Renomovaný technologický portál PCMag sa rozhodol osloviť vzorku 2 500 respondentov a zistiť od nich hlavné dôvody prechodu medzi dvoma najpopulárnejšími mobilnými platformami.

Dôvody na zmenu môžu byť, samozrejme, u každého používateľa rozličné, no v augustovom prieskume PC Magazine jasne dominovali najmä 2 kľúčové faktory. Používateľský zážitok a cena. Zrejme tušíte, ktorý z týchto faktorov prislúcha ktorej platforme. Tušíte aj, či používatelia menia skôr iOS za Android, alebo je to presne opačne?

Úplne exaktnú odpoveď vám síce v tomto článku nedáme a treba objektívne priznať, že na rozličných trhoch sa výsledky od seba môžu líšiť. Vzorku 2 500 čitateľov však na druhej strane už môžeme považovať za reprezentatívnu. PC Mag sa rozhodol získať odpovede spomedzi domácich čitateľov v USA a vyplynulo z nich, že aktuálnym víťazom tohto odvekého boja je Apple. Až 18% respondentov sa totiž vyjadrilo, že nedávno vymenili svoj androidový smartfón za iPhone, pričom opačným smerom putovalo 11% opýtaných.

Hlavným dôvodom migrácie „androiďákov“ (47% respondentov) smerom k nahryznutému jabĺčku je používateľský zážitok. Potvrdilo sa teda, že práve vynikajúco vyladený ekosystém iPhonu je tým najväčším lákadlom konkurenčných používateľov. Rovnaký dôvod prechodu z iOS na Android uviedlo 30% respondentov, ktorí sú už aktuálne majiteľmi androidového smartfónu. V prípade používateľov Androidu je však rovnako dôležitá cena, ktorú za kľúčovú považuje 29% opýtaných. Lepšiu cenu, ako motiváciu k prechodu z Androidu na iOS, uvádza iba 11% čitateľov a aj tí zrejme mali na mysli nejaký starší model iPhonu v akciovej cene od svojho operátora.

Krajší dizajn a lepšie funkcie dosiahli tiež pomerne vysoké skóre u oboch skupín respondentov (24% u používateľov iOS —> Android, respektíve 25% u používateľov Android —> iOS). Ako pochodili ostatné parametre, ako napríklad vyšší počet aplikácií, lepší zákaznícky servis či rýchlejšie softvérové updaty, si môžete pozrieť v tejto tabuľke:

Zdroj: PC Mag

 

Prečítajte si aj:

Android zhromažďuje takmer 10-krát viac dát o používateľoch, než konkurenčný iOS