Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Model CUPRA Born absolvoval záverečné zimné testovanie v blízkosti polárneho kruhu pred uvedením na trh.

  • Rozhodujúca fáza vývoja má zabezpečiť trvalú výkonnosť prvého elektrického modelu CUPRA
  • Vyše 1.000 testov pri ktorých konštruktéri overujú najmodernejšiu technológiu, dynamiku a komfort

Zimné obdobie iba niekoľko kilometrov od polárneho kruhu. Úplne biela krajina, v ktorej miestne obyvateľstvo používa približne 200 slov na opis snehu, s teplotami dosahujúcimi 30 stupňov pod nulou. A v tejto lokalite testovací okruh na zamrznutom jazere s plochou 6 km2. Inžinieri značky CUPRA strávili dva roky testovaním v tomto drsnom prostredí s využitím najmodernejšej technológie v rámci vývoja nového modelu CUPRA Born. Vo finálnej fáze testovania pred uvedením na trh overili limity prvého elektrického modelu mladej španielskej značky v najnáročnejších klimatických podmienkach.

– Elektrický výkon v extrémnom chlade. Bola to rozhodujúca fáza vývoja modelu  CUPRA Born. Tím inžinierov podrobil elektrický automobil vyše 1.000 testom v najchladnejšom regióne planéty. Testy odolnosti zahŕňali non-stop jazdu na 30.000 kilometrov vo dne i v noci. Cieľom bolo dosiahnuť aby model CUPRA Born poskytoval najlepšiu výkonnosť za všetkých podmienok.

– 100%-ný adrenalín CUPRA. Dynamika bola zásadným aspektom pri vývoji prvého elektrického modelu CUPRA. Na zamrznutom jazere sa testoval podvozok s adaptívnymi tlmičmi DCC (Dynamic Chassis Control), ako aj rozličné vyladenia tlmičov pruženia. Vnútorná časť trate je lepšie vyhladená a vonkajšia časť je drsnejšia aby podporovala šmýkanie. Takýmto spôsobom mohli inžinieri vyladiť športovú charakteristiku bez negatívneho vplyvu na životné prostredie.

– Precíznosť brzdenia. Nový model CUPRA Born musel absolvovať testy aj na trati, ktorá rozličným spôsobom kombinuje ľad a asfaltový povrch, čím vznikajú  rozdielne adhézne podmienky. Tím CUPRA tak vytvoril najnáročnejšie podmienky pre brzdenie. Senzory na všetkých štyroch kolesách analyzujú každý povrch terénu aby bolo možné dosiahnuť vyvážené, stabilné brzdenie.

– Okamžitý komfort. Vďaka elektrickému pohonu je reakcia vykurovacej a klimatizačnej sústavy okamžitá. Dokonca aj pri teplote -30°C kúrenie vozidla dosahuje plný výkon už od prvých sekúnd. Napriek vzdialenosti takmer 4.000 km od technického centra v areáli závodu Martorell (Barcelona). Pri vývoji klimatizačnej sústavy inžinieri využívali najmodernejšie technológie ako 3D tlačiarne. V rámci toho museli zvládnuť niekoľko výziev. Navrhnutý systém musel byť na jednej strane tichý a na druhej strane efektívny aby vytvoril pocit najlepšieho komfortu pri dosahovaní najvyššej úrovne autonómie.

CUPRA Born, už onedlho. Prvý elektrický model značky CUPRA úspešne absolvoval každý s vyše 1.000 extrémnych testov. Jeho technológia, výkonnosť, dynamika, precíznosť brzdenia a komfort zostávajú zachované aj v extrémnych klimatických podmienkach.

Svetová premiéra prvého elektrického modelu značky CUPRA sa uskutoční začiatkom mája.

Značky: