Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Špičková starostlivosť o čapované pivo sa na Slovensku rozširuje aj do menších obcí. Potvrdzuje to ocenenie kvality Hviezda sládkov, ktorú Plzeňský Prazdroj Slovensko udeľuje prevádzkam a podnikom venujúcim pivu tú najvyššiu starostlivosť. Tento rok Hviezdu získalo 165 prevádzok, čo predstavuje medziročný nárast o 41 %. Najviac ocenených je v mestách od 20- do 50-tisíc obyvateľov. Najprudkejší skok zaznamenali v malých mestách a najmenších obciach do 3-tisíc obyvateľov.

Plzeňský Prazdroj Slovensko udeľoval Hviezdu sládkov už po štvrtý raz. Aktuálny ročník sa pritom niesol nielen v znamení uvoľnení po pandémii koronavírusu, ale významný dopad na celý HoReCa segment mala aj vojna na Ukrajine, nestabilita, kontinuálny rast cien energií či inflácia. Aj napriek zložitej situácii sa však mnohé prevádzky zaktivizovali a zamerali sa intenzívnejšie na kvalitu služieb a servisu. Pomocnú ruku im pritom podal aj Prazdroj, ktorého systematická podpora v tejto oblasti sa zúročila. „Ukazuje sa, že naše investície do rozvoja prevádzok, kvality a zručností personálu boli správnym rozhodnutím. Tešíme sa, že aj vďaka týmto aktivitám sme v roku 2023 mohli udeliť ocenenie Hviezda sládkov rekordným 165 prevádzkam,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie Plzeňského Prazdroja Slovensko, a dodáva, že spoločnosť pomohla segmentu trpiacemu odchodom kvalifikovaného personálu sériou rozvojových školení.

Aj keď z hľadiska absolútneho počtu podnikov s Hviezdou sládkov sú stále v popredí väčšie mestá a regionálne metropoly, menšie sídla majú podstatne väčšiu dynamiku. V mestách do 5-tisíc obyvateľov a v obciach s menej ako 3-tisíc obyvateľmi rástol počet prevádzok ocenených Hviezdou sládkov doslova raketovo – medziročne až o 200 %. Rovnomerne sa zlepšuje situácia v mestách od 5- do 20-tisíc obyvateľov. „Naším cieľom je, aby ľudia nemuseli chodiť za pivným zážitkom na úrovni iba do veľkých miest. Hviezda sládkov odlišuje prevádzky od konkurencie a pre spotrebiteľa je toto označenie zároveň zárukou správne ošetreného a načapovaného piva,“ komentuje Ján Píry, obchodný sládok Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Prevádzky môžu certifikát Hviezda sládkov získať vždy len na jeden rok. Ide o komplexné hodnotenie podnikov a zameriava sa na každý detail, ktorý sprevádza pivo k hosťovi. Inšpektori aj tento rok hodnotili celkovú starostlivosť o pivo – od skladovania, cez čistotu pivných ciest a skla, až po správne čapovanie. Obavy, že by sa pivná kultúra v podnikoch po uplynulom náročnom období zhoršila, sa nenaplnili. Práve naopak. „Potvrdilo sa, že majitelia a prevádzkari robia maximum, aby s k nim hostia opakovane vracali. Preto vylepšujú nielen prostredie a ponuku, ale sústredia sa ešte viac aj na pivo a s tým súvisiacu starostlivosť. A v tom sa im snažíme maximálne pomáhať,“ tvrdí Branislav Kubiš.

To, že hostí láka do podnikov často práve správne ošetrené pivo, potvrdzuje aj Martina Chúpková, výčapníčka a finalistka prestížnej súťaže Master Bartender z Hostinca Kantína v Lietavskej Lúčke: „Chodia k nám zákazníci, ktorí vedia, že u nás dostanú to najlepšie pivo. Aby také bolo, vyžaduje si dôkladnú každodennú starostlivosť.“ 

Samotnéocenenievzbudzuje aj záujem zákazníkov. „Ľudia sú na ocenenie zvedaví. Hviezda sládkov nám priniesla najmä obdiv a snahu naďalej sa zlepšovať a udržovať kvalitu na najvyššej úrovni. U nás špinavý, mastný alebo teplý pohár či zle načapované pivo nehrozí,“ vysvetľuje Branislav Majzún, minuloročný víťaz súťaže Master Bartender a manažér prevádzky Plzeňská Hodovňa v Malackách, ktorá ocenenie Hviezda sládkov získala už po štvrtý raz.

Každý ocenený podnik získa tiež vynovenú podobu plakety, ktorú si môže umiestniť na viditeľnom mieste vo svojom interiéri. Po novom je vyrobená z udržateľných materiálov – doska je z dubového masívu a hviezda z kukuričného a zemiakového škrobu.

Značky: