Obsidian Entertainment sú majstri svojho remesla a zárukou kvalitnej RPG hry. Ich nový titul logicky púta pozornosť.

Vývojári z Obsidian Entertainment sú podpísaní pod obľúbenými hrami zo série Star Wars Knights of the Old Republic, Neverwinter Nights či Fallout. V posledných rokoch si získali srdcia hráčov kvalitným izometrickým RPG s názvom Pillars of Eternity, ktoré pripomenulo sériu Baldur’s Gate a teraz prinášajú na naše monitory a televízne obrazovky úplne nový virtuálny svet v The Outer Worlds. Ten je situovaný v alternatívnej budúcnosti na mimozemskej planéte, ktorá však zďaleka nie je rajom na Zemi… alebo teda vo vesmíre.

Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, The Outer Worlds je nevlastným súrodencom série Fallout. Máme na mysli jej moderné prevedenie z pohľadu prvej osoby. Pri tvorbe hlavnej postavy a aj pri hraní si však určite zaspomínate na prvé dva diely obľúbenej postapokalyptickej série. Je to dané tým, že k dispozícii je množstvo schopností a každá z nich sa prejavuje viacerými spôsobmi, pričom ich dopad pocítite aj pri rozhovoroch. V konverzáciách sa môžu objaviť špeciálne odpovede, pokiaľ vaša postava spĺňa potrebné požiadavky. Nechýbajú ani perky, tie prinášajú ďalšie bonusy.

Jednoducho, pokiaľ ste hrali niektorú hru zo série Fallout, pri hraní novinky sa budete cítiť ako doma. A keď prvýkrát použijete v hre počítač, v momente sa teleportujete do Falloutu a späť. Faktom je, že keby sme na farebný svet v The Outer Worlds aplikovali šedý filter, rozdiel medzi oboma spomenutými hrami by ste si možno ani nevšimli.

Ak vás znechutil Fallout 76, The Outer Worlds vám napraví chuť

Ťažko povedať, či je to dobré alebo zlé, avšak pokiaľ vás frustroval Fallout 76, v The Outer Worlds si určite napravíte pachuť v ústach. Táto hra ponúka rozmanitý a atraktívny svet, množstvo úloh a už tradičné zápletky, keď budete stáť uprostred stretu dvoch entít a iba vy rozhodnete o tom, ako sa situácia vyrieši. Vyhovieť všetkým sa však nedá, ale to už určite viete.

V The Outer Worlds vám budú robiť spoločnosť spoločníci, ktorí sa k vám môžu pridať. Každý z nich má svoj príbeh a schopnosti, tie vám uľahčia život na nehostinnej planéte. Budete zbierať zbrane a brnenia, opravovať a vylepšovať ich, hackovať terminály, odomykať trezory… pokiaľ máte schopnosti na dostatočne vysokej úrovni. Jednoducho, klasika. Skúsenejších hráčov neprekvapí ani scenár úloh a misií, väčšinu z toho ste už pravdepodobne v bledomodrom zažili v inom RPG titule.

Ale nevadí to. The Outer Worlds prináša zaužívané a fungujúce mechanizmy v modernom spracovaní a v novom hernom svete, ktorý má čo ponúknuť. Dialógy sú dobre napísané, postavy sú dostatočne atraktívne, takže hranie vás bude baviť aj napriek minimu inovácií a podobnosti s Falloutom.

Ak vás hra zaujala, The Outer Worlds je súčasťou knižnice služby Xbox Game Pass. PC verzia tejto služby aktuálne stojí 3,99 eura na mesiac, takže nové RPG od Obsidian Entertainment si môžete zahrať s minimálnymi nákladmi už teraz.

• Podobnosť so sériou Fallout
  • Bohatý a rozmanitý herný svet
  • Zábavná hrateľnosť