Vlajková loď od LG vzbudzovala veľké očakávania. Je to totiž tak trochu iný telefón.

Tieto očakávania sa aj naplnili. Displej, ktorý pokrýva až 80 % plochy prednej časti je len jednou z význačných vlastností, ktorými LG nastavilo vysokú latku.

Poďme sa hneď pozrieť na tento FullVision displej s podporou Dolby Vision a HDR10. Má pomer strán 18 : 9. To znamená, že 5,7″ uhlopriečka tu pôsobí trochu inak. Výborné je, že získate väčší displej a stále sa dá telefón rozumne držať v ruke. Webové stránky, knihy alebo iný textový obsah sa zobrazuje vynikajúco. Horšie je to pri filmoch. Výrobca sa oháňal tým, aký je to super filmový zážitok mať takýto displej. Problém je v tom, že takýto obsah je dnes skôr raritou. Netflix ani Amazon Prime, či iné služby nie sú zatiaľ na podobné formáty pripravení.

To platí aj pre podporu HDR filmov. Tie už sa dajú nájsť a my sme si porovnali HDR10 obraz na LG telefóne a na bežnom notebooku s Windows. Vstavaný prehrávač ho na notebooku ani neprehral, objavovali sa len artefakty. Media Player Classic na notebooku zobrazil niečo vyblednuté, ako od slnka. Na LG G6 bol obraz špičkový a skutočne nádherný. Toto výrobcovi nemožno uprieť. A aby toho nebolo málo, s certifikáciou IP68 smartfón odolá prachu aj ponoreniu do 1,5 m vody na 30 minút.

Konštrukčne je hrubší a toto jednoznačne chválime. Dobre sa drží v ruke, hrany však mohli byť oblejšie. Z dlhodobého hľadiska sa nám zdali trochu ostré. Kovové telo so zaobleným sklom na zadnej strane priľne k ruke a telefón sa nešmýka. Zadná strana má oba fotoaparáty zapustené, je tu aj duálny blesk, no nie dvojtónový. Tlačidlo na vypnutie je na zadnej strane, takisto zapustené k línii tela. Jeho zdvih je veľmi jemný, takže si často budete displej zapínať alebo vypínať a ak to bude prstom s odtlačkom, tak aj odomykať. USB-C konektor je naspodku, vedľa je otvor reproduktora a audiokonektor na slúchadlá je na hornej hrane. Tlačidlá hlasitosti sú na boku. Telefón sa dobre ovláda, pri vkladaní do vrecka pozor na tlačidlo na zadnej strane.

Praktické používanie

Je to vlajková loď so systémom Android 7.0. Podľa našich poznatkov z používania je telefón rýchly a rozhranie od LG s názvom UX 6.0 je dobre zvládnuté a stabilné. Telefón sa počas nášho testu nereštartoval a dokonca aj aplikácie boli stabilné. Tu je vidieť, že nie vždy sú na vine aplikácie. Totiž na telefóne Honor 8 Pro (detailný test nájdete u nás na webe) so 6 GB RAM sme mali problémy so stabilitou aplikácií. Ako vidno, kapacita RAM a dobre znejúce parametre v špecifikáciách, nie sú všetko.

Tie 4 GB RAM v LG G6 bohato postačovali, svoj podiel na hladkom behu mal najmä procesor a dobre zvládnuté rozhranie. Operačný systém si s iným pomerom displeja hravo poradil. Aplikácie tiež, vrátane hier. Je prirodzené, že sme nemohli vyskúšať všetky. Ale bežné fungovali dobre. Či už išlo o Facebook, Messenger, Instagram alebo napríklad Chrome či Firefox.

Definovanie pomeru strán na obrazovke so zapnutou hrou

V prípade hier máte možnosť spravovať ich zobrazenie v troch režimoch. Pomer strán sa dá prepínať medzi kompatibilným 16 : 9, štandardným 16,7 : 9 alebo natívnym rozlíšením displeja 18 : 9. Len vtedy dosiahnete zobrazenie na celú obrazovku. Hra sa vypne a zapne v novom pomere strán. Na tento typ obsahu fajn, na filmy celkom nie. Máte zbytočné okraje a argument, že veď si film priblížite, príliš neberieme. Máme si orezať film z hornej a spodnej strany, aby sme sa zbavili okrajov? Výhodou teda bude skôr použitie s aplikáciami, napríklad v tom, že si zobrazíte dve vedľa seba a budú mať obe štvorcový pôdorys.

Displej nie je bezokrajový a netreba sa teda obávať toho, že si na ňom pri bežnom držaní niečo postláčate. Telefón sa drží v ruke celkovo veľmi dobre.

Jedinú výhradu máme k asistentovi, ktorý sa spúšťal pri zasunutí slúchadiel a pozeraní filmu na celej obrazovke. Zavadením o audiokábel v blízkosti konektora sa spustil asistent, a to aj niekoľkokrát po sebe. Pravdepodobne šlo o nejakú chybu kontaktu. Počas testovania sa telefón dvakrát aktualizoval. Raz s takmer 300 MB balíkom a druhýkrát s takmer 550 MB balíkom. Druhá aktualizácia priniesla vylepšenia aj v režime fotografovania. Tlačidlo spúšte dostalo funkciu joysticka. Ťuknutím a potiahnutím prsta nahor a nadol sa teraz aktivuje funkcia priblíženia.

Takisto sa nám páčila aplikácia Smart Bulletin, ktorá sa nachádza vľavo od domácich obrazoviek. Obsahuje údaje z LG Health a motivuje vás k aktivite, zobrazí aj kalendár, hudbu, nastavenia Smart Settings (aktivácia režimov podľa vašej polohy) alebo integráciu s Evernote.

Telefón sa príliš nezahrieva ani pri maximálnom vyťažení, a to vďaka tepelným medeným trubiciam.

Fotografovanie

Detail fotoaparátov na smartfóne LG G6

LG G5 s dvomi fotoaparátmi jasne určil trend pre vlajkové lode od LG. Model G6 je pokračovateľom a prináša dva fotoaparáty. Jeden je širokouhlý s uhlom 125°, druhý klasický s uhlom 71° a optickou stabilizáciou. Pri fotení sa dá využiť optické priblíženie, zvyšok je digitálny. Na displeji je vidieť ukazovateľ, ktorý je ako na kompaktoch a vidíte na ňom, pokým ešte približujete optikou. Veľmi dobrá vlastnosť na fotenie z diaľky, ak máte zapnutý širokouhlý režim. Maximálne priblíženie je vlastne trvalé prepnutie na štandardný fotoaparát, ale kontinuálne približovanie je výborné ako aj celé ovládanie fotoaparátu.

Kvalita fotografií je veľmi dobrá. Telefón zvládne fotiť v náročných svetelných scénach ako aj v tmavých podmienkach. Jedinú výhradu máme k prílišnej kontrastnosti fotiek. Niekedy vyzerajú až tak, akoby ste ich prehnali instagramovým filtrom. Hlavne keď ich vidíte na veľkom monitore.

Je tu na výber aj štvorcový režim 1 : 1, tiež aj kreatívne režimy ako nasnímanie štyroch fotiek do jedného štvorca alebo asistenčný záber na nasnímanie podľa kompozície inej fotografie. Nechýba ani plný manuál pri videu! LG G6 robí aj veľmi dobré videá. Vďaka optickému približovaniu sa dá využiť aj na náročnejšie video výstupy. Odporúčame!

TOP 3 pre LG G6

• Špičkový FullVision displej s pomerom 18 : 9
  • Optické približovanie pre fotky a video
  • Stupeň krytia IP68

+ spracovanie tela, držanie v ruke, dlhý displej na vertikálny obsah, optické približovanie pri fotkách a videu, kvalita fotiek a videa, rýchlosť telefónu a bezproblémový chod systému.
– zadné tlačidlo je príliš mäkké, príliš kontrastné farby vo fotkách

Cena: 699 EUR
Zapožičal: LG Electronics

LG G6 je definitívne to najlepšie, čo LG má. Kvalitná konštrukcia umožní dobré držanie a celkové používanie telefónu. Technologická výbava sa spolu s vyladeným rozhraním postará o rýchly beh celého systému. Nechýbajú bohaté možnosti prispôsobenia telefónu. Kvalita fotografií je veľmi dobrá, hoci sa občas prílišnej saturácii nevyhnete. Napriek tomu je toto skutočne dobre použiteľný fotoaparát a videokamera s optickým približovaním.

Tabuľka parametrov:

ModelLG G6
Operačný systémAndroid 7.0