Nový Outlook o vás zbiera údaje a Microsoft sa tým vôbec netají
Konkurencia hovorí, že Microsoft Outlook je nová služba na zhromažďovanie údajov.
Na serveri služby Proton sa hovorí o tom, že nový poštový klient Outlook od Microsoftu je nástroj na cielenú reklamu. Hneď úvodom treba dodať, že služba Proton obsahuje vlastnú emailovú službu a ďalšie cloudové nástroje a je priamou konkurenciou pre Outlook alebo Microsoft ako firmu.
Nič to však neznamená, že reagujú na tohto emailového klienta, pričom v minulosti na zdieľanie údajov z tejto aplikácie reagovali aj iné bezpečnostné weby. Tu sa konkrétne tvrdí, že Outlook obsahuje mechanizmus na zhromažďovanie údajov až pre 772 externých partnerov. Ako je vidieť na obrázku nižšie, nie je to len tvrdenie firmy Proton AG. Takéto okno sa vám totiž zobrazí po spustení programu a zadávaní e mailových účtov.
V okne sa formuje o tom, aké údaje a s akým účelom sú zbierané. Ide napríklad o vývoj a zlepšovanie produktu, prispôsobenie reklám a obsahu a takisto napríklad aj identifikácia používateľov prostredníctvom skenovania zariadenia. Na základe tohto je vidieť, že veľké technologické firmy chcú zhromažďovať vaše dáta.
Podobné články
Copilot AI Agent vytvorí prezentácie aj dokumenty zadarmo
OPPO Reno15: Tieto smartfóny očakávame, prídu aj do Európy
TOP 10 najobľúbenejších filmov na internete – 51. týždeň
TCL na CES 2026 ukáže budúcnosť zobrazovacích technológií a AI ekosystémov
VPN v Európe pod tlakom: EÚ zvažuje rozšírenie logovania dát
Prehľad noviniek, ktoré prídu do Windows 11
