Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Opona zdvihnutá pre ID.7. NA CESe ukázal Volkswagen prvú elektrickú limuzínu skonštruovanú na báze modulárnej stavebnice elektromobility (MEB) opatrenú inteligentným maskovaním.

Jedinečná technológia s viacvrstvovým lakovaním umožňuje rozsvietiť určité časti vozidla. Funguje interaktívne a symbolizuje ďalší krok digitalizácie budúceho špičkového modelu radu ID. V minulom roku v Číne predstavená štúdia ID. AERO4 už poskytla náhľad na nový model, ktorý sa vyznačuje aerodynamickým dizajnom a umožňuje dojazd do 700 kilometrov2 (WLTP). Po šiestich rokoch sa Volkswagen Group of America opäť vracia na CES s jedinečným produktom.

Volkswagen iD7
Volkswagen iD7

„Novým modelom ID.7 dopĺňame naše portfólio elektrických modelov vo vyššom segmente. Limuzína poskytuje špičkovú techniku a kvalitu. ID.7 je jedným z desiatich nových modelov, ktoré uvedieme na trh do roku 2026. Našim cieľom je mať v každom segmente vhodnú ponuku pre našich zákazníkov,“ povedal Thomas Schäfer, CEO značky Volkswagen.

ID.7 s inovatívnou klimatizáciou a zlepšeným komfortom ovládania

VW pri svojom najnovšom automobile na báze MEB reagoval na spätnú väzbu od svojich zákazníkov a zlepšil koncepciu ovládania v relevantných oblastiach. ID.7 prináša sériovo niekoľko inovácií:

  • Nová koncepcia displeja
  • Head-up displej s rozšírenou realitou
  • Centrálny displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov)
  • Nové ovládanie klimatizácie, integrované do základnej obrazovky menu systému infotainmentu
  • Osvetlené dotykové ovládacie prvky

Nová koncepcia klimatizácie s inteligentnými mriežkami poskytuje rozličné funkcie. ID.7 rozozná podľa elektronického kľúča približujúceho sa vodiča a počas horúcich letných dní spustí klimatizáciu, resp. počas chladných dní kúrenie kabíny – ešte skôr, ako vodič nastúpi. Novo koncipované mriežky „Smart Air Vents“ pri tom usmerňujú prúd vzduchu a dynamicky kmitajú, aby sa čo najrýchlejšie dodávaný vzduch rozdelil po kabíne. Ak sedia pasažieri v kabíne, môže smerovať prúd vzduchu priamo na ich telá alebo sa môže privádzať sa do interiéru nepriamo. Na novom veľkom centrálnom displeji sú tieto funkcie vždy zobrazené, dajú sa aktivovať a individuálne uložiť pre každého užívateľa vozidla. Špeciálne želania sa aktivujú hlasovými povelmi. Na „Hello Volkswagen, my hands are cold!”“ reaguje ID.7 aktiváciou vyhrievania volantu a súčasne začne prúdiť z mriežok teplý vzduch na ruky vodiča.

Volkswagen iD7
Volkswagen iD7

Jedinečná koncepcia maskovania je interaktívna

Inteligenciu nového modelu ID.71 demonštruje VW na CES v Las Vegas osobitným spôsobom. Maskovaná limuzína má digitálnu kamufláž s unikátnym lakovaním, ktoré ID.7 interaktívne osvetľuje. Na karosérii je nanesených až 40 vrstiev laku, z ktorých niektoré sú vodivé a iné izolačné. Na vozidle je vytvorených 22 samostatných oblastí pod najvrchnejšou vrstvou laku, do ktorých sa privádza elektrický prúd, vďaka čomu sa rozsvietia (elektroluminiscencia). Keď je kamufláž pripojená k ozvučovaciemu systému, rytmus hudby sa vizualizuje prostredníctvom rozsvietenia jednotlivých oblastí karosérie.

Volkswagen iD7
Volkswagen iD7

QR-kódy na prednej kapote a zadných bočných oknách slúžia ako rozhranie medzi fyzickým a digitálnym svetom. Celá kamufláž rozvíja tému QR-kódu a tým maskuje kontúry budúceho sériového vozidla.

MEB umožňuje aerodynamický dizajn a veľkorysý interiér kabíny

Svojim dizajnom ID.7 nadväzuje na koncepciu a výrazové prostriedky rodiny elektrických modelov ID. Tvar limuzíny sa vyznačuje aerodynamickou prednou časťou a splývajúcou strechou kabíny, ktoré definujú základný tvar telesa karosérie. Jeho nízky koeficient aerodynamického odporu prispieva k zníženiu spotreby energie a predĺženiu dojazdu. Otvory na vstup vzduchu na bokoch predného nárazníka usmerňujú a upokojujú prúdenie vzduchu okolo bokov karosérie, čím vytvárajú tzv. vzduchové zásterky (Air Curtains). Splývajúca strecha kabíny spolu so zvýšenou odtrhovou hranou na dverách batožinového priestoru optimalizuje prúdenie vzduchu ponad vozidlo. Vďaka vynikajúcej aerodynamike má ID.7 dojazd približne do 700 kilometrov2 (WLTP).

Volkswagen iD7
Volkswagen iD7

Rovnako ako ostatné modely radu ID. aj ID.7 využíva modulárnu stavebnicu elektromobility MEB koncernu Volkswagen. Jej výhodou sú krátke previsy karosérie s plochou podlahou bez stredového tunela, pričom dlhý rázvor (2,97 metra) umožňuje vytvoriť zvlášť priestrannú kabínu posádky. Výsledkom je, že ID.7 svojej posádke poskytuje veľkorysý vnútorný priestor na úrovni luxusnej limuzíny so spaľovacím motorom.

Ofenzíva elektromobility Volkswagen: už 500 000 automobilov na báze MEB dodaných zákazníkom

Limuzínou ID.7 rozširuje Volkswagen svoj úspešný elektrický modelový rad ID. do rozsiahleho segmentu vyššej strednej triedy a v duchu stratégie ACCELERATE podporuje svoju ofenzívu elektromobility. Jej prvý míľnik už Volkswagen dosiahol. Od odovzdania prvého exempláru ID.35 zákazníkovi v septembri 2020 dodal zákazníkom na celom svete 500 000 automobilov radu ID. – a to napriek komplikovanej situácii so zásobovaním niektorými komponentmi približne o rok skôr ako bolo plánované.

Po modeloch ID.35, ID.43, ID.5 a ID.66 (iba v Číne), ako aj novom elektrickom vane ID. Buzz7, bude ID.7 celkovo šiestym modelom radu ID. a po ID.4 druhým svetovým automobilom Volkswagen na báze MEB. Elektrická limuzína sa bude predávať na troch hlavných svetových trhoch – v Číne, Európe a Severnej Amerike. Pre európsky trh sa ID.7 bude vyrábať v závode Emden značky Volkswagen. Po ID.4 tak bude druhým modelom na báze MEB vyrábaným v tomto nemeckom závode.

1 Zamaskovaná štúdia blízka sériovému modelu – vozidlo sa ešte nepredáva.

2 Prognóza dojazdu v cykle WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na valcovej brzde (nie sériové vozidlo). Dojazd WLTP sériových vozidiel sa môže líšiť podľa vybavenia. Reálny dojazd závisí od spôsobu jazdy, rýchlosti, používania komfortných/vedľajších spotrebičov, vonkajšej teploty, počtu osôb/užitočného zaťaženia a topografie.

3 ID.4 – ID.4 Pro Performance 150 kW (204 k) – Kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 16,5; kombinované emisie CO2 v g/km: 0. Pre vozidlo sú k dispozícii hodnoty spotreby energie a emisií iba podľa WLTP a nie podľa NEDC.

4 ID. AERO – Vozidlo je štúdia.

5 ID.3 – Kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 16,4-15,2; kombinované emisie CO2 v g/km: 0. Pre vozidlo sú k dispozícii hodnoty spotreby energie a emisií iba podľa WLTP a nie podľa NEDC.

6 ID.6 – Vozidlo sa nepredáva v Európe.

7 ID. Buzz – ID. Buzz Pro 150 kW (204 k) – Kombinovaná spotreba elektrickej energie v kWh/100 km: 21,7 -20,6; kombinované emisie CO2 v g/km: 0. Pre vozidlo sú k dispozícii hodnoty spotreby energie a emisií iba podľa WLTP a nie podľa NEDC.

Značky:

Ondrej Macko

Ondrej Macko
Ako novinár pracujem už od roku 1990. Teraz sa zaoberám mobilnou komunikáciou, multimédiami a vyhotovovaním videorecenzií.