Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

  • Postupné spustenie výroby v závodoch na výrobu osobných vozidiel Mercedes-Benz od polovice apríla po prerušení práce
  • Od júna sa všetky závody na výrobu osobných vozidiel Mercedes-Benz na celom svete nachádzajú v režime koordinovanej obnovy prevádzky
  • Mercedes-Benz posilňuje svoju produktovú ofenzívu a elektroofenzívu
  • Dohoda s podnikovou radou o rozsiahlom balíku opatrení na ochranu pred nákazou a realizácia týchto opatrení

Závody na výrobu osobných vozidiel Mercedes-Benz od polovice apríla po štádiu prerušenia práce v dôsledku pandémie COVID-19 postupne obnovili výrobu. Od júna sa všetky závody Mercedes-Benz AG na celom svete nachádzajú v režime obnovy prevádzky. Výrobu 20. apríla najprv spustili nemecké závody na výrobu motorov a komponentov, po nich nasledovali nemecké závody na výrobu nadstavieb pre osobné vozidlá Mercedes-Benz. Medzinárodné prevádzky Mercedes-Benz obnovili výrobu súbežne. Pre Mercedes-Benz má zdravie a bezpečnosť všetkých zúčastnených najvyššiu prioritu. Spustenie výroby bude prebiehať flexibilne, aby bolo možné reagovať na aktuálny vývoj a úradné predpisy špecifické pre jednotlivé krajiny. Koordinovanou obnovou výroby značka Mercedes-Benz posilňuje svoju produktovú ofenzívu a elektroofenzívu, čím zároveň vyhovie Číne, svojmu najväčšiemu odbytovému trhu, kde spoločnosť znovu očakáva výrazný nárast dopytu.

Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz AG, manažment výroby a dodávateľského reťazca: „Teším sa spoločne s celým tímom, že sme koordinovane a postupne znovu rozbehli našu výrobu. Flexibilita je pritom rozhodujúcim kľúčovým slovom: flexibilita našich závodov je jednou z našich strategických zameraní vo výrobe a pomohla nám aj teraz pri opätovnom spustení. Našou hlavnou prioritou je naďalej brániť šíreniu pandémie COVID-19 a poskytnúť našim zamestnancom, dodávateľom a poskytovateľom služieb bezpečné pracovné prostredie. Naša výroba prebieha pri dodržiavaní rozsiahlych bezpečnostných opatrení a krok za krokom ju zvyšujeme.“

Závody na výrobu reťazcov pohonu pre osobné vozidlá Mercedes-Benz v Nemecku

Závod Mercedes-Benz Untertürkheim začal 20. apríla s obnovovaním prevádzky po štádiu prerušenia práce. V stuttgartskom závode sa vyrábajú motory a komponenty, ktoré sú potrebné pre produkciu v závodoch pre nadstavby Mercedes-Benz na celom svete – patria k nim aj závody Kölleda a Arnstadt (MDC Power a MDC Technology). Podobne produkciu spustil aj závod Mercedes-Benz v Berlíne, ktorý okrem iného vyrába riadenie motora Camtronic. To isté platí aj pre závod Mercedes-Benz v Hamburgu vyrábajúci nápravy a komponenty náprav pre celosvetovú výrobu vozidiel značky Mercedes-Benz. Závody dcérskej spoločnosti Mercedes-Benz Accumotive v meste Kamenz, v ktorých sa vyrábajú akumulátory pre vozidlá z rodiny EQ, ako aj pohonné akumulátory pre hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete a 48-voltové akumulátory, pokračujú v dodávkach v rámci elektroofenzívy značky Mercedes-Benz ako dôležité strategické projekty spustenia prevádzky v čase prerušenia prác v dvojzmennej prevádzke s kompletne oddelenými zmenami pri dodržiavaní komplexných ochranných opatrení.

Závody na výrobu nadstavieb pre osobné vozidlá Mercedes-Benz v Nemecku

Postupné obnovenie prevádzky závodov na výrobu nadstavieb pre osobné vozidlá Mercedes-Benz začalo 27. apríla. V závode Mercedes-Benz v Brémach sa výrobné kapacity pre celú paletu produktov, napr. najpredávanejšieho vozidla SUV Mercedes-Benz GLC, postupne zvyšujú. Súčasne sa na tých istých výrobných linkách v rámci elektroofenzívy postupne spúšťa výroba vozidiel EQC (kombinovaná spotreba elektriny: 20,8 – 19,7 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1]. Závod Mercedes-Benz vo Sindelfingene, je okrem iného zodpovedný za výrobu Triedy E značky Mercedes-Benz, ako aj Triedy S sedan, teda najpredávanejšieho luxusného sedanu na svete v roku 2019, pre ktorý bola Čína v minulom roku najväčším trhom. V závode Mercedes-Benz v Sindelfingene sa vyrábajú aj elektrifikované modely Triedy E a Triedy S, hybridné varianty a hybridné varianty dobíjateľné zo siete. Ešte v tomto roku značka Mercedes-Benz začne s výrobou novej Triedy S v novom závode „Factory 56“ v Sindelfingene, ktorý bude otvorený v septembri 2020. Závod Mercedes-Benz v Rastatte funguje ako vedúci závod pre výrobu vozidiel nižšej strednej triedy značky Mercedes-Benz s vysokým odbytom: v roku 2019 bolo každé štvrté predané vozidlo značky Mercedes-Benz na svete vozidlo nižšej strednej triedy. V Rastatte sa vyrába Trieda A sedan, Trieda A a Trieda B, ako aj kompaktné SUV GLA. Od tohto roku opúšťajú tieto výrobné linky aj hybridné varianty Triedy A a Triedy B dobíjateľné zo siete.

Celosvetová výrobná sieť Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Cars Operations zodpovedá za výrobu osobných vozidiel vo viac ako 30 prevádzkach na celom svete v rámci flexibilnej a efektívnej výrobnej siete. Po štádiu prerušenia práce, ktorá bola v jednotlivých krajinách rôzna, sa od júna všetky závody Mercedes-Benz AG na výrobu osobných motorových vozidiel na celom svete nachádzajú v štádiu obnovenia prevádzky. Výroba osobných vozidiel v Číne sa postupne obnovovala od 10. februára 2020. Od polovice apríla sa súbežne s obnovou prevádzky v nemeckých výrobných prevádzkach Mercedes-Benz obnovuje činnosť aj vo všetkých ďalších medzinárodných prevádzkach. Patria k nim napríklad aj závody Sebes/Cugir (Rumunsko), ktoré vyrábajú prevodovky pre vozidlá značky Mercedes-Benz. Aj závod na výrobu nadstavieb pre osobné vozidlá Mercedes-Benz v meste Kecskemét (Maďarsko), ktorý je dôležitou súčasťou celosvetovej výrobnej asociácie pre vozidlá nižšej strednej triedy, závod Tuscaloosa (USA), ktorý je tradičnou prevádzkou vyrábajúcou vozidlá SUV, ako aj East London (Južná Afrika), ktorý je súčasťou celosvetovej výrobnej asociácie pre Triedu C, už medzičasom spustili výrobu. Od 2. júna sa kontrolovaným spôsobom znovu spúšťa aj prevádzka v Hambachu (Francúzsko), ktorá je zodpovedná za výrobu elektrických modelov smart EQ.

Na ochranu zamestnancov spoločnosť zaviedla opatrenia na ochranu pred nákazou a s podnikovou radou sa dohodla na rozsiahlom balíku opatrení, ktorý bol zavedený v závodoch. K týmto opatreniam patrili hygienické a čistiace normy, ako aj predpisy o minimálnom odstupe 1,5 metra a používaní masiek vo výrobe na zakrytie úst a nosa.

Na pozadí pandémie COVID-19 sa koncern Daimler rozhodol prerušiť veľkú časť svojej výroby, ako aj prácu vo vybraných správnych oblastiach v Európe, najprv na dva týždne (od 23. marca do 5. apríla 2020 vrátane). Potom od 6. apríla v Nemecku nasledovala skrátená pracovná doba. Situácia v podniku je naďalej veľmi rozdielna. V jednotlivých oblastiach pokračuje skrátená pracovná doba, ktorá sa týka aj závodov podniku na výrobu osobných vozidiel, ako aj transportérov a úžitkových vozidiel v Nemecku. Zo skrátenej pracovnej doby boli vyňaté nutné základné funkcie, ako aj témy týkajúce sa budúcnosti a strategické projekty, aby po kríze bolo možné obnoviť činnosť naplno. Pre medzinárodné prevádzky platia aj predpisy špecifické pre jednotlivé krajiny. Koncern sa pritom orientuje podľa odporúčaní medzinárodných, vnútroštátnych a miestnych úradov. Manažment koncernu Daimler neustále sleduje situáciu a v prípade potreby zavedie ďalšie opatrenia.

[1] Spotreba elektrického prúdu a dojazd boli zistené na základe nariadenia 692/2008/ES. Spotreba elektriny a dojazd sú závislé od konfigurácie vozidla.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.