Z pretekárskych okruhov na cesty.
Nové BMW M8 Coupé (kombinovaná spotreba paliva: 10,8 – 10,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 – 243 g/km*) vchádza na cieľovú rovinku a pripravuje sa jeho sériová výroba. Oddelenie BMW M GmbH poslalo jeden z prototypov svojej prichádzajúcej vlajkovej lode na portugalský okruh Estoril, kde sa jazdia aj veľké ceny.
„Nové BMW M8 pozdvihne dynamické vlastnosti, ovládateľnosť a precíznosť na novú úroveň, ktorú tento segment doteraz nepoznal,” povedal Markus Flasch, predseda výkonnej rady v BMW M GmbH. Podarilo sa to dosiahnuť vďaka významným skúsenostiam BMW M GmbH z motoršportu. Tie sa následne využili pri vývoji nového modelu BMW M8.
*Všetky hodnoty výkonu, spotreby paliva/elektrickej energie a emisií sú predbežné.
Pôvodná konštrukcia modelu BMW radu 8 Coupé poskytuje ideálny základ, na ktorom vzniklo BMW M8. BMW radu 8 Coupé má všetky potrebné predpoklady. Týkajú sa minimalizácie hmotnosti, zníženia ťažiska, rozloženia hmotnosti, dĺžky rázvoru, šírky rozchodu ako aj vysokej tuhosti karosérie a podvozka. Vďaka nim má vozidlo vynikajúcu ovládateľnosť založenú na špičkovej pozdĺžnej aj priečnej dynamike.
M špecifické nastavenie podvozka zvyšuje dynamické schopnosti.
Konštruktéri v BMW M GmbH následne obdarili nový model BMW M8 ukážkovým výkonom, ktorý sa hlási ku všetkým vozidlám s označením BMW M. Naplno sa to prejavuje na konštrukcii podvozka, ktorý prešiel kompletnou prestavbou, aby dodal vozidlu výnimočnú ovládateľnosť a precíznosť. Všetky komponenty vplývajúce na M špecifickú kinematiku a elastokinematiku boli prepracované.
Elektromechanické riadenie M Servotronic zohráva pri extrémne precíznych jazdných vlastnostiach modelu BMW M8 podstatnú rolu a to aj v limitných situáciách na okruhu. Poskytuje vynikajúco presné zatáčanie, optimálnu odozvu v každom momente a v každej situácii dodáva akurátnu veľkosť pomocnej sily.
Štandardne dodávané M zliatinové brzdy znižujú hmotnosť a na novom modeli BMW M8 sa veľmi ľahko používajú, vodičovi dodávajú veľmi dobrý cit a aj pri vysokom zaťažení ponúkajú vynikajúcu brzdnú stabilitu. Na želanie dodávané M karbónovo-keramické brzdy sa vyznačujú ešte výraznejšou brzdiacou silou, vynikajúcou odolnosťou pred vädnutím, neporaziteľnou teplotnou stabilitou a výnimočnou schopnosťou vzdorovať opotrebeniu.
Štandardne dodávané 19-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin nového modelu BMW M8, ako aj ich 20-palcové náprotivky, dostali ultra vysoko výkonné pneumatiky so zmiešanými rozmermi. To všetko znamená, že podvozok pri prejazde zákrutami a vlásenkami zvládne extrémne vysoké bočné sily a preťaženia.
Motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo a s výkonom viac ako 600 k.
Ostatná verzia motora V8 vyvinutá v BMW M GmbH dodáva výnimočne vysoký výkon. Vysokootáčkový agregát využíva technológiu M TwinPower Turbo a dodáva maximálny výkon 440 kW (600 k). Výfukový systém ovládaný klapkou dodáva motoru V8 nezameniteľnú zvukovú kulisu. Treba dodať, že na relevantné trhy sa výfukový systém dodáva aj s filtrom pevných častíc pre benzínové motory.
Pohon všetkých kolies M xDrive vytvára dokonalú trakciu.
Motor V8 zodpovedá svojmu označeniu a poskytuje lineárny priebeh výkonu až po najvyššie otáčky. Na neho nadväzuje 8-stupňová automatická prevodovka M Steptronic. Výkon sa dostáva na vozovku cez systém M xDrive, ktorý sa prvý raz predstavil v modeli BMW M5. Vyznačuje sa vysokou ovládateľnosťou, pričom uprednostňuje pohon zadných kolies. Výkon smeruje na predné kolesá až vtedy, keď zadné prestávajú zvládať plniť svoju úlohu.
Strhujúci režim M Dynamic potom otvára dvere k jazde kontrolovaným šmykom. Vodič si navyše môže vypnúť stabilizačný systém DSC a aktivovať režim 2WD, čím premení BMW M8 na čistokrvný stroj s pohonom zadných kolies zbavený okov kontrolných systémov. Následne si môže užívať nefalšované zážitky z puristických jazdných vlastností.
Aktívny M diferenciál na zadnej náprave, ktorý taktiež pracuje plne variabilne a poskytuje svornosť od 0 do 100 percent, zohráva svoju rolu pri zvyšovaní trakcie na všetkých druhoch ciest a za akýchkoľvek poveternostných podmienok.
BMW M8 prináša známe dizajnové prvky M; v pláne sú tri druhy karosérie.
Rovnako ako technológie pohonu a podvozka, vstupujú do poslednej fázy vývoja pred sériovou výrobou aj tvary exteriéru nového modelu BMW M8. So širokými a funkčnými otvormi na vstup vzduchu v prednom nárazníku, M špecifickými prvkami vylepšujúcimi aerodynamiku a so štyrmi integrovanými koncovkami výfukového potrubia v zadnom nárazníku sa už aj zamaskované prototypy vyznačujú klasickými charakteristickými znakmi modelov BMW M.
Nové BMW M8 Coupé pripravuje cestu pre širšiu rodinu vysoko výkonných športových vozidiel. Vo fáze vývoja sa totiž nachádzajú aj karosárske verzie BMW M8 Cabrio a BMW M8 Gran Coupé.
Najdôležitejšie vlastnosti
Nový model BMW M8 ((kombinovaná spotreba paliva: 10,8 – 10,7 l/100 km; kombinované emisie CO2: 246 – 243 g/km) je vo finálnej fáze vývoja pred sériovou výrobou.
- Zvyčajné dynamické vlastnosti BMW M, ovládateľnosť a precíznosť vstupujú do novej dimenzie.
- Konštrukcia vozidla sa zameriava na minimálnu hmotnosť, nízke ťažisko, rovnomerné rozloženie hmotnosti, optimálne dlhý rázvor a na široký rozchod.
- M-špecifické úpravy zlepšili už aj tak vysokú úroveň tuhosti karosérie, uloženia podvozka a častí podvozka.
- M-špecifické odpruženie poskytuje výnimočnú smerovú stabilitu, precíznosť zatáčania a dynamiku v zákrutách.
- Vysokootáčkový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo dodáva výkon 440 kW (600 k). Plne variabilný prenos výkonu cez systém pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý uprednostňuje pohon zadných kolies vrátane režimu 2WD.
- BMW M8 Coupé príde na trh v priebehu roka 2019. Ďalšie karosárske verzie: BMW M8 Cabrio, BMW M8 Gran Coupé.