27-palcový monitor EIZO FlexScan EV2785 patrí k tomu najlepšiemu, čo sme mali v poslednej dobe v redakcii. Ide o pracovný monitor, ktorý má špičkový dizajn aj funkcie.

Monitor pôsobí na prvý pohľad konzervatívne, avšak na druhý pohľad si všimnete ultratenké rámiky okolo obrazovky, a to zo všetkých štyroch strán. Štandardom je, že dnešné monitory majú tenké rámiky na troch stranách, avšak EIZO dokázalo tento dizajn ešte vylepšiť. Ultratenký je aj rámik pod displejom a pod ním sa nachádza minimalistický panel s ovládacími prvkami a senzorom okolitého osvetlenia.

Monitor má uhlopriečku 27 palcov, rozlíšenie 3840 × 2160. Ide teda o 4K monitor a výrobca použil IPS panel. Ten zabezpečuje výborné pozorovacie uhly, rovnomerné podsvietenie a verné zobrazenie farieb. Displej nás však príjemne prekvapil aj minimálnym jasom, ktorý je na úrovni 1 cd/m2. Faktom je, že toto je pomerne unikátna funkcia. Maximálny jas dosahuje 350 cd/m2, v tomto smere nečakajte nič extra. Displej má tiež kontrast na úrovni 1300 : 1 a 5 ms odozvu.

Obrazovka monitora je špičková a vhodná na ľubovoľnú prácu, a to už vďaka vernému zobrazeniu farieb a tiež aj kvôli spomenutému minimálnemu jasu. Pochvalu si však zaslúži aj celková konštrukcia monitora, ktorá umožňuje meniť natočenie, náklon a výšku monitora. Tiež je možné používať zariadenie v režime na výšku a k dispozícii je aj elegantnejšie riešenie na správu káblov, ako je obyčajný otvor v stojane, ktorý ponúka väčšina monitorov.

EIZO FlexScan EV2785 nás potešil portovou výbavou, konkrétne zabudovaním USB-C portu s napájaním až do 60 W. Toto oceníte, ak používate moderné notebooky alebo konvertibilné tablety s podporou napájania cez USB-C port. Vďaka tomu vám bude stačiť jeden USB kábel na pripojenie k notebooku.

Potešiteľné je, že monitor má zdroj zabudovaný v sebe, takže vám na stole nebude zavadzať ďalšia tehlička. Vo výbave monitora je tiež DisplayPort 1.2 a dvojica HDMI portov. Nechýba ani USB hub s dvoma USB 3.0 portmi. Jeden z nich umožňuje nabíjanie zariadení. Praktické je, že porty sú umiestnené na boku.

Ovládanie monitora je pomocou dotykových tlačidiel a hoci nepatrí medzi najpohodlnejšie, dá sa na to zvyknúť. K dispozícii je aj softvér, ktorý si môžete nainštalovať v počítači a získať prístup k funkciám ako je automatické prepínanie režimu monitora podľa toho, čo práve robíte. Je to praktické. Z hľadiska nastavení sú k dispozícii používateľské režimy, sRGB, filmový, DICOM a tzv. papier, ktorý upraví zobrazenie displeja tak, že pripomína klasický papier a výrazne obmedzuje žiarenie modrého svetla.

Tiež si môžete zapnúť alebo vypnúť ekologický režim a automatické prispôsobenie jasu podľa okolitého osvetlenia. Táto funkcia fungovala počas testovania spoľahlivo. Nechýba ani funkcia obraz v obraze, monitor je možné rozdeliť na dve polovice a každá zobrazuje iný zdroj. Tiež je možné zvýšiť ostrosť zobrazovaného obsahu pomocou funkcie Super Resolution. Monitor obsahuje aj dvojicu predných 1 W reproduktorov, ktoré svoj účel plnia, ale až taký veľký multimediálny zážitok nečakajte.

• štýlový dizajn
  • kvalita displeja
  • bohatá výbava
  • softvér
  • funkcie

• žiadne podstatné

EIZO FlexScan EV2785 je pán monitor. Kombinuje inovatívny a elegantný dizajn s výbornou kvalitou obrazu a nadštandardnou funkcionalitou. Displej nás potešil minimálnym jasom, ale aj nastaveniami a softvérovými možnosťami. Tomu však zodpovedá aj cena, toto zariadenie si bežne do domácnosti len tak nekúpite.

Cena: 1 117 EUR

Zapožičal: EIZO