Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Do pondelka (23.9) sa vyšplhala hodnota 1 100 doteraz nahlásených poistných udalosti
    na sumu 1.4 mil. eur. Najvyššiu škodu eviduje poisťovňa Generali v hodnote 50 000 eur.
  • Vďaka zrýchlenému likvidačnému procesu bolo uzavretých už 41% nahlásených poistných udalostí a klientom bolo celkovo vyplatených už 158 tis. eur.
  • Až v 85% prípadov potrápila tlaková níž Západné Slovensko, pričom najväčšie škody hlásia obyvatelia hlavného mesta.

Minulotýždňové extrémne počasie opäť potvrdilo, že poisťovňa Generali je pre svojich klientov skutočne celoživotným partnerom. Ešte deň pred príchodom tlakovej níže „Boris“ ihneď zriadila kalamitný štáb, aby vytvorila kvalitnú podporu pre klientov. Doteraz klienti nahlásili Generali škody za takmer 1,4 mil. eur. Výška škôd však aj naďalej porastie o ďalšie doteraz nenahlásené poistné udalosti.

V poisťovni Generali v súvislosti s extrémnym daždivým počasím evidujeme tisícky hlásení. Klientov potrápil silný nárazový vietor, ktorý dosahoval v niektorých okresoch viac ako 85 km/h či mimoriadne záplavy. Do pondelka (23.9.) sme zaregistrovali 1100 poistných udalostí, z ktorých je už 41% vyriešenýchvyplatených v hodnote 158 tis. eur. V 58% (483 tis. eur) spôsobil najväčšie škody spomínaný silný dážď (atmosférické zrážky), nasledovali v 32% (725 tis. eur) škody spôsobené mohutnými záplavami a trojicu živelných škôd uzatvára víchrica. Tá spôsobila klientom škody na majetku v 3% nahlásených prípadov (38 tis. eur). Z havarijného poistenia nám boli doteraz nahlásené škody následkom vyčíňania živlov v 36 prípadoch. Celková výška všetkých doteraz nahlásených škôdje aktuálne takmer 1,4 mil. eur, pričom najvyššia nahlásená živelná udalosť je v hodnote 50 000 eur. 

„Stojíme pri klientoch aj v tých najťažších časoch. Našou prioritou je pomôcť čo najrýchlejšie, a preto sú naše tímy v maximálnej pohotovosti. Postihnutým katastrofou chceme expresne pomôcť a zmierniť tak ich mimoriadne náročnú situáciu,“ hovorí Roman Juráš, country manažér skupiny Generali pre ČR a SR.

Najviac škôd v Bratislave

Medzi najviac zasiahnuté lokality patrí Bratislavský kraj, odkiaľ nám bolo nahlásených 63% poistných udalostí, pričom až 61% z nich sa stalo v našom hlavnom meste. Ďalej nasleduje Trnavský kraj, odkiaľ nám klienti nahlásili 22% škôd, a Žilinský kraj s 5%. 

Proaktívny prístup

Poisťovňa sa rozhodla nečakať a zvolila proaktívny prístup. Preventívne informovala svojich klientov s výstrahou o blížiacom sa ničivom počasí. Následne poradcovia kontaktovali klientov z najviac postihnutých oblastí. Ako dopĺňa vedúci organizačnej zložky poisťovne Generali a obchodný riaditeľ pre Slovensko Pavol Pitoňák: „Mnohých našich klientov zasiahli ničivé povodne. Majú poškodený majetok a čelia obrovskej psychickej a fyzickej záťaži. Nečakáme na ich volanie, proaktívne ich kontaktujeme. Chceme im uľahčiť nahlasovanie poistných udalosti a poskytnúť praktické rady, ako sa vysporiadať s touto mimoriadne náročnou situáciou. Voláme klientom najmä z poškodených oblastí. Za niektorými sme sa vydali aj osobne, aby sme si ich vypočuli, povzbudili, poskytli pomoc.“ Ide o jeden z množstva proklientských krokov. Likvidačné tímy sú aj naďalej v maximálnej pohotovosti, aby dokázali likvidovať väčšinu škôd v zrýchlenom konaní, prípadne pomôcť so zálohovými platbami. V neposlednom rade je pre klientov aj teraz v teréne množstvo obhliadajúcich technikov.

Čo robiť pri poistnej udalosti

Ak klient zistí, že na jeho majetku došlo k škode, odporúčame túto škodu čím skôr nahlásiť poisťovni. Zároveň, ak to bezpečnostná situácia dovoľuje, odporúčame nezmeniť stav poškodenia pred príchodom technika. Ak je z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov potrebné začať s odstraňovaním škôd, vzniknuté škody si podrobne nafoťte. Poisťovni postačia aj fotky odfotené na telefón. Ak je to možné, je dôležité zabrániť aj ďalšiemu rozšíreniu alebo zväčšeniu vzniknutej škody. Klientom zároveň odporúčame nafotiť tiež každú zmenu, ktorú sú nútení urobiť, aby tak zabránili rozšíreniu škody. Z miesta škody je taktiež vhodné odpratať všetky veci, ktoré by následkom vzniknutej škody mohli podliehať ďalšej skaze.

Ako nahlásiť poistnú udalosť

Náhradu škody na majetku, ktoré spôsobia výdatné dažde vypláca poisťovňa svojim klientom z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Tieto škody konkrétne kryje poistenie živelných rizík, ktoré zahŕňa aj riziká ako úder blesku, povodne a záplavy, pád stromov, víchrica a krupobitie, ale aj spomínané atmosférické zrážky.

Škody na budovách a pevných súčastiach stavby sú kryté z poistenia nehnuteľnosti, škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch či oblečení zasa z poistenia domácnosti. Ak dôjde k poškodeniu auta v dôsledku živelnej udalosti, poisťovňa kryje toto poškodenie z havarijného poistenia živelných rizík.

Klienti poisťovne Generali majú niekoľko možností, ako poistné udalosti nahlásiť. Odporúčame tak urobiť bezodkladne prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne alebo prostredníctvom klientskej zóny, kde je možné priamo nahrať aj fotografie škôd. Online nahlasovanie je skutočne jednoduché, praktické a rýchle. Celý proces nahlasovania sme skrátili na necelé tri minúty. Nahlásiť škody je možné aj telefonicky na telefónnom čísle 02/38 11 11 17, mailom alebo osobne na pobočke. Od klienta bude poisťovňa potrebovať číslo poistnej zmluvy, krátky opis škody a telefónne číslo, na ktorom ho môže v prípade potreby kontaktovať.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.