Opel ďalej v rámci najnovších svetlometov IntelliLux LED® vylepšil svetlá pre jazdu po diaľnici. Pri zatáčaní doľava siaha svetelný lúč viac doľava, takže vodič ľahšie zbadá dopravné značky na okraji cesty. Pri zatáčaní doprava v režime jazdy po diaľnici svieti svetelný lúč viac vpravo, aby nedochádzalo k oslňovaniu vodičov protiidúcich vozidiel. Ďalšie dostupné funkcie svetiel vylepšujú jazdu v zákrutách a zlom počasí, v meste, na vidieckych cestách a po diaľnici či poskytujú optimálne osvetlenie pri parkovaní.

Najmodernejšie možnosti pripojenia a špičkové asistenčné systémy

Opel Insignia ako typická vlajková loď ponúka celý rad asistenčných a informačno-zábavných systémov. Nová digitálna spätná kamera vylepšuje výhľad smerom dozadu. Bezpečnosť pri cúvaní z parkovacieho miesta dodatočne zvýši voliteľný systém upozornenia na križujúce vozidlá vzadu. Medzi asistenčné systémy ďalej patrí systém varovania pred čelnou zrážkou s funkciou automatického núdzového brzdenia a ochrany chodcov, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, systém monitorovania slepého uhla, adaptívny tempomat s núdzovým brzdením, systém rozpoznávania dopravných značiek, pokročilý parkovací asistent a projekčný head – up displej. Adaptívny tempomat automatickým brzdením a zrýchľovaním udržiava odstup od vozidla vpredu. V kombinácii s automatickou prevodovkou dokáže tento systém na báze radaru zabrzdiť model Insignia až do zastavenia a počas dopravnej zápchy sledovať vozidlo vpredu.

Portfólio informačno-zábavných systémov kompatibilných so službami Apple CarPlay a Android Auto siaha od systému Multimedia Radio a Multimedia Navi až po Multimedia Navi Pro. Systém na vrchole ponuky ponúka viacero pripojených navigačných služieb, ako napríklad „Trip & Drive Management“ či „Live navigation“, ktoré poskytujú online dopravné informácie v reálnom čase, čo umožňuje rýchlo odhaliť zdržania a vyhnúť sa im. Kompatibilné smartfóny je možné nabíjať bez použitia káblov. Ak je vo vozidle nainštalovaná služba e-Call, po aktivácii predpínačov bezpečnostných pásov alebo airbagov sa automaticky uskutoční tiesňové volanie. Prípadne si pomoc môžete aktívne privolať za pár sekúnd jednoduchým stlačením červeného tlačidla.

[1] Uvedené údaje spotreby paliva a emisií CO2 sú predbežné a boli stanovené v súlade s metodikou skúšobného postupu WLTP. Príslušné hodnoty sa kvôli porovnateľnosti s inými vozidlami prepočítali podľa postupu NEDC, v súlade s nariadením (ES) č. 715/2007, nariadením (EÚ) č. 2017/1153 a nariadením (EÚ) č. 2017/1151. Predbežné hodnoty sa môžu líšiť od oficiálnych finálne homologovaných údajov.

[2] Uvedené údaje spotreby paliva a emisií CO2 sú predbežné a boli stanovené v súlade s metodikou skúšobného postupu WLTP (nariadenie (ES) č. 715/2007, nariadenie (EÚ) č. 2017/1151). Predbežné hodnoty sa môžu líšiť od oficiálnych finálne homologovaných

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.