Aktualizácia zásad používania obchodu bude mať pozitívny dopad na používateľov.

Tento raz nejde o to, aby mal obchod väčšiu kontrolu nad vami a bude po vás pýtať súhlas s novými podmienkami. Teraz je téma na druhej strane. Na tej vydavateľov softvéru, ktorý ho chcú v Microsoft Store predávať. Od 16. júna 2022 vstúpili do platnosti nové podmienky, ktoré zamedzia nekalým praktikám zo strany obchodníkov.

O čo presne ide?

Hlavným cieľom je zamedziť duplicite a plateniu za niečo, za čo bežne platiť nemusíte. Ide teda hlavne o open-source alebo freewarové aplikácie dostupné na internete, ale aj v obchode od Microsoftu. Predstavte si nasledovnú situáciu. IrfanView by ste si mohli stiahnuť z jeho stránok zadarmo. Avšak na Store by ste našli aplikáciu za určitý poplatok. Toto by sa malo odstrániť a IrfanView bol iba ilustračný príklad. Tento softvér sa správa férovo a je dostupný v obchode aj na svojom webe.

Podobne ide o aplikácie ako VLC, 7-ZIP a GIMP, ktoré majú v obchode svojich dvojníkov. Podobne aj Paint.NET, ktorý je zadarmo, no v obchode platíte za akúsi podporu. Tú však máte podľa stránok Paint.NET rovnako zadarmo. Snaha obísť podmienky Microsoft Store a vydávať sa za akúsi rozšírenú aplikáciu neobstojí. Na stránke sa uvádza, že „Store“ aplikácia“ má automatické aktualizovanie. Pochopiteľne, keďže to je neoddeliteľnou súčasťou a jedným z princípov obchodu.

Rovnako chce Microsoft eliminovať vydávanie sa za inú aplikáciu, pričom v skutočnosti ide o platené návody, knihy alebo rozšírenia. Firma sa snaží zabrániť zlej reputácii obchodu. Bude ju zaujímať nielen počet aplikácií, aby sa mohla chváliť číslami ale aj kvalita. Odstránenie duplicít alebo nekalých praktík je jednou z vhodných ciest.

Príklad GIMPU, avšak máte k dispozícii aj verziu zadarmo. Tento prístup sa dá chápať ako jemne na hrane

Zdroj: WinAero

Prečítajte si aj:

Michal Reiter

Michal Reiter
Publikujem o dianí na internete, súkromí, bezpečnosti a testujem notebooky, smartfóny, audio produkty a ďalšie gadgety.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.