Fallout 76 je prvý titul známej postapokalyptickej série, ktorý je svojím spôsobom plnohodnotnou online hrou.

Fallout 76 je iná hra ako všetci jeho predchodcovia. Nie, hlavná zápletka ani koncept hry sa nezmenili a opäť sa pozrieme do herného sveta, ktorý je zničený atómovou vojnou. Tentoraz dokonca vylezieme z protiatómového krytu prakticky okamžite po tom, ako padol posledný nukleárny prach. Herný svet je kompletne zničený a akékoľvek informácie a úlohy tak budete získavať iba z počítačov, ktoré nájdete okolo seba.

Na vtipné rozhovory s nehernými postavami môžete rovno zabudnúť, pretože to jediné, čo je vo svete Falloutu 76 živé, sú rôzne zmutovaní ľudia, zvieratá a iné príšery. Tie sa však nechcú rozprávať, ale chcú vás zneškodniť. V novom Falloute je to jednoducho iba medzi vami a množstvom počítačov… a inými obyvateľmi protiatómového krytu 76, za ktorých hrajú ostatní hráči.

Môže byť zničený svet nádherný? Fallout 76 vám dá odpoveď

Čítate správne, vo Fallout 76 sa stretnete s inými živými hráčmi. Nečakajte však kópiu WoW-ka, herné mechanizmy sú v novom Falloute nastavené inak. Herný svet je rozdelený do množstva samostatných inštancií, pričom v každej hre sa môže nachádzať 24 až 32 živých hráčov. A nakoľko je svet Falloutu 76 skutočne rozľahlý, väčšinu času budete hrať sami alebo s kamarátom.

Momenty, keď prídete do náhodného kontaktu s inými hráčmi, sú však vzácne a niekedy môžu byť aj magické. My sme sa počas hrania dostali do prestrelky so supermutantmi, ktorí boli v presile a dostali nás do úzkych. Už to vyzeralo, že budeme musieť kapitulovať, avšak objavili sa dvaja okoloidúci a misku váh súboja naklonili opäť na stranu ľudí. Takéto drobnosti dávajú novému Falloutu čaro, aké ste nezažili v žiadnej inej hre z tejto série.

Tvorcovia sa pravidelne pokúšajú spájať hráčov aj prostredníctvom časovo obmedzených udalostí, avšak tých je často viacero a herný svet je naozaj megalomanský, takže málokedy sa na jednom mieste stretne viac ako hlúčik hráčov.

S novými hernými mechanikami súvisí aj trochu iná hrateľnosť. Vo Falloute sa nedá úplne zomrieť. Keď vás nepriateľ zlikviduje, tak prídete o pár predmetov, avšak objavíte sa neďaleko a nepriateľovi to môžete ísť spočítať. Väčší dôraz sa tiež kladie na tzv. survival a crafting zložku.

Počas hrania sa musíte starať o to, aby bola vaša postava nasýtená a netrpela nedostatkom vody. Tiež budete výraznejšie čeliť rôznym chorobám a postihom a väčší dôraz sa kladie aj na boj s radiáciou. A zatiaľ čo v ostatných Fallout hrách sme mali uzdravovacie injekcie, chemikálie, náboje a peniaze na rozdávanie, tak vo Fallout 76 sme boli takmer neustále na mizine. Zlepšuje to atmosféru, nakoľko sa budete viac starať o vlastné prežitie a možnože menej riskovať, niekedy to však dokáže byť otravné, a to hlavne pre nováčikov.

Crafting zložka prišla už vo Falloute 4, avšak v novinke ju vývojári rozvinuli naplno. Neexistuje nič, čo by ste nevedeli postavať, opraviť alebo vylepšiť. Potrebujete však potrebné materiály a k nim sa nedostanete tak jednoducho ako v minulosti. Aj preto budete často taktizovať, ako s nimi naložíte.

Fallout 76 je jednoducho Fallout, ktorý využíva osvedčené stavebné kamene, aby zaujal fanúšikov série. Prináša však natoľko výrazné zmeny, ktoré bude časť hráčov zbožňovať. Určitú skupinu však môžu pomerne rýchlo odradiť od ďalšieho hrania.

• postapokalyptický svet je svojím spôsobom nádherný
  • skvelá atmosféra boja o prežitie
  • obrovský svet s absolútnou slobodou