Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Spoločnosť BMW Group aj v roku 2025 pokračuje v úspešnom nábehu e-mobility a pohybuje sa v nestálom trhovom prostredí, pričom ponúka atraktívny modelový rad. BMW Group dodala zákazníkom na celom svete počas prvých troch mesiacov roka celkovo 109 516 plne elektrických vozidiel značiek BMW, MINI a Rolls-Royce (+ 32,4 %). Predaj plne elektrických vozidiel zaznamenal obzvlášť silný rast v Európe (+ 64,2 %).

S celkovým počtom 586 149 vozidiel dodaných zákazníkom boli globálne dodávky vozidiel spoločnosti BMW Group do značnej miery v súlade s predchádzajúcim rokom (- 1,4 %), a to aj napriek útlmu dopytu v Číne. V prvých troch mesiacoch roku 2025 zaznamenala spoločnosť BMW Group rast najmä v Európe (+ 6,2 %) a v USA (+ 4,0 %). Mimo Číny dosiahla spoločnosť rast o 5,9 %.

„Stratégia technologickej otvorenosti (technology-open strategy) spoločnosti BMW Group sa ukazuje ako úspešná. Naše produkty si získavajú zákazníkov na celom svete, a to so všetkými technológiami pohonu, pričom pozitívny impulz poháňajú predovšetkým nové modely značky MINI – najmä plne elektrické verzie. Každé tretie vozidlo značky MINI predané v Európe a viac ako každé druhé predané v Číne bolo plne elektrické“, povedal Jochen Goller, člen predstavenstva spoločnosti BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky, a predaj.

„Cítime sa dostatočne sebavedomí vďaka výraznému nárastu nových objednávok vo všetkých technológiách pohonov, a to najmä na našom domácom trhu v Nemecku,“ dodal Goller.

Spoločnosť BMW Group očakáva, že v roku 2025 celosvetovo dosiahne dva dôležité míľniky: najprv celkovo tri milióny elektrifikovaných vozidiel (BEV a PHEV) uvedených na cesty od predstavenia modelov BMW i3 a BMW i8 a následne 1,5 milióna plne elektrických vozidiel (BEV) dodaných zákazníkom.

V prvom štvrťroku 2025 predala automobilka BMW po celom svete 520 142 kusov vozidiel. Značka zvýšila dodávky vo všetkých predajných regiónoch okrem Číny, čím prekonala celkový trh v regióne Európy a zvýšila svoje predaje v USA. Značka BMW zároveň vykázala dynamický globálny rast predaja svojich plne elektrických vozidiel (+ 9,9 %). Od januára do marca si zákazníci na celom svete prebrali 86 449 plne elektrických vozidiel značky BMW. Divízia M GmbH dosiahla v prvom štvrťroku nárast predaja o 5,0 % a klientom dodala celkovo 50 494 vozidiel. Hlavnými ťahúňmi rastu boli vysokovýkonné modely športových automobilov BMW M5 Sedan a M3, ktoré sú vo všetkých regiónoch veľmi žiadané.

Značka MINI, ktorá v minulom roku vynovila celý svoj sortiment, predala celosvetovo 64 626 kusov, čo predstavuje nárast o 4,1 %. Výrazný rast dosiahli najmä plne elektrické modely značky, ktoré v prvom štvrťroku dosiahli podiel na úrovni 35,3 %.

BMW Group sales in Q1/YTD March 2025 at a glance

1st Quarter 2025Compared with previous year %
BMW Group Automotive586,149-1.4%
BMW520,142-2.0%
BMW M GmbH50,494+5.0%
MINI64,626+4.1%
BMW Group electrified1157,495+28.5%
BMW Group BEV109,516+32.4%
Rolls-Royce1,381-9.4%
BMW Motorrad44,609-3.9%

1BEVs + PHEVs

BMW & MINI sales in the regions/markets

1st Quarter 2025Compared with previous year %
Europe241,867+6.2%
Germany261,264-1.3%
Asia214,203-12.2%
China155,195-17.2%
Americas114,313+5.4%
USA94,591+4.1%

2Provisional registration figures

Údaje o dodávkach uvedené v tejto tlačovej správe sú predbežné a môžu sa zmeniť až do zverejnenia výročnej správy BMW Group Report 2025. Poznámky o tom, ako sa pripravujú údaje o dodávkach, nájdete vo výročnej správe BMW Group Report 2024 na str. 427.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.