Značka Xiaomi je známa tým, že ponúka výborný pomer cena/výkon.

Nielen v segmente smartfónov dokáže často priniesť výbavu porovnateľnú so značne drahšími konkurentmi a kvôli dostupným cenám si získava priazeň používateľov na celom svete. Jej laserový projektor s ultrakrátkou projekčnou vzdialenosťou však nebude celkom ľudovým produktom pre každého.

Xiaomi Mi Laser Projector 150 je už oficiálne v predaji aj na Slovensku a jeho cena je 2190 eur. Na pomery tohto výrobcu ide o vysokú cenu, vzhľadom na technologickú výbavu zariadenia je však cenovka opodstatnená.

Projektor má rozmery 410 × 291 × 88 mm a hmotnosť 7 kg. Je ľahko prenosný, a to je aj jeho hlavná výhoda v kombinácii s ultrakrátkou projekčnou vzdialenosťou. V praxi to znamená, že projektor položíte k stene na zem alebo na stôl, zapnete ho a razom sa vaša stena premení na obrovskú zobrazovaciu plochu. Mi Laser Projector vytvorí 80-palcový obraz, keď je od steny vzdialený iba 14 cm. Zo vzdialenosti 49 cm vytvorí až 150-palcovú plochu, čo je maximálna veľkosť obrazu.

Kvalitný obraz aj zvuk

Projektor ponúka obraz v rozlíšení Full HD s kontrastom 3000 : 1 a maximálnym jasom na úrovni 5000 lúmenov. Na premietanie využíva technológiu ALPD, ktorá sa celosvetovo využíva vo viac ako 3000 kinách. Mi Laser Projector poteší aj soundbarom, ktorý je zabudovaný priamo na prednej stene zariadenia. Keď si teda spočítate všetky výhody tohto riešenia – kompaktné rozmery, nízku hmotnosť, ultrakrátku projekčnú vzdialenosť, až 150-palcový obraz a kvalitnú a hlasnú reprodukciu zvuku, ktorej nechýbajú ani basy, je zrejmé, že toto je výborné riešenie pre prenosné domáce kino. Pokojne môžete používať projektor na jednom mieste, avšak keď ho budete potrebovať použiť aj inde, jednoducho ho zbalíte a prenesiete.

Mi Laser Projector vytvorí veľký obraz na krátku vzdialenosť od steny

Mi Laser Projector má vo výbave trojicu HDMI vstupov. Jeden z nich podporuje štandard HDMI ARC na pripojenie externého soundbaru. Vo výbave nájdete aj dva USB porty, ethernet, AV vstup a optický a analógový zvukový výstup. V nastaveniach je k dispozícii lichobežníková korekcia a prispôsobenie zaostrenia, pričom si obraz môžete prispôsobiť upravovaním 4 alebo 8 bodov. Úvodné nastavenie projektora je veľmi jednoduché, mali sme však problém docieliť dokonale rovnú hornú čiaru obrazu. Keď sa človek na to zameria, môže to pôsobiť rušivo. Je to však drobný detail, ktorý budete musieť technológii ultrakrátkej projekčnej vzdialenosti odpustiť.

Projektor tiež ponúka niekoľko vopred pripravených režimov zobrazenia, ako je štandardný, filmový, športový a jasný režim. K dispozícii je možnosť prispôsobiť si jednotlivé nastavenia obrazu podľa seba, na tento účel je určený používateľský režim. K dispozícii sú tiež tri režimy zobrazenia jasu, výrobca sľubuje životnosť až 20-tisíc hodín.

Kvalita obrazu je na výbornej úrovni, naplno si ju vychutnáte v tmavej miestnosti. Projektor nie je príliš hlučný, čo chválime a je vhodný na multimediálnu zábavu, sledovanie športov aj hranie hier. Takisto si môžete prispôsobiť aj nastavenie reprodukcie zvuku. Potešila nás tiež funkcia, ktorá pomocou infračerveného senzora rozpozná prítomnosť človeka a dočasne stmaví premietanie obrazu, aby nedošlo k poškodeniu jeho oka.

Súčasťou výbavy je kvalitný soundbar, ktorý hlasno ozvučí celú miestnosť

Je to aj Android TV

Xiaomi Mi Laser Projector 150 je zariadenie typu 2-v-1. Okrem toho, že funguje ako projektor, ide o plnohodnotný prehrávač so systémom Android TV. Ten bol v prípade testovaného kusu aktualizovaný na verziu 8.1. Zariadenie je vybavené štvorjadrovým procesorom s taktom 1,8 GHz, 2 GB operačnou pamäťou a 16 GB úložiskom.

Výhodou tohto riešenia je, že projektor funguje aj samostatne a nemusíte k nemu nič pripájať. Takisto podporuje posielanie multimédií z mobilných zariadení cez funkciu Google Cast, funguje teda ako Chromecast. Platforma Android TV sama o sebe tiež ponúka množstvo multimediálnych aplikácií, ako je Netflix, YouTube a rôzne služby na sledovanie živého TV vysielania. Vďaka aplikáciám a USB portom sa môže Xiaomi Mi Laser Projector 150 stať plnohodnotným základom domáceho kina – nielenže bude premietať obsah, ale bude aj samotným zdrojom obsahu.

Xiaomi Mi Laser Projector 150 je skvelá hračka a zariadenie, ktoré je výborným mixom technológií. Nemá zmysel ho porovnávať s televízorom, nakoľko ide o špecifické riešenie, ktoré využijete ako domáce kino nielen doma, ale aj v prípade, že si ho budete potrebovať niekam so sebou zobrať. Jeho prenášanie je bezproblémové.

Cena: 2190 EUR

Zapožičal: mi-store.sk