Divízia Mercedes-Benz Trucks dnes verejnosti predstavila hneď niekoľko nových vozidiel. Dôraz bol pritom kladený najmä na elektrifikáciu portfólia produktov. Divízia sa týmto hlási k Parížskemu klimatickému dohovoru, ako aj k dekarbonizácii odvetvia. Konečným cieľom je dosiahnuť do roku 2050 prepravu na cestách, ktorá je z hľadiska emisií CO2 neutrálna.
„V spoločnosti Mercedes-Benz Trucks usilovne pracujeme na tom, aby bola nákladná cestná doprava lokálne CO2-neutrálna. V roku 2030 chceme v Európe predávať viac elektrických nákladných motorových vozidiel ako neelektrických,“ hovorí Karin Rådström, členka predstavenstva spoločnosti Daimler Truck AG, zodpovedná za divíziu Mercedes-Benz Trucks, na podujatí „Shaping the Now & Next 2021“ ako cieľ na nasledujúce roky. „Na dosiahnutie tohto cieľa neexistuje žiadne dokonalé riešenie, žiadna vydláždená cesta. S ohľadom na množstvo rôznych prípadov použitia našimi zákazníkmi implementujeme dvojakú stratégiu – vyvíjame nákladné motorové vozidlá s elektrickým pohonom s akumulátormi a s vodíkovým pohonom. Pred sebou však máme ešte veľa práce – či už v oblasti infraštruktúry, ako aj v súvislosti so spoľahlivými zákonnými rámcovými podmienkami.“
Model eActros pre ťažkú distribučnú prepravu, ktorý bol predstavený v júni 2021 a ktorý bude sériovo vyrábaný od októbra 2021 vo Wörthe, a model eEconic určený na použitie v rámci komunálnych služieb, ktorého výroba bude nasledovať v druhej polovici roku 2022, sú už kompletne elektrifikované a CO2-neutrálne modely. V súčasnosti prebiehajú ešte intenzívne série skúšok a až následne v ďalšom kroku pôjde model eEconic do praktického testovania u zákazníkov. Centrálne technické špecifikácie sú do značnej miery totožné so špecifikáciami modelu eActros, eEconic by ako vozidlo na zber odpadu mal pokryť drvivú väčšinu trás na zber odpadu typických pre model Econic, a to bez nutnosti dodatočného nabíjania. Ešte pred spustením sériovej výroby si jedenásť modelov eEconic objednala dánska spoločnosť z oblasti likvidácie odpadu. V roku 2024 by mal byť podľa plánov pripravený na sériovú výrobu aj akumulátorový elektrický eActros LongHaul a v roku 2027 by sa mali zákazníkom odovzdať prvé sériové vozidlá modelu GenH2 Truck poháňané vodíkovými palivovými článkami. Obe vozidlá následne umožnia lokálne CO2-neutrálnu prepravu tovaru aj v diaľkovej doprave.
„Nájsť dokonalé riešenia pre našich zákazníkov a zároveň spolu s nimi bolo pre mňa vždy niečo mimoriadne – keďže každý zákazník má svoje individuálne potreby a výzvy, ktorým musí čeliť,“ zdôrazňuje Andreas von Wallfeld, vedúci predaja, marketingu a služieb divízie Mercedes-Benz Trucks. „Aby sme boli skutočnými partnermi, robíme predovšetkým dve veci: po prvé, pozorne počúvame, čo nám naši zákazníci hovoria. Po druhé, vyvíjame naše nákladné motorové vozidlá – či už klasické dieselové alebo elektrifikované – a služby tak, aby slúžili jednému účelu: prispieť k úspechu našich zákazníkov.“
Na dnešnom podujatí Mercedes-Benz Trucks „Shaping the Now & Next 2021“ informoval výrobca nielen o plnoelektrických vozidlách, ale zároveň predstavil aj poradenské služby, ako eConsulting či strategické partnerstvá týkajúce sa týkajúce sa oblastí ako integrácia autoparku, nabíjacia infraštruktúra a pripojenie do elektrickej siete. Divízia Mercedes-Benz Trucks okrem toho ukázala svoje najnovšie modely z klasického dieselového segmentu, ako napríklad Actros F, Actros L a Edition 2.