Veľký smartfón so 6,7-palcovým displejom je už poriadny kúsok. Našťastie ho výrobca zladil tak, že pridal aj veľkú batériu. A ako bonus navyše podporuje rýchle nabíjanie s výkonom 25 W.

Nabíjačka na superrýchle nabíjanie je priamo v balení. Na batériu s kapacitou 4500 mAh je aj potrebná. Oba konce sú USB-C. Postupne tak pribúdajú smartfóny, ktoré majú v balení obojstranný USB-C kábel. Na displeji je uprostred malý polkruhový výrez na predný fotoaparát. Displej je naozaj rozmerný a tento malý výrez si ani nevšimnete. Displej je typu Super AMOLED a je veľmi pekný a žiarivý. Presne tak ako to poznáte u smartfónov tejto značky.

Dobre sa drží v ruke a zadný kryt nie je taký šmykľavý, ako pri iných smartfónoch. To oceňujeme najmä z praktického hľadiska. Keď si ho necháte položený na nohaviciach nespadne tak často. Telo je klasické, čiže výrobca nechal na spodnej hrane aj audiokonektor. Tri vertikálne umiestnené fotoaparáty sú z veľkej časti zapustené do tela. Len veľmi malá časť presahuje von, a tak sa pri ovládaní na stole telefón nekýve.

Čítačka odtlačkov je priamo v displeji. Viac by nás potešila na zadnej strane. Otázkou je, či by bola rýchlejšia, ale ultrazvuková čítačka v displeji nie je príliš rýchla, navyše je tu potrebné presne namieriť prstom na určené miesto. Môžete využiť rozpoznávanie tváre. To v porovnaní s použitím čítačky nevychádza vôbec zle a považujeme ho za rýchle. Nie také rýchle ako pri Galaxy S10, avšak stále pohodlné.

Fotografovanie má takmer identické možnosti ako ostatné smartfóny Galaxy. Nie je tu ešte implementovaný nočný režim ako pri sérii S10. Otázkou je, či vôbec bude. Inak svižný smartfón trochu zaostáva pri fotení. Zaostrovanie je v tmavších podmienkach pomalšie. Pri fotení je tu veľká podobnosť s fotkami z Galaxy A50. Líšiť sa budú v detailoch pri maximálnom zväčšení. Niektoré fotografie boli menej „kolorizované“. To je niečo, čo Samsung pri vlajkových lodiach výrazne preferuje hoci tým uberá na reálnosti konkrétnej fotografie. Celkovo sme boli spokojní aj s tmavými fotkami. Je tu minimum šumu a zväčša ho uvidíte až pri zväčšení fotky.

Pri širokouhlých treba počítať so zaoblením okrajov scén. To mnohým nebude prekážať, nám ale efekt pripadá silný. Nuž, je tu objektív so 123° záberom a je to poznať. Tiež je zjavné iné podanie farieb jednej scény odfotenej v normálnom a širokom režime. Je tu inteligentné rozpoznávanie scén. Je celkom presné, ale vedeli sme ho pomýliť niekoľkými špecifickými situáciami alebo scénami. Takisto upozorní, keď môže byť záber rozmazaný, niekto na fotke žmurkne alebo fotíte v silnom protisvetle.

Tak takýto je rozdiel v normálnom a ultraširokouhlom režime

Podobne ako pri modeli A40 oceňujeme rozhranie One UI. Na takto veľkom a dlhom displeji ho oceníte. Výrobca tak prináša viac ovládacích prvkov dole. Aspoň čo sa týka systémových aplikácií a jeho vlastných.

Model telefónuSamsung Galaxy A70
Operačný systémAndroid 9, aktualizácie 1. 5. 2019
Formát SIM kartyDual Nano SIM
Pamäť RAM/ROM/iná [GB]6/128
ProcesorSnapdragon 6150, 8-jadrový, 2 GHz
Displej, počet fariebSuper AMOLED, 16 miliónov
Displej – veľkosť [palcov]/rozlíšenie [bodov]6,7/1080 x 2400, 20 : 9
Slot na pamäťovú kartumicroSDXC do 512 GB
Bluetooth, Wi-Fi, USB, GPS, NFC5.0, ABGNac, áno, áno, áno
Hlavný fotoaparát/video32 (f/1.7) + 8 (f/2.2) + 5 (f/2.2) Mpx, 4K, 30 fps
Predný fotoaparát/video25 (f/2.0 ) Mpx, Full HD, 30 fps
Vymeniteľná batéria a vlastnostinie, 4500 mAh
Rozmery [mm]/hmotnosť [gramov]164 x 77 x 8/183
KonektorUSB-C, 25 W
ZapožičalSamsung
Cena [EUR s DPH]399
Benchmarky
AnTuTu Benchmark – Total score169650
PCMark for Android – Performance7465
3DMark Sling Shot Extreme – Total973
Graphic820
Physics2806
VRMark Amber Room – Total1282
A1 SD Bench – RAM [MB/s]18779
Úložisko čítanie / zápis [MB/s]523 / neprešiel
Dizajn a konštrukcia4/5
Hardvérová výbava4/5
Rýchlosť3/5
Výdrž4/5

• Veľký displej s minimálnym výrezom
  • Rýchle nabíjanie smartfónu
  • 4500 mAh batéria
  • Výdrž 1,5 dňa
  • Kvalita fotiek

• Pomalé odomykanie ultrazvukovou čítačkou (na tento účel pomalý CPU)
  • Farebná odlišnosť fotiek v normálnom a širokom režime

Samsung Galaxy A70 je naozaj veľký smartfón. Nebudeme to obaľovať slovami ako „väčší“ či napríklad „rozmernejší“. Je to naozaj veľký kus. Kto má rád smartfóny aj na filmy, toto je správny kúsok. Máte prostredie od Samsungu, super rýchle nabíjanie a ešte k tomu veľmi dobrý fotoaparát. V poriadku, okrúhle ultraširokouhlé fotky nás netešili, ale inak je fotoaparát veľmi dobrý. V tejto cene definitívne.

Cena: 399 €

Zapožičal: Samsung