Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Tunelová rúra Ovčiarska bola slávnostne prerazená v piatok 29. apríla 2016.

Slávnostné prerazenie

Tunelovú rúru razili baníci v geologicky mimoriadne náročnom teréne 21 mesiacov. Posledné centimetre zdolali ich stroje v piatok 29. apríla 2016 o 11:00. K jeho prerazeniu došlo presne po 18 rokoch od momentu prerazenia prieskumnej štôlne.

Vedeli ste, že …?

  • tunel má dĺžku 2 367 m
  • je dvojrúrový pre obidva smery jazdy
  • v nepretržitej prevádzke pracuje na tuneli 90 ľudí
  • vyrazí sa zhruba 420-tisíc kubíkov materiálu
  • diaľnica následne vchádza do tunela Žilina (687 m)

Bezpečnosť nadovšetko

Stavba diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, ktorej súčasťou sú tunely Ovčiarsko a Žilina, je mimoriadne špecifická z hľadiska geologických podmienok. Na stavbe bolo identifikovaných niekoľko zosuvných miest, ktoré sme zasanovali a zrealizovali sme odvodňovacie vrty, úlohou ktorých je znižovať hladinu podzemnej vody. Z technického pohľadu sa na 11 km dlhom diaľničnom úseku strieda popri dvoch tuneloch 11 mostov.
Po dobudovaní tohto úseku ušetrí motorista medzi Bytčou a Martinom 9 minút v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.

Financovanie a čas výstavby

Cena za vybudovanie diaľnice D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka je 427 miliónov eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu. Zmluvné ukončenie výstavby je naplánované na začiatok roka 2018.

Značky: