Existujú zariadenia typu všetko v jednom, ktoré dokážu plniť veľa rôznych funkcií naraz. Niekedy to môže byť na úkor kvality jednotlivých funkcií, ale to určite nie je prípad multitalentu Aurender A30.

Aurender A30 v plnej kráse s veľkým displejom a CD mechanikou

Aurender A30 v plnej kráse s veľkým displejom a CD mechanikou, Zdroj: Aurender

Toto zariadenie dokáže plniť naraz až 6 funkcií a sprostredkuje extrémne dobrú hudbu. Je to hudobný server, dokáže sa pripojiť na streamovanú hudbu, vie kopírovať CD, obsahuje pevný disk na rozsiahlu hudobnú knižnicu, jeho digitálno-analógový prevodník je vybavený aj dekodérom prémiového formátu MQA (Master Quality Authenticated) a navyše obsahuje v sebe kvalitný zosilňovač na slúchadlá.

Ak ho chcete počúvať bez slúchadiel, potrebujete k tomu ešte poriadny zosilňovač a ozaj dobré reproduktory. Aurender A30 ešte pripojíte na internetový router, nainštalujete aplikáciu Aurender Conductor na iPad alebo iPhone a ste pripravení na šialený zápas s tou najlepšou kvalitou zvuku. Ešte predplatné na Tindal a môžete to rozbehnúť naplno.

Testovali sme v posluchovej miestnosti BisAudio na super technike

Všetky tieto podmienky sme splnili pri návšteve posluchovej miestnosti v BisAudio a strávili sme pri dobrej káve dve hodiny excelentného hudobného zážitku. Počúvali sme všetky žánre – opernú klasiku, džez, Queen, Pink Floyd až sme skončili pri Majkovi Spiritovi. Odporúčame si vašu zbierku hudby vypočuť s tým, že na vstupe budete mať Aurender A30. Prídete na to, že svet môže byť hneď lepší.

Aurender A30 je digitálny hudobný prehrávač, ktorý umožní prehrávať zvukové súbory MQA v plnom rozlíšení a siahnete si tak na v súčasnosti najvyššiu možnú kvalitu zvuku. Prehrávanie však nie je jediná jeho funkcia. Príjemne nás prekvapila funkcia kopírovania CD diskov a doslova dorazila kapacita interného disku – 10 TB. Nepoznáme nikoho žijúceho, komu by to bolo na hudbu málo. A30 to ešte robí premyslene. Ak si z tohto (rotačného) disku vyberiete hudbu, tá sa prenesie na SSD disk a z neho sa spustí prehrávanie. Tým je vylúčené elektrické či akustické rušenie od platní vo veľkokapacitnom disku, ten sa zároveň šetrí a SSD disk je veľmi rýchly. Teda prehrávanie hudby nemá čo brzdiť. O tom, čo sa prehráva, resp. vykonáva informuje veľký farebný LCD displej.

Nezabudnite na poriadne káble. Stojí to za to, poznáte to na kvalite

Za kvalitnou hudbou stojí hlavne DAC prevodník, ktorý je založený na najnovšej generácii čipov AKM AK4497. Ten nesmie nič rušiť, preto celý systém napájajú dva oddelené lineárne napájacie zdroje s toroidnými transformátormi. Majú extrémne nízku hlučnosť, a to sa tu počíta. Navyše, je tu integrovaná aj jednotka neprerušiteľného napájania (UPS), aby sa preklenuli možné výpadky sieťového napájania.

Hlasitosť sa dá nastaviť troma spôsobmi: otočným ovládačom na prednom paneli, v aplikácii Aurender Conductor iPad alebo dodávaným IR diaľkovým ovládaním. Najjednoduchšie je to práve v aplikácii, lebo tu si ľahko vyberáte, čo chcete počúvať, resp. čo chcete robiť a pritom sa vôbec nemusíte pohnúť z kresla. Ak sa uskromníte s tým, že budete počúvať hudbu cez slúchadlá, potom nič iné ako Aurender A30 nepotrebujete a ten vám dopraje podporu pre tie najlepšie slúchadlá na tejto planéte. Máte totiž na výber tri rôzne konektory pre vyvážené a nevyvážené pripojenie.

Diaľkové ovládanie pre Aurender A30 je  prehľadné

Diaľkové ovládanie pre Aurender A30 je prehľadné

Skôr však budete chcieť počúvať hudbu cez reproduktory a potom môžete pripojiť výkonný zosilňovač (v našom prípade McIntosh) opäť cez vyvážené (XLR) alebo nevyvážené (RCA) audio výstupy. Prirodzene, značkovými káblami, veď ako inak. Analógový výstup sa pritom dá nastaviť tak, aby čo najlepšie zodpovedal citlivosti použitého zosilňovača. Pre vyvážené výstupy je to 4,0 Vrms alebo 5,4 Vrms, pre nevyvážené volíte 2,0 Vrms alebo 2,7 Vrms.

Aplikácia Aurender Conductor zmení iPad na výborné používateľské rozhranie. Môžete ňou meniť nastavenia alebo spustiť funkcie. Tiež si môžete spravovať, prezerať či prehrávať hudobné zbierky. Napojíte predplatné služby TIDAL a službu streamovania zapojíte do knižnice súborov. Takto vzniká rozsiahla knižnica vašej obľúbenej hudby. Aplikáciu A30 Manager Companion použijete na konfiguráciu systémového nastavenia a preferencií. Využijete ju aj pri kopírovaní hudby z CD diskov, sú tu nástroje ako Smart Copy, Move, Delete, Editing a Duplicate Checker. CD mechanika je od firmy TEAC a pri kopírovaní si môžete zvoliť kodeky WAV, FLAC alebo AIFF. A30 podporuje aj samostatne kupovaný Acronova AutoLoader, ktorý umožňuje automatické kopírovanie až 100 CD, a to úplne bez obsluhy.

Aplikácia Aurender Cinductor je najlepší spôsob ovládania zariadenia

Najlepší zvukový výkon určite dosiahnete, ak máte hudbu uloženú na vnútornom úložisku v A30. To však nebráni tomu, aby ste prehrávali hudbu z NAS servera, externého USB disku či USB kľúča. A30 má na to vzadu dva porty USB 3.0.

Špecialitou je režim kritického počúvania, kedy vypnete všetky „nepodstatné“ obvody – napr. osvetlenie panelu či kopírovanie CD a všetky systémové zdroje venujete len a len prehrávaniu v najvyššej možnej kvalite.

Parametre:

• Kompatibilné formáty: DSD (DSF, DFF), WAV, FLAC, AIFF, ALAC, M4A, APE
  • Vzorkovanie: PCM do 768kHz/32bit, DSD do 256 DoP, Native DSD do 512