Svetový líder v oblasti zdieľanej mikromobility – berlínsky TIER, ako prvý uskutočnil medzi svojimi jazdcami na Slovensku prieskum, týkajúci sa ich návykov využívania tejto formy mobility. Prieskum bol realizovaný na vzorke 144 respondentov – zákazníkov TIER, ktorí absolvovali aspoň jednu jazdu za posledných 60 dní.

Podľa spomínaného prieskumu TIER je 8 z 10 jazdcov prepravujúcich sa na e-kolobežkách vo veku od 18 do 40 rokov. Sú zväčša slobodní alebo žijúci vo dvojici a bezdetní. Takmer 80 % má stredné alebo vyššie vzdelanie a takmer všetci respondenti uviedli, že zarábajú nadpriemerne. Oba vyššie zmienené ukazovatele pravdepodobne súvisia s tým, že TIER pôsobí najmä vo veľkých mestách.

8 z 10 účastníkov prieskumu má vodičský preukaz na auto, ale iba dve tretiny z nich vlastnia auto. Tretina opýtaných vlastní električenku alebo predplatný cestovný lístok na MHD.

E-kolobežky využívajú najčastejšie na voľnočasové aktivity, vyjadrilo sa tak 60 % opýtaných. Tretina jazdcov používa e-kolobežky na nakupovanie. Alternatívou k e-kolobežkám je podľa účastníkov prieskumu najčastejšie chôdza. V tesnom závese sa umiestnil bicykel.

Šesť z desiatich respondentov prieskumu TIER hľadá e-kolobežky priamo v aplikácii, zvyšných 40 % priamo na ulici. Viac ako polovica nerozlišuje medzi značkami a použije takú e-kolobežku, akú má aktuálne v dosahu. Osem z desiatich jazdcov má najbližšiu e-kolobežku menej ako 5 minút od domu, podobne ako autobus. Pri užívateľoch e-bajkov sa tak vyjadrila iba polovica z opýtaných.

Medzi najčastejšie uvádzané dôvody prepravy e-kolobežkami patrí rýchlosť presunu z miesta na miesto (vyjadrilo sa tak až 75 % opýtaných), flexibilita parkovania (44 %) a 43 % respondentov spomenulo pohodlie. TIER je medzi jazdcami vnímaný ako značka, ktorá dbá o bezpečnosť svojich jazdcov a o zodpovedné parkovanie. Pravidlá, ktoré slovenskí jazdci na e-kolobežkách TIER v teórii ovládajú najlepšie, sú zákaz jazdy pod vplyvom alkoholu a tandemová jazda.

„V rámci našej misie implementovať mobilitu do nášho každodenného života, je pre nás kľúčové lepšie pochopiť, kto sú naši jazdci a na aké účely využívajú službu v Bratislave, Trnave, Nitre i na východnom Slovensku. Ich spätná väzba nám umožňuje neustále zlepšovať naše produkty a služby, aby sme ponúkali ešte lepší zážitok z mobility na Slovensku,“ dopĺňa výsledky prieskumu BORIS IVAN, City manager TIER pre Slovensko.