Aj malé zmeny niekedy znamenajú veľa.
To aspoň naznačujú nová verzia vývojárskeho náhľadu Androidu 13. Ak sa všetky (zatiaľ známe) novinky dostanú do finálnej verzie systému, môžu ponúknuť viditeľné zvýšenie herného výkonu a vývojárom poskytnúť väčšiu kontrolu na dizajnom ich hier.
Portál AndroidAuthority informuje, že DP Androidu 13 obsahuje novú metódu v rozhraní API GameManager. Hre bude umožnené odovzdať na platformu svoj stav a informáciu o priebehu načítania. Rýchlejšie načítavanie hry bude následne dosiahnuté vďaka celkovému zvýšeniu výkonu zariadenia.
Nová metóda by tak mohla systému určiť pravidlá, na základe ktorých by bolo možné hru prerušiť alebo nie. Je teda zrejmé, že by táto novinka mohla mať priamy vplyv na rýchlosť načítania, keďže vývojári by vedeli dopredu určiť pravidlá, na základe ktorých sa výkon procesora zvýši a ďalšie zmeny v nastaveniach, ktoré by zlepšili celkový herný zážitok.
Je známe, že práve načítanie zdrojov najviac spomaľuje hru, čiže pripravované zmeny by mohli tento neduh eliminovať a zrýchliť tak prechody medzi jednotlivými sekvenciami alebo scénami.
Zmeny v hrách sa dotknú aj grafiky. Android 13 by mal priniesť do hier aj programovateľné shadery. Vývojári hier už nebudú limitovaní obmedzenými možnosťami aktuálneho RuntimeShaders. V knečnom dôsledku to do hier prinesie prepracovanejšiu grafiku. Okrem toho vývojári budú mať väčšiu kontrolu nad celkovým dizajnom ich hier.
Hráči s príchodom nového systému Android tak môžu zostať príjemne prekvapení.
Zdroj: AndroidAuthority
Prečítajte si aj: