Tento článok je tlačová správa a je publikovaný bez redakčných úprav.

Extrémne studený január, ktorý priniesol v niektorých častiach Slovenska aj 30 stupňové mrazy, zanechal na majetku obyvateľov veľké škody.

Allianz – SP zaznamenala v januári o 35 percent viac škôd na domoch a bytoch klientov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka v celkovej výške 1,47 milióna eur. Viac ako polovicu poistných udalostí tvorili škody po mrazoch na vodovodných zariadeniach a ťarche snehu, ktorých bolo spolu 1209 v hodnote vyše 404-tisíc eur. „Klienti nám najčastejšie hlásia prasknuté vodovody a radiátory v neobývaných chatách aj rodinných domoch, prasknuté vodomery a strechy preborené ťarchou snehu. Evidujeme aj výrazne viac zničených okien a skiel od silných mrazov. Veľmi časté sú aj zamrznuté vonkajšie vodovodné potrubia, ktoré nie sú dostatočne hlboko v zemi“, bilancuje riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianz – SP Jozef Hrdý.

Väčšia zima, viac požiarov

Paradoxne počas mrazivého januára stúpol počet požiarov o takmer 28 percent v porovnaní s januárom minulého roka. „Túto zimu ľudia kvôli silným mrazom oveľa viac kúria. Mnohí majú neudržiavaný či nedostatočne vyčistený komín, alebo kúria v podomácky vyrobených krboch, kde je riziko požiaru oveľa vyššie. V Bratislavskom kraji sme takto nedávno riešili kompletne zhorený dom po požiari. Evidujeme aj niekoľko zhorených chát, krovov aj zničené strechy zasiahnuté plameňmi od horiaceho komína“, uvádza hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová. Poisťovňa eviduje aj zvýšený počet poškodených kotlov a elektrospotrebičov skratom motorov a prepätím ale aj prehriate kotly na ohrev vody. Ďalšie škody na majetku obyvateľov spôsobila víchrica, ktorá sa začiatkom januára prehnala severom Slovenska. Silný vietor zanechal desiatky zničených striech a prístreškov a následne zatečeného podkrovia.

Škodu nahláste čo najskôr

Pri vzniku škody odporúčame nahlásiť poistnú udalosť čo najskôr, a to buď telefonicky, cez mobilnú aplikáciu alebo zo svojho počítača, tabletu či smartfónu prostredníctvom webstránky www.allianzsp.sk. Vždy je dobré urobiť si vlastnú fotodokumentáciu.  „Škody, pri ktorých nie je nutné vykonať obhliadku vieme vyriešiť už do 24 hodín od ich nahlásenia. Ak sú škody rozsiahlejšie a ich následky odstraňuje dodávateľ, klienta odškodníme po doložení dokladov o oprave. V prípade potreby poskytujeme klientom zálohu na počiatočné krytie nákladov na odstraňovanie a opravu škody“, dopĺňa J. Hrdý.

Máte pripomienku alebo otázku k článku? Napíšte nám na redakcia@touchit.sk alebo priamo autorovi článku. Ďakujeme.