Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Na konferencii Game Developers Conference (GDC) predstavila spoločnosť NVIDIA dvojicu nových technologických ukážok.

Vôbec po prvýkrát prezentujú svoje technológie špecifické pre GeForce RTX na zariadení využívajúcom architektúru ARM, ktorú zastupuje procesor MediaTek. Ide o ukážku rozšírenia pokročilej grafiky na energeticky úspornejšie zariadenia.

Prvá ukážka predstavuje hru Wolfenstein: Youngblood s odrazmi v reálnom čase a DLSS s využitím umelej inteligencie na zvýšenie výkonu pri zachovaní ostrého obrazu. Tieto technológie sa prvýkrát objavili v zariadeniach využívajúcich procesory architektúry ARM.

Wolfenstein: Youngblood je prvá hra pre PC s technológiou RTX, ktorá bola demonštrovaná na systéme s architektúrou ARM. Je to dôkazom flexibility, výkonu a jednoduchej optimalizácie enginu iD Tech,“ povedal Jim Kjellin, technologický riaditeľ spoločnosti Machinegames. „Hra na engine iD Tech bežiaca na procesore ARM so zapnutým ray tracingom je významným krokom k novým platformám otvoreným pre všetkých vývojárov hier.

NVIDIA tiež ukázala demo The Bistro pre ARM s ray tracingom v reálnom čase, zapnutým RTX Direct Illumination (RTXDI) a NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD).

Všetko beží na platforme MediaTek Kompanio 1200 v spojení s grafickým procesorom GeForce RTX 3060.

RTX je najprelomovejšia technológia, ktorá sa objavila v oblasti počítačových hier za posledné dve desaťročia,“ povedal PC Tseng, generálny riaditeľ divízie Intelligent Multimedia spoločnosti MediaTek. „Spoločnosti MediaTek a NVIDIA kladú základy novej kategórie vysokovýkonných počítačov založených na platforme Arm.

Podpora RTX pre systémy ARM a Linux otvára vývojárom hier nové možnosti, ako poskytnúť viac pohlcujúcich zážitkov na širšom spektre platforiem,“ povedal Mathieu Muller, senior produktový manažér pre špičkovú grafiku v Unity. „Vďaka špičkovým grafickým funkciám, ktoré ponúka platforma GeForce RTX, budú mať vývojári so zameraním na ARM k dispozícii viac nástrojov pre svoju prácu v Unity.

Obe ukážky boli umožnené vďaka portovaniu vybraných súborov RTX SDK tak, aby fungovali na zariadeniach s architektúrou ARM. Patria medzi ne:

  • Deep Learning Super Sampling (DLSS) využívajúci umelú inteligenciu na zvýšenie snímkovej frekvencie a generovanie ostrého obrazu v hrách, ktorý je porovnateľný a niekedy lepší ako natívny.
  • RTX Direct Illumination (RTXDI), ktorá umožňuje vývojárom pridávať dynamické osvetlenie do herného prostredia.
  • NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), ktorý využíva umelú inteligenciu na rýchlejšie vykresľovanie mimoriadne čistých obrazov.
  • RTX Memory Utility (RTXMU), ktorý optimalizuje spôsob, akým aplikácie využívajú grafickú pamäť.
  • RTX Global Illumination (RTXGI) na simuláciu správania sa svetla a jeho odrazov v reálnom prostredí.

Súpravy RTXDI, NRD a RTXMU SDK pre ARM a operačné systémy Linux a Chromium sú teraz k dispozícii. RTXGI a DLSS budú čoskoro nasledovať.

„NVIDIA rozširuje podporu RTX na ARN a Linux, čo môže byť prínosom pre hry a odvetvia, ako je automobilový priemysel. Jej lídri používajú Unreal Engine nielen na vizualizáciu dizajnu, ale aj na digitálne kokpity alebo infotainment,“ povedal Nick Penwarden, viceprezident pre inžinierstvo v Epic Games. „Vždy vítame výkonné funkcie a SDK, ktoré sa dajú použiť na mnohých platformách.“

Značky: