Konštruktéri z Affalterbachu pripravili vyznávačom športovej dynamiky prekvapenie v podobe nového, ešte prepracovanejšieho, športovejšieho, agilnejšieho a výkonnejšieho modelu Mercedes-AMG GT.
Dvojdverové kupé a roadster Mercedes-AMG GT získali nový dizajn karosérie, nový podvozok, aerodynamicky prepracované detaily s ešte väčším celkovým aerodynamickým prítlakom, odľahčenú konštrukciu škrupinového sedadla a disky s odľahčenou konštrukciou. Všetky vylepšenia dávajú novým modelom ešte dynamickejší charakter.
Ako na margo novinky uviedol Tobias Moers, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG.: „Mercedes-AMG GT jedinečným spôsobom stelesňuje jadro našej značky – jazdný výkon. Svojím debutom pred štyrmi rokmi si nielen vyslúžil obrovský obdiv u zákazníkov a nadšencov športových vozidiel, ale vytvoril aj nové dimenzie v konkurenčnom prostredí. Aby sme v tomto úspechu mohli pokračovať, vybavili sme ho početnými inováciami zo 4-dverového kupé Mercedes-AMG GT a pridali sme aj nový limitovaný špičkový model: žiaden iný sériový model z dielne Mercedes-AMG tak momentálne nie je pretekárskemu športu tak blízko, ako nový model Mercedes-AMG GT R PRO. Premietlo sa tu aj mnoho skúseností z našich súčasných aktivít v motoristickom športe GT3 a GT4. Agilné reakcie na všetky príkazy vodiča a celkový výkon teraz ešte viac zodpovedajú pocitu, ktorý sa nedá s ničím porovnať a ktorý naši pretekári zažívajú na pretekárskej trati.“
Mercedes-AMG GT má inovatívny, sériovo dodávaný digitálny displej so združeným prístrojom s uhlopriečkou 12,3 palca a multimediálny displej na stredovej konzole s uhlopriečkou 10,25 palca. Združený prístroj s úplne novým dizajnom obrazovky ponúka na výber tri štýly grafiky: Klasickú, Športovú a Superšport.
Dvojdverový model Mercedes-AMG GT získal nový volant AMG Performance, dodávaný v čiernej koži napa, vyznačujúci sa športovým dizajnom, na spodnej strane splošteným tvarom s výrazne tvarovaným vencom a intuitívnym ovládaním. Pre modely Mercedes-AMG GT S a Mercedes-AMG GT C sa volant sériovo dodáva s vencom v čiernej koži napa/mikrovlákne DINAMICA. V prípade modelu Mercedes-AMG GT R je veniec kompletne potiahnutý mikrovláknom DINAMICA. Volanty vo všetkých modeloch disponujú aj s novými tlačidlami AMG na volante.
Výrazne rozšírené a ešte presnejšie funkcie ponúka v novinke funkcia AMG TRACK PACE, ktorá ako sériová súčasť infotainmentu COMAND Online, zaznamenáva údaje počas jázd na uzavretých pretekárskych tratiach.
Viackomorový systém reflektorov LED High Performance s vždy tromi samostatnými reflektormi pre stretávacie svetlo a diaľkové svetlo sa nielen postará o optimálne osvetlenie vozovky, pričom vozidlu dodáva aj športovo-dynamický vzhľad.
Súčasťou mimoriadnej výbavy je aj novinka – parkovací balík s asistentom parkovania PARKTRONIC a s cúvacou a prednou kamerou, ktorý zvyšuje praktickosť vozidla pri každodennom používaní a manévrovaní. Ďalším znakom silnejšieho puta s rodinou je teraz aj 2-dverový model Mercedes-AMG GT dostupný v novej farbe exteriéru briliantová modrá magno a aj čalúnenie z dvojfarebnej kože napa Exklusiv STYLE v kombinácii strieborná pearl/čierna.
Novým prvkom výbavy okrem jazdných programov AMG DYNAMIC SELECT Klzká vozovka, Komfort, Šport, Šport+, PRETEK a Individuálny je program AMG DYNAMICS, ktorý rozširuje funkcie ESP® o presne dávkované rozdelenie sily na zadnej náprave a úprávy charakteristiky riadenia. Odlišné nastavenia sú označené pojmami Basic (veľmi stabilné jazdné vlastnosti v programe Komfort a Klzká vozovka), Advanced (neutrálne vyvážené vlastnosti v programe Šport), Pro (pre dynamické jazdné manévre v programe Šport+) a Master (pre pôžitok na pretekárskych okruhoch v programe PRETEK).
Čo sa týka motorizácie, nový dvojdverový Mercedes-AMG GT ponúka štyri možné verzie výkonu: Mercedes-AMG GT (3982 cm3, 350 kW/476 k, 630 Nm), Mercedes-AMG GT S (3982 cm3, 384 kW/522 k, 670 Nm), Mercedes-AMG GT C (3982 cm3, 410 kW/557 k, 680 Nm), Mercedes-AMG GT R / GT R PRO (3982 cm3, 430 kW/585 k, 700 Nm). Ani jedna z uvedených nemá maximálnu rýchlosť nižšiu ako 300 km/h a na šprint z 0 na 100 km/h nepotrebujú viac ako štyri sekundy.
Limitovaný model Mercedes-AMG GT R PRO určený predovšetkým na pretekárske trate sa vyznačuje ešte precíznejšou jazdou vďaka optimálne prispôsobiteľnému podvozku, úsporou hmotnosti vďaka použitiu početných dielcov z karbónu, keramickým kompozitným brzdám, odľahčeným diskom, vylepšenou aerodynamikou vďaka novému spojleru predného nárazníka a prítlačným krídelkám. Svoje kvality preukázal ešte pred svetovou premiérou keď s ním pretekár GT3 Maro Engel prekonal doterajší rekord severnej slučky okruhu Nürburgringu, ktorý držal doterajší GT R, s časom 7:04:621 minúty.