Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Prvá slovenská carsharingová platforma Carrivederci takmer po roku fungovania pre veľký záujem plánuje expanziu do okolitých krajín. Cieľom zakladateľov je posilniť platformu na Slovensku a spustiť jej verziu v budúcom roku v Budapešti, neskôr v susednej Viedni.

„Sme veľmi radi, že systém prenájmu vozidiel sa medzi Slovákmi dobre etabloval a získava čoraz viac priaznivcov. Chceme sa stať prvou voľbou pri prenájme automobilov. Veríme, že Slováci budú v blízkej budúcnosti viac zdieľať, menej vlastniť a viac užívať – chceme byť priekopníkmi. Myslíme si, že v budúcnosti bude carsharing minútový a auta budú bezpilotné. Autá budú mať podstatne väčšiu využiteľnosť a kratšiu životnosť. Výrobcovia automobilov sa budú viac venovať servisu a mobilite ako predaju automobilov,“ uviedol výkonný riaditeľ Carrivederci Branislav Kmeť, ktorý je jedným zo spoluzakladateľov platformy v Bratislave.

Myšlienka Carrideverci vznikla ešte v polovici minulého roku, keď zakladateľov z Bratislavy inšpiroval celosvetový úspech peer-to-peer platforiem ako napríklad Airbnb.com. Následne sa pustili do produkcie vlastnej platformy, ktorú spustili začiatkom tohto roka.

Podľa marketingového manažéra platformy Marcela Mila Slováci čoraz viac využívajú princíp zdieľanej ekonomiky v mnohých formách ako napríklad v objednávaní jedla, prenájme ubytovania či taxislužbe. Aj preto má Carrivederci veľký potenciál na slovenskom trhu. „Samozrejme, musíme zohľadniť trhové špecifiká. Hlavnými biznisovými oblasťami sú najmä veľké mestá ako Bratislava a Košice. Po etablovaní sa na slovenskom trhu sa chceme rozšíriť do Viedne či Budapešti,” povedal Marcel Milo, marketingový manažér Carrivederci.

Záujem o carsharing rastie najmä počas letných a jesenných mesiacov, keď je platforma skvelým riešením krátkodobého prenájmu auta aj na dovolenku či víkendový výlet. Hitom sú jazdené prémiové značky v sume do 40 eur na deň. Aktuálne klienti nájdu na carrideverci.sk v ponuke vyše 60 vozidiel.

Majitelia áut si zase môžu mesačne privyrobiť na prenájme svojho nevyužívaného auta stovky eur.

Osobné auto dnes na Slovensku vlastní v priemere viac než 60 % domácností. So zámerom, aby vydržalo čo najdlhšie funkčné, ho majitelia často šetria a nevyužívajú príliš často – len okolo 5 %. Pre technický stav vozidla aj peňaženku majiteľa je však vhodnejšie, keď je vozidlo využívané čo najčastejšie,“ doplnil Branislav Kmeť.

Do konca roka plánujú majitelia rozšíriť Carrivederci aj do ďalších slovenských miest a umožniť služby aj B2B partnerstvám. V druhej polovici roku 2019 by chceli vstúpiť na maďarský trh do Budapešti. „Naším cieľom od začiatku bolo vytvoriť komunitu ľudí, ktorá si bude navzájom zdieľať autá na princípe rešpektu, dôvery a transparentnosti. Sami sme nadšenci fenoménu zdieľanej ekonomiky, pretože si uvedomujeme celospoločenskú zodpovednosť voči rozumnému využívaniu zdrojov našej planéty. Veríme, že nie je dôležité vlastniť, ale používať,“ dodal Branislav Kmeť.

Firma aktuálne rokuje aj s potenciálnymi investormi. „Hľadáme totiž nielen finančného investora, ale aj odborníka, ktorý nám pomôže rozvíjať aj zaujímavé B2B partnerstvá,“ prezradil Branislav Kmeť.

Pre koho je carsharing vhodný:

Pre majiteľov áut:

  • ktorí svoje auto nevyužívajú na 100 percent a chcú si privyrobiť
  • vďaka občasnému carsharingu si auto na seba zarobí
  • ktorí chcú na carsharingu zarobiť, kúpia si niekoľko áut a profesionálne ich využívajú v zdieľanej ekonomike
  • autopožičovne, ktoré chcú carsharingom vykryť slabé obdobia
  • autobazáry
  • lízingové spoločnosti, ktoré nevedia autá predať po skončení lízingu
  • výrobca automobilov alebo autodíler tak získa distribučný a marketingový kanál pre svoje výrobky
  • firma, ktorá má nevyužitú auto flotilu a chce si zvýšiť príjem

Pre používateľov:

  • nevlastnia auto, ale chcú si užiť dovolenku, výlet alebo potrebujú v určitých obdobiach viac cestovať
  • vlastnia auto, no potrebujú ďalšie auto – napríklad väčšie auto na rodinnú dovolenku alebo na prevoz vecí
  • chcú emócie a zážitky – napríklad splniť si sen a vyskúšať značku, po ktorej túžia, no nemôžu si ju ešte dovoliť kúpiť
  • turisti zvyknutí na využívanie platforiem ako napríklad Uberu či Airbnb
  • firma, ktorá má dočasný nedostatok áut
  • ktorí zvažujú kúpu auta a chcú si konkrétne značky vyskúšať na dlhší čas

Značky: