Značka CUPRA na medzinárodnom autosalóne IAA 2021 v Mníchove prezentuje svoju elektrickú víziu pre budúcnosť. Pred oficiálnym otvorením novej CUPRA City Garage v Mníchove mala premiéru najnovšia štúdia CUPRA UrbanRebel Concept.
Na podujatí Wayne Griffiths, CEO značky CUPRA, oboznámil hostí s elektrickou ofenzívou značky: „Tento rok začneme predávať model CUPRA Born, v roku 2024 bude nasledovať CUPRA Tavascan a v roku 2025 príde nový mestský elektrický automobil. Ten avizuje štúdia CUPRA UrbanRebel, ktorá mení konvencie elektrickej éry emocionálnou interpretáciou dizajnu. Mestský elektrický automobil uvedieme najprv pod značkou CUPRA. Budeme pozorne monitorovať akceptanciu elektrických automobilov u zákazníkov a rozvoj nabíjacej infraštruktúry v Európe.“ Štúdia UrbanRebel ovplyvní dizajn sériového mestského elektrického automobilu a stane sa novým majákom značky v oblasti elektrifikácie a technológie.
Wayne Griffiths v príhovore povedal, že mestský elektrický automobil bude strategickým pilierom spoločnosti. SEAT S.A. spolu s koncernom Volkswagen hrá kľúčovú rolu pri vývoji projektu mestského elektrického automobilu. SEAT S.A. vyvíja rodinu mestských elektrických automobilov, Volkswagen vyvíja platformu a CARIAD vyvíja softvér. Ambíciou je od roku 2025 v Španielsku vyrábať vyše 500 000 mestských elektrických vozidiel ročne pre rozličné značky koncernu Volkswagen.
Na základe tohto projektu španielska spoločnosť vypracovala ambiciózny plán, pomenovaný Future: Fast Forward. Hlavným cieľom tohto plánu je výroba mestského elektrického vozidla v Španielsku, ktorá sa môže stať motorom transformácie celého španielskeho automobilového priemyslu – druhého najväčšieho v Európe.
Exponenciálny rast
Na podujatí pred slávnostným otvorením Wayne Griffiths oznámil, ako značka CUPRA pokračuje v rastie, prekonávajúcom všetky pôvodné očakávania. Od uvedenia pred troma rokmi nekonvenčná značka predala vyše 100 000 automobilov.
Poháňaná úspechom modelu Formentor, na ktorý pripadajú dva z troch predaných automobilov v období od januára do augusta tohto roka, značka CUPRA dosiahla trojciferný rast predaja oproti rovnakému obdobiu roka 2020. Značka už prekonala aj svoj pôvodný cieľ dosiahnuť obrat 1 miliardy € v roku 2021. CUPRA sa úspešne etablovala na významných európskych trhoch ako sú Nemecko, Španielsko, Veľká Británia, Taliansko a Francúzsko, pričom expandovala aj do zámorských trhov ako Mexiko, Izrael a Turecko.
Nová City Garage v srdci Mníchova
V rámci svoje stratégie globalizácie značka CUPRA vybrala Mníchov ako lokalitu pre svoju najnovšiu City Garage, ktorá predstavuje jedinečnú lokalitu v centre nemeckého veľkomesta. Prevádzka je umiestnená v ikonickej budove na námestí Odeonsplatz. Otvorený priestor fasády je inšpirovaný garážou a venovaný značke CUPRA, ktorej charakteristické dizajnové elementy sa harmonicky snúbia s originálnymi architektonickými prvkami budovy a materiálmi rešpektujúcimi historickú povahu priestoru.
Wayne Griffiths vysvetlil aj víziu, podľa ktorej boli vytvorené tieto nové predajné priestory v centrách miest: „So City Garage chceme prepojiť mestá a ich kultúru, vytvoriť priestor pre podujatia a výstavy, ako aj prispieť k rozvoju miestnych talentov a spolupráce. Prevádzky City Garage budú umiestnené na ikonických frekventovaných miestach a inšpirované mestami, v ktorých budú vybudované.“
Nové prevádzky City Garage umožnia značke poskytovať potenciálnym aj existujúcim zákazníkom nekonvenčné zážitky posunutím ľudí do centra distribučnej stratégie. Wayne Griffiths oznámil aj otvorenie nových prevádzok po Mexico City, Hamburgu a Mníchove: „Zajtra otvoríme novú City Garage v Miláne a onedlho budú nasledovať Madrid, Rotterdam, Lisabon a Berlín. Okrem toho plánuje otvorenie City Garage v roku 2022 aj v Sydney. Našou ambíciou je stať sa globálnou značkou, preto budeme po celom svete budovať silnú predajnú sieť a do konca roka 2022 vyškolíme vyše 1200 expertov CUPRA Master.“
Zrodený ako impulz pre novú generáciu
V závode Zwickau koncernu Volkswagen v Nemecku sa práve rozbieha sériová výroba modelu CUPRA Born. Tento automobil s DNA značky CUPRA bol vytvorený ako impulz pre novú generáciu a má ambíciu dokázať, že vysoká výkonnosť a elektrifikácia sa perfektne hodia k sebe.
CUPRA Born dodáva nové emócie segmentu elektrických automobilov a jazde s elektrickým pohonom. Jeho dizajn je inšpirovaný atmosférou štvrte El Born v Barcelone. „CUPRA Born bude impulzom pre transformáciu našej spoločnosti a štartom elektrickej produktovej ofenzívy značky CUPRA. Týmto modelom chceme zvýšiť podiel predaja značky CUPRA na celkovom predaji SEAT S.A. na 20 %. Model CUPRA Born sa začne predávať v novembri a jeho uvedenie bude spojené so spustením novej distribučnej stratégie pre rozličné vzťahy so zákazníkmi,“ povedal Wayne Griffiths.
CUPRA Born pomôže spoločnosti splniť európske ciele flotilových emisií CO2 a prispeje k redukcii globálnych emisií. Súčasne otvorí značke dvere na nové zahraničné trhy a zvýši jej prezenciu v najviac elektrifikovaných štátoch. Okrem toho CUPRA Born prispeje k väčšej rodovej vyváženosti zákazníckej bázy značky. Okrem bežných spôsobov budú môcť zákazníci tento model získať aj na základe predplatného za pevne stanovený mesačný poplatok počas zmluvne dohodnutej doby užívania.
Rebel pre elektrickú éru
Španielska spoločnosť v Mníchove predstavuje aj štúdiu CUPRA UrbanRebel Concept, najradikálnejšiu interpretáciu mestského elektrického automobilu, ktorý sa začne predávať v roku 2025. Sériová verzia s päťdverovou karosériou bude skonštruovaná na báze modifikovanej stavebnice elektromobility MEB koncernu Volkswagen so skráteným rázvorom a bude kombinovať ohromujúci dizajn s vysokou jazdnou dynamikou.