Slovenskí zákazníci medzi prvými v našom regióne budú môcť využívať službu, vďaka ktorej budú vedieť presný čas, kedy im kuriér doručí zásielku.

Prostredníctvom online sledovania kuriéra uvidia, kde sa ich zásielka nachádza a tiež kedy s ňou kuriér príde. Doručovateľská spoločnosť tak reaguje na výsledky nedávnych prieskumov. Tie odhalili, že slovenským zákazníkom pri doručení na adresu najviac prekáža, že nepoznajú čas doručenia.

Pri doručení zásielky kuriérom Slovákom najviac chýba presný čas doručenia, víkendové doručenie, alebo možnosť platby kartou. Vyplýva to z exkluzívneho kvantitatívneho prieskumu spoločnosti Packeta. Na štatistickej vzorke 1001 respondentov zistili, že takmer 40 % opýtaných respondentov nie je spokojných s tým, že aktuálne vedia čas príchodu kuriéra iba orientačne. Niektoré kuriérske spoločnosti štandardne doručujúce na adresu udávajú totiž len deň doručenia.

Dve kuriérske spoločnosti majú trojhodinové okno a jedna hodinové. Cena doručenia kuriérom je neraz vyššia ako iné formy vyzdvihnutia zásielky. Vymedzenie presného času doručenia pritom považuje až 51 % respondentov za veľmi dôležitú informáciu pri zvažovaní svojho nákupu na internete. Podľa záverov prieskumu viac ako polovica slovenských zákazníkov je ochotná dokonca si aj priplatiť za doručenie zásielky na adresu v presne vymedzenom čase.

„Prieskum jednoznačne ukázal, že doručenie zásielky kuriérom má svoje slabé miesta. V Packete sa snažíme dlhodobo prinášať slobodu našim zákazníkom, preto sme ich odbremenili od toho, aby museli čakať na kuriéra,“ konštatuje Alexander Jančo, výkonný riaditeľ Packeta na Slovensku.

PacketaZdroj: Packeta
PacketaZdroj: Packeta

Prvý v Čechách aj na Slovensku

Princíp služby doručenia kuriérom na adresu s online sledovaním je jednoduchý. Príjemca obdrží v deň doručenia notifikáciu spolu s odkazom na online sledovanie. Po kliknutí na odkaz sa zobrazí mapa s informáciou, koľko času ostáva do príchodu kuriéra a posledné zastávky, ktoré musí kuriér absolvovať. Predpokladaný čas doručenia sa aktualizuje v reálnom čase s ohľadom na dopravnú situáciu.

„Je to podobné ako s aplikáciami pre taxislužby. Aj u nás uvidíte, kde sa automobil nachádza a kedy k vám príde. Službu spúšťame od 20.6.2022,“ konštatuje Alexander Jančo. Cieľom tejto novinky je nielen uľahčiť doručenie zásielok zákazníkom, ale aj zvýšiť pravdepodobnosť doručenia tovaru na prvý pokus. Tým sa zníži uhlíková stopa, ktorá by bola inak vyprodukovaná pri opakovanom doručovaní.

Packeta, popredná česká logisticko-technologická firma patriaca do skupiny Packeta Group, v súčasnosti ponúka tri možnosti doručenia zásielok. Okrem 1 500 výdajných miest prevádzkuje najširšiu sieť výdajných Z-Boxov na Slovensku (viac ako 830) a službu doručenia kuriérom na adresu. Túto službu Packeta spustila pred rokom akvizíciou Remax Courier Services.

„Našou spoločnou snahou je stať sa najdostupnejšou a najširšou sieťou na doručenie zásielok na Slovensku. Táto nová služba tomu určite napomôže,“ konštatuje Alexander Jančo.

Značky: