Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Slováci si banku vyberajú podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor pri výbere banky ju považuje až 77% klientov. Celkovo 31% opýtaných na svojej banke najviac oceňuje najmä fakt, že nemá žiadne, prípadne má len nízke poplatky za vedenie účtu. Vyplýva to z prieskumu1 agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.

Medzi ďalšie rozhodujúce kritérium pri výbere banky patrí kvalitný internet banking, na ktorom trvá až 41% klientov. Výška úrokovej miery je najdôležitejšia pre štvrtinu opýtaných (25%) a modernú mobilnú aplikáciu na spravovanie svojich financií označilo za kľúčovú 18% klientov. Prieskum ďalej ukázal, že na odporúčanie svojho priateľa, známeho či člena rodiny sa pri výbere banky spolieha len 9% respondentov a na veľkosť banky z pohľadu počtu klientov hľadí iba 5% klientov bánk.

„mBank bola prvou bankou na Slovensku, ktorá prišla už pred viac ako 12 rokmi s novým, bezpoplatkovým modelom transakčného bankovníctva. Je pre nás prirodzené, že tento model chceme presadzovať aj naďalej. Naši klienti si tak môžu vybrať, na čo minú peniaze, ktoré usporia na bankových poplatkoch,“ uvádza Robert Chrištof, generálny riaditeľ mBank Slovensko.

Založenie a vedenie bežného účtu poskytuje mBank svojim klientom úplne zadarmo. Majú tiež napríklad možnosť bezplatného výberu hotovosti nad 70 EUR z ktoréhokoľvek bankomatu na svete. Na poplatkoch za vedenie bežného účtu svojim slovenským klientom banka od svojho vzniku ušetrila odhadom spolu už viac ako 150 miliónov EUR.

Z prieskumu agentúry Focus pre mBank ďalej vyplynulo, že viac ako dve tretiny klientov bánk (69%) majú presný prehľad, za aké služby a v akej výške platia poplatky vo svojej banke. Stále je tu však približne jedna tretina klientov (31%), ktorá o službách a výške poplatkov vo svojej banke presný prehľad nemá.

Výsledky prieskumu ukázali aj to, že klienti bánk sú so svojou hlavnou2 bankou spokojní. Vyjadrilo sa tak až 92% klientov, z nich je veľmi spokojných 38% a skôr spokojných 54% klientov. Naopak, nespokojných je 8% klientov bánk.

Poznámky

1 reprezentatívny kvantitatívny online prieskum agentúry Focus pre mBank realizovaný v novembri 2019 medzi online populáciou SR vo veku od 18 do 60 rokov, N = 906

2 za hlavnú banku je v prieskume považovaná tá, v ktorej klienti majú svoj bežný účet – či už spoločný pre domácnosť alebo osobný

 

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.