Operátor O2 je na trhu už 10 rokov a vo férovosti pokračuje ďalej. Komerčnú prevádzku odštartovali 2.2.2007.

Tak ako, každý operátor aj O2 skúšalo viac projektov, jedným z nich aj hlasové overovanie. Nie všetky projekty vyšli, no kľúčové projekty sa potvrdili ako správna cesta. Hlavným bola férovosť a rozhodne iné poskytovanie služieb, resp. iným spôsobom. Kedysi malo O2 produkt Moja firma, dnes ho už neponúkajú.

Peter Gažík, generálny riaditeľ O2

Férová cesta

Peter Gažík, generálny riaditeľ O2, hovorí o tom, ako uviedli paušály O2 Fér. Vtedy sa podľa neho na Slovensku začala revolúcia v poskytovaní služieb. S týmto pojmom a spôsobom komunikácie sme sa mohli stretnúť od 31.7.2009. Podľa to bola éra, kedy nebolo všetko tak jednoduché a najmä samozrejmé ako dnes.

Osobné skúsenosti má priamo zo zahraničného trhu operátorov, konkrétne pri pobyte v Paríži. Tam si potreboval na aktivovanie paušálu a kúpu telefónu dohodnúť termín vopred. Potreboval mať bankový účet a vzhľadom na to, že bol cudzinec aj potvrdenie od polície s miestom jeho pobytu. Úsmevne? Dnes už asi áno, no vtedy mobilný trh fungoval inak.

Časy, kedy ste sa dovolali na telefonickú podporu a museli čakať 17 minút sú takisto dávno úsmevnou minulosťou.

Zároveň sa zasadil o aktivity súvisiace s prenositeľnosťou čísla. Mnohí si iste pamätáte, že okolo toho bol veľký rozruch.

Igor Tóth, riaditeľ marketingu O2

Každý rok je pre O2 vlastne istým míľnikom. Transparentnosť a jednoduchosť sú síce bežne ťažko uchopiteľné prázdne slova, no v prípade O2 si ich filozofiu viete predstaviť hneď. Stačí si dodnes otvoriť ich prehľadný cenník a ponuku služieb. Zároveň ale dodávame, že toto bolo niečo, čo nemuselo každému takpovediac sadnú.

Od septembra 2008 ponúkol operátor neviazanosť nielen pre kreditných ale aj paušálnych zákazníkov. Táto cesta sa ukázala ako správna.

Medzi ďalšie kľúčové míľniky boli zbúranie hraníc medzi Českou a Slovenskou republikou, minúty po prvej minúte zadarmo vo vlastnej sieti alebo napríklad O2 Paušál bez viazanosti aj pri podpise zmluvy s kúpou zariadenia či už telefónu, tabletu alebo modemu.

O2 aktuálne pokrýva 70% Slovenska signálom LTE. V roku 2017 chce dosiahnuť 80% pokrytia.

O2 ponúka nové extra dátové balíky

Mení sa priorita hodnoty balíka a sústreďujú sa na dáta. Keď si pozriete túto ponuku bližšie, opäť idú jednoduchosťou. Veľmi ľahko vidíte, ako sa tri nové balíky líšia.

Nie sú tam štandardne zahrnuté hovory ani SMS. Cena hovoru je 10 centov za minútu a 6 centov za SMS podobne ako majú iné balíky. Je tu však možnosť využiť 100 minút za 5 EUR a ako doplatok mať aj hovory.

Nutné ale dodať, že takéto paušály už operátori majú, no s nevýhodnými hovormi. Inovácia teda nie je v prínose dátového paušálu, ale dátového paušálu, ktorého hovory z danej SIM karty vás nezruinujú.

Prečítajte si:

O2 oslávi 10 rokov na trhu novými dátovými paušálmi

Značky:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.