Táto suma im bola vyplatená v rozmedzí iba troch rokov.
Sociálne siete a mediálne platformy každoročne vynakladajú čoraz viac peňazí na platby tvorcom obsahu. Medzi tieto spoločnosti patrí aj YouTube. Za ostatné tri roky služba vyplatila tvorcom obsahu viac ako 30 miliárd dolárov a počet účastníkov partnerského programu presiahol 2 milióny používateľov a spoločností vytvárajúcich vlastný obsah pre platformu.
YouTube začal používať časť svojich príjmov z reklamy na vyplácanie odmien tvorcom obsahu od roku 2007. V dôsledku toho vznikol rozvetvený partnerský program, ktorý umožňuje monetizovať videá zverejnené používateľmi rôznymi spôsobmi. Bolo to včasné rozhodnutie, keďže inzerenti v tom čase službu bojkotovali kvôli veľkému počtu nevhodných videí.
V roku 2018 spoločnosť výrazne znížila počet kanálov s aktivovanou monetizáciou a sprísnila pravidlá. Teraz však počet účastníkov partnerského programu opäť rastie. Stále platí, že YouTube zostáva najobľúbenejšou mediálnou platformou.
Zdroj: GizChina
Prečítajte si aj: