Model UX, ktorý Lexus predstavil v minulom roku, je najmenším crossoverom značky. To sa však môže zmeniť, pretože automobilka uvažuje o menšom vozidle. Vyplynulo to zo slov viceprezidenta spoločnosti. Auto by mohlo byť nástupcom modelu CT.
Koji Sato, výkonný viceprezident spoločnosti Lexus, nepotvrdzuje ani nepopiera, že japonská značka plánuje vyrobiť crossover menší ako je kompaktný UX. „Nemôžem jasne povedať, že sa uberáme týmto smerom. Uvažujeme však o všetkých možnostiach,” povedal predstaviteľ japonskej značky pre britský Autocar. Takéto vozidlo by bolo pozicionované nižšie ako UX a jeho základná cena by mohla byť nižšia. V súčasnosti najmenší crossover v ponuke Lexusu stojí na slovenskom trhu od 36 400 eur.
Menšie, ale nie lacnejšie
Zaradenie auta v ponuke značky a veľkosť však nemusia znamenať, že nižšia cena by mala byť jednou zo základných vlastností nového modelu. „Menšie nie vždy znamená lacnejšie, trendy sa menia,” hovorí Koji Sato. Ak takéto auto vytvoria, jeho cenník pravdepodobne umožní širšie možnosti konfigurácií a bude mať veľký rozsah cien. „To, čo chcú kupujúci, je individualita,” zdôrazňuje viceprezident Lexusu. Ďalším crossoverom v ponuke značky môže byť nástupca hatchbacku CT. Podľa posledných správ sa má tento model dočkať ďalšej verzie približne za dva roky.
Budúcnosť športových modelov istá
Koji Sato takisto hovoril o budúcnosti športových modelov Lexus. Potvrdil, že značka bude naďalej vyrábať výkonné autá so vzrušujúcim dizajnom. „Musíme uspokojovať potreby ľudí, ktorí majú radi šoférovanie.” Pravdepodobne už budúci rok príde do predaja Lexus LC vo verzii kabriolet. Existuje veľa náznakov, že značka pracuje aj na ešte výkonnejšom modeli LC F. Okrem toho sa hovorí aj o výkonnom športovom SUV japonského výrobcu.