Čo dostanete, keď skrížite Diablo a Minecraft? Zábavné Diablo pre masy, ktoré ponúka chytľavý kooperatívny režim

Všemožných klonov Diabla sme si za posledných pár rokov užili neúrekom. Niektoré sa snažili uspieť príbehom, ďalšie dôrazom na komplexnejší alebo naopak jednoduchší herný systém. A Minecraft Dungeons sa snaží zaujať dobre známym kockovaným herným svetom a zároveň aj silnou značkou. Táto hra však s výnimkou názvu a vizuálneho štýlu toho nemá s pôvodným Minecraftom veľmi veľa spoločného. A je to dobre.

Minecraft Dungeons možno v jednoduchosti nazvať aj Diablom pre masy. Herný systém sa zjednodušil, ako to len išlo a počas zabíjania potvor vás nebude otravovať ani craftovanie – to za predpokladu, že by ste neboli fanúšikmi Minecraftu, avšak hra, ktorá vám skráti čakanie na Diablo 4, by vás lákala. V Dungeons sa nachádza nutný základ každej správnej diablovky – zástupy nepriateľov, špeciálne schopnosti, jednoduché RPG prvky a množstvo všemožných zbraní a brnenia. A nechýbajú ani náhodne generované úrovne, vďaka ktorým hra ponúka vysokú mieru znovuhrateľnosti. Predpokladom je, aby vás bavilo neustále sekanie nepriateľov. A ak máme byť úprimní, človek si pri tom príjemne oddýchne.

Minecraft Dungeons

Minecraft Dungeons, Zdroj: Steam

Dungeons prináša niekoľko zjednodušení. V hre sa nenachádzajú ani povolania ani triedy. Každý hrdina môže používať všetky predmety a zbytočne by ste hľadali aj strom schopností. Vylepšovanie je založené na tom, že vám z nepriateľov padajú čoraz kvalitnejšie predmety a tie si následne môžete vylepšovať. Každý predmet totiž obsahuje jednu až tri špeciálne vlastnosti, ktoré si budete vylepšovať bodmi za levelovanie. Našli ste lepší predmet? Nevadí, ten starý rozoberiete, body sa vám vrátia a získate drahokamy, za ktoré si kúpite ďalší predmet. Skutočne, herná ekonomika obchodovania s predmetmi je absolútne jednoduchá a nevadí to. Funguje to dobre, nič vás nezdržuje – dôraz je kladený na sekanie nepriateľov.

Minecraft Dungeons je zábavná hra aj pri sólo hraní, avšak svoj plný potenciál prezentuje v kooperatívnej akcii. Môžete hrať až štyri, a to pri jednom počítači, resp. televízore alebo aj cez internet. Je zrejmé, že najväčšiu zábavu si užijete v jednej miestnosti – za predpokladu, že dáte dokopy partiu hráčov.

Minecraft Dungeons je hra, ktorá je postavená na jednoduchosti a funguje to výborne. PC verzia hry je dostupná za 20 eur, čo je rozumne postavená cena. A Diablo vo svete Minecraftu si môžete zahrať aj v prípade, že máte predplatenú službu Xbox Games Pass, ktorá vám za mesačný poplatok umožňuje pristupovať ku knižnici hier pre Xbox, resp. počítač so systémom Windows 10.

Minecraft Dungeons

Minecraft Dungeons, Zdroj: Steam

• Zábavná hrateľnosť