Reklama na internete čoraz viac zaberá na dátovej prevádzke.
To aj cez všetky aféry okolo blokovačov reklám. Podľa správy Adobe Digital Insights je viac ako 68% európskej internetovej prevádzky práve reklama. A naďalej rastie. Veď cez 54% webov narástlo na prevádzke za posledné tri roky.
Takisto je na vzostupe mobilná reklama. Tá je ešte viac cielená a dôsledkom je personalizovaná reklama. Teda taká, ktorá pozná prijímateľa a dostáva na seba šitý produkt. Ešte stále je však treba odstrániť niektoré muchy na reklamnom systéme. Napríklad by sa vám botasky po ich kúpe mohli prestať zobrazovať a namiesto toho by ste možno do nich ocenili ponožky. Personalizovaná reklama ako napríklad direct-emailing alebo reklamy na sociálnych sieťach predstavovali v USA 36%. V Európe je tento podiel 8%.
Zároveň sú to práve Európania, ktorí sú citliví na reklamy. Až 44% z nich používa špecializovaný softvér na blokovanie reklám. Podľa prieskumu, reklamy používajúce automatické prehrávanie hudby sú vysoko nepríjemné najmä vo Francúzsku, Veľkej Británii a Nemecku.
Zdroj: BetaNews