Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Siedma generácia pokračuje vo svojej úlohe prístupného športového auta

Nissan predstavila úplne nový športový model Nissan Z. Siedma generácia, predstavujúca viac ako 50 rokov trvajúcej vášne a odhodlania venovať sa vzrušeniu z jazdy, sa má začať predávať u predajcov Nissan v USA na jar 2022.

Vzrušenie a dynamika

Úplne nový 3,0-litrový twin-turbo motor V6 prináša výrazné zvýšenie výkonu oproti predchádzajúcej generácii 370Z. Je navrhnutý tak, aby poskytoval ostrú, ale plynulú odozvu. S nárastom o 68 koní a 30% nárastom krútiaceho momentu je tento najnovší Z ako žiadna generácia pred ním. Motor dosahuje výkon 405 k a krútiaci moment 475 Nm pri 5,600 ot / min.

V ponuke sú 2 prevodovky 6 -stupňová manuálna a 9 -stupňová automatická prevodovka. Manuálna prevodovka ponúka za príplatok launch control. Zaujímavosťou je použitie hnacieho hriadeľa z karbónového kompozitu. Samozrejmosťou pri športovom modely je technológia rev matching. Nová automatická prevodovka ponúka rýchlu a priamu odozvu. 

S nárastom výkonu inžinieri vyladili aj podvozok, chladenie, odpruženie a riadenie.

Vylepšená bola tuhosť karosérie, elektronický posilňovač riadenia pre priamy a mechanický pocit a širšie predné pneumatiky pomáhajú zvýšiť výkon v zákrutách až o 13%.

Predné aj zadné tlmiče používajú novú konštrukciu jednoplášťového tlmiča s väčším priemerom než odchádzajúci model 370Z, čo má za následok približne 20% zníženie tlmiacej sily, ktoré pomáha minimalizovať rázy do karosérie pri náraze na nerovný povrch čím zlepšuje ovládateľnosť. Komponenty predného odpruženia sú hliníkové a majú novú geometriu, čo napomáha stabilite vozidla.

Exteriér – minulosť sa stretáva s budúcnosťou

Motívom exteriéru a interiéru nového Z je „tradícia s modernou technológiou“.

Pokiaľ ide o exteriér, nový Z preberá tradičný dizajn športových automobilov s pohonom zadných kolies, s dlhou kapotou, nižšou zadnou časťou a siluetou, ktorá vzdáva poctu prvej generácii Z. LED svetlomety majú dva polkruhy, ktoré siahajú do japonského Fairlady 240Z zo 70. rokov.

Odkaz na pôvodné Z je najpozoruhodnejší pri pohľade na úplne nové Z zboku. Línia strechy sa prelína od prednej časti k hranatým zadným partiám a vytvára výrazný profil Z prvej generácie, ktorého zadná hrana bola o niečo nižšia ako výška predného blatníka, čo dodáva modelu Z jedinečný dizajn.

Interiér: moderná technológia s klasickým nádychom

Kabína, navrhnutá tak, aby sedela vodičovi a spolujazdcovi ako uliata, bez problémov kombinuje modernú technológiu s klasickými. Stredová konzola je inšpirovaná predchádzajúcimi generáciami, s tromi analógovými budíkmi pod prístrojovou doskou, 8″ dotykovým displejom v strede a spínačmi klimatizácie v blízkosti radiacej páky. Klasický prístrojový panel nahradil plne digitálny 12,3″ TFT displej.

Značky:

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.