Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

„Otvorenie interiérov reštaurácií je v priebehu mesiaca ďalšou dobrou správou pre gastro sektor. Aj keď ide len o štyri okresy, paradoxne to môže zlepšovať východiskovú pozíciu pre ďalšie prevádzky, ktoré sa už teraz môžu postupne pripravovať na otvorenie vnútorných priestorov. Situáciu medzi našimi partnermi sme plošne zisťovali ešte v marci – na základe dát a predikcií v okresoch, ktoré sú zaradené v oranžovej fáze  – Hlohovec, Nitra, Senec a Topoľčany – znova otvorí asi 60 podnikov. Ide pritom len o tie, ktoré boli po celý čas zatvorené, teda počas lockdownu nepredávali cez okienko a nemali možnosť využiť terasu.

 Zlepšovanie pandemickej situácie sa na našich objednávkach odrazilo len mierne – podniky si objednali o 120 hektolitrov viac ako minulý pondelok. Predpokladáme však, že objemy budú postupne stúpať. Prazdroj je na zvýšený záujem o pivo pripravený už od apríla aj čo sa týka logistiky. Urobili sme maximum, aby sme boli 100 % pripravení na oznámenie otvorenia, kedykoľvek by to bolo. Okrem toho, ako podporu pre návrat ľudí do podnikov máme prichystanú limitovanú edíciu piva Radegast Ratar a plánujeme tiež poďakovanie tým, ktorí podporovali krčmy a reštaurácie počas limitovanej prevádzky.

Otvorenie interiérov prevádzok vítame, sme však zástancami toho, že musí ísť ruka v ruke so zvýšeným stupňom hygieny. Práve preto sme pre našich partnerov pripravili sériu opatrení, ako bezpečne otvoriť prevádzku, ktoré nereflektujú len počet ľudí za stolom či odstup, ale aj opatrenia v priestoroch, kam zákazníci nechodia. S podnikmi sme boli v kontakte po celú dobu a na otváranie terás aj interiérov sme sa ich snažili pripraviť postupne. Tak, aby to zvládli.

Dôležitým aspektom, ktorý bude mať vplyv na návrat ľudí do interiérov prevádzok, je aj nedostatok personálu. Sledovali sme to už pri otvorení terás a teraz situácia zrejme nebude výrazne lepšia. Problém budú mať hlavne tí, ktorí boli celý čas zatvorení a mnohí zamestnanci gastra si našli za to obdobie inú prácu. Veríme však, že situácia sa postupne stabilizuje aj v tejto oblasti,“ sumarizuje Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Tlačová hovorkyňa Plzeňského Prazdroja Slovensko Zdenka Huňady je médiám k dispozícii na týchto kontaktoch – mobil: +421 9 173 109 58, e-mail: zdenka.hunady@asahibeer.sk.

Značky: