Inteligentný reproduktor ako hlavné zvukové centrum domácnosti. Obsahuje podporu digitálneho asistenta Amazon Alexa, takže s ním môžete hovoriť, prípadne ovládať zariadenia vo vašej domácnosti. Avšak iba po nemecky alebo po anglicky.

Zvukový systém Sirium pozostáva zo soundbaru a samostatného subwoofera. Oba vo forme valca, basový reproduktor aj s modrým podsvietením. Oba reproduktory sú medzi sebou prepojené bezdrôtovo. Po vybalení a zapojení oboch komponentov do elektrickej siete sa behom niekoľkých sekúnd nájdu. Párovanie medzi nimi je možné vynútiť tlačidlom na zadnej strane soundbaru. Ten má na sebe ovládanie vstupov, hlasitosti a mikrofónu.

Tlačidlom sa dá napríklad stlmiť mikrofón, aby Alexa nepočúvala. Najlepšie je použiť diaľkové ovládanie. To má okrem funkcií priamo na hlavnom reproduktore aj možnosť úpravy intenzity basov a tri režimy nastavenia zvuku. Ide o režim Cinema s dôrazom na priestorovosť zvuku, Music vhodný pri počúvaní hudby a Voice napríklad na správy alebo použitie s Alexou.

Možnosti a použitie

Hlavný reproduktor sa dá položiť pod TV, na poličku alebo pripevniť na nástenný držiak TV. Koaxiálny, RCA, AUX aj optický vstup je na zadnej strane. Tu je vstup USB-A na pripojenie flashdisku a priameho púšťania skladieb. Zároveň slúži na nabíjanie pripojených zariadení. Na to, aby ste mohli využiť digitálneho asistenta, je treba prepojiť reproduktor s vaším Wi-Fi routerom a prihlásiť sa do účtu Alexy na Amazone. Na to musíte nainštalovať aplikáciu Hama Smart Audio.

Je pre Android a iOS. No a nechýba možnosť spojenia cez Bluetooth 4.0. Z tejto stránky má zostava všetky podstatné spôsoby pripojenia a je vhodná ako hlavný reproduktor do domácnosti. A nemusí to byť len do obývačky. O jeho umiestnenie si nemusíte robiť starosti, trojica mikrofónov na prednej strane zachytí váš zvuk. Výrobca to dobre vie, aj preto je tu možnosť stlmenia načúvania Alexou.

Zvuk

Konfigurácia celej zostavy je 2.1 a má certifikovanú technológiu Dolby Audio. Na soundbare sú dva výškové meniče. Majú priemer 25 mm a sú umiestnené na kraji reproduktora. Od výškového meniča z každej strany je pridaná dvojica stredových meničov s priemerom 65 mm. Basový reproduktor má aktívny menič s priemerom 165 mm v spodnej časti a pasívny menič v hornej časti. Subwoofer je z kovu a je poriadne pevný, soundbar kombinuje plast a kov. Najmä teda dierovanú kovovú mriežku v prednej polovici valca.

Zvukovo nás systém príjemne prekvapil, a to najmä kvalitou zvuku. Možnosti konektivity a integráciu Alexy stále vnímame ako niečo navyše. Poteší, no bez odpovedajúcej kvality zvukového prejavu, by to nebolo to pravé. Reproduktor si kupujete kvôli dobrému zvuku.

Na sledovanie filmov je najlepší kino režim. Je totiž orientovaný na vytvorenie hĺbky a priestoru hudby. Do deja vás pohltí, na bežné počúvanie hudby sa nám neosvedčil. Otvorene povedané, keď už sme toho „priestoru“ mali dosť, pomohol hudobný režim reproduktorov. Vhodný nielen na filmový obsah, ale predovšetkým na hudbu.

Zvuku pomáha spojenie s basovým reproduktorom. Vďaka dynamike jeho basov nie je potrebné zvyšovať intenzitu na maximum. Máte dostatočnú rezervu pre každý typ hudby. Jeho vibrácie sú ale silnejšie a pri vyšších hlasitostiach ich budete pociťovať na nábytku blízko reproduktora.

• výborný zvukový zážitok
  • dynamika nízkych tónov
  • priestorové vnímanie režimu Cinema

• aplikácia Hama potrebuje vylepšiť
  • otázka použitia Alexy na Slovensku

Hama Smart Soundbar SIRIUM4000ABT je výborný zvukový systém. Zaujme kvalitou zvuku, bezdrôtovým subwooferom ako aj integráciou s Alexou. Pre tých, čo chcú byť priekopníkmi, alebo už majú inteligentnú domácnosť, bude Alexa vhodným rozšírením. Poskytne výborný zvuk k televízoru, na hranie hier, ale aj na hudbu. Z tohto hľadiska rozhodne odporúčame.

Zapožičal: Hama Slovakia

Cena: 429,99 EUR