Renault F1 Team dnes predstavil svoje tímové farby pre rok 2019 a hviezdnu zostavu Nica Hülkenberga a Daniela Ricciarda. Fotografie odhalili nového vyzývateľa sezóny 2019. Vozidlo Renault R.S.19 predstavuje revidované aerodynamické predpisy. Renault R.S.19 bude poháňaný premenovanou pohonnou jednotkou Renault E-Tech 19, čo odráža väčšiu synergiu s hybridným radom Renault. Renault predstavil svoje renovované technické centrum v Enstone, Veľká Británia. Renault F1 Team je hrdý na to, že je podporovaný prémiovými partnermi, medzi ktorých patria BP Castrol, INFINITI, MAPFRE a RCI Banque, ale aj spoločnosti ako Microsoft, EURODATACAR, Bell & Ross, Tmall a mnohí oceňovaní technickí partneri.
Renault F1 Team dnes podrobne predstavil svoje plány pokračovať v rastúcej výkonnosti vo svetovom šampionáte FIA Formula One World Championship. Renault sa do súťaže vrátil ako továrenský tím v roku 2016 a každú sezónu zaznamenal výrazný pokrok. Minuloročnú sezónu skončil na štvrtej pozícii v pohári konštruktérov. Hviezdni piloti Renault F1 Team Nico Hülkenberg a Daniel Ricciardo boli tiež predstavení médiám a partnerom, čo zdôraznilo záväzok Renaultu k dlhodobému úspechu.
Jérôme Stoll, prezident Renault Sport Racing, tiež potvrdil pokračujúci záväzok spoločnosti Renault k tomuto športu. „V spoločnosti Renault pociťujeme silnú vášeň k motoristickému športu. Naša história v F1 pokračuje nepretržite už viac ako 40 rokov. Formula 1 je prehliadkou, predstavením, zábavou, ale je aj najvyššou úrovňou v motoristickom športe. Vášeň pre formulu 1 je metaforou bojovného ducha, odhodlanosti, odolnosti, ale aj pokrok vďaka neobmedzeným inováciám, ktoré inšpirujú tento šport. Ale táto vášeň musí byť zmiernená zdravou dávkou reality. F1 má zmysel pre Renault; je to laboratórium pre našu budúcu technológiu sériových vozidiel – ako vidieť na novom označení motora – Renault E-Tech 19. Byť súčasťou F1 je pre nás veľmi vzrušujúce obdobie.“
Od svojho návratu do F1 pred tromi rokmi Renault investuje do svojich technických zariadení v Enstone vo Veľkej Británií a Viry-Châtillone vo Francúzsku. V Enstone sa tým výrazne zvýšil výrobný potenciál so zdokonalenými obrábacími strojmi, vrátane dvoch nových strojov Breton, aerodynamického tunelu, dynamometru pre testovanie prevodoviek, rozšírenej dizajnovej kancelárií a najmodernejšieho závodného operačného centra. Počet zamestnancov sa od roku 2016 taktiež zvýšil o približne 50%. V meste Viry bol práve spustený novo zrekonštruovaný dynamometer, ktorý sa počas celej sezóny bude používať na vývoj pohonnej jednotky. Nedávno začal ambiciózny stavebný program na umiestnenie nových pracovísk pre montáž motorov, oddelenia spoľahlivosti a oddelenia automatizovaných skladov, ktorý má byť dokončený v budúcom roku.
So silným základom technických a ľudských zdrojov, výkonný riaditeľ spoločnosti Renault F1 Cyril Abiteboul načrtol cieľ tímu udržať túto dynamiku aj v roku 2019: „Spustenie všetkých týchto projektov počas účasti na majstrovstvách bolo neuveriteľnou výzvou, rovnako ako dokončenie hlavných bodov. Konečné uvedenie investícií do prevádzky bolo obrovským úspechom a som ohromený tým, ako všetci zvládli túto úlohu. Poukazuje to na rastúcu výkonnosť, ktorú sme dosiahli: deviaty v roku 2016 s 8 bodmi, šiesty v roku 2017 s 57 bodmi a štvrtý minulý rok s 122 bodmi. Do tejto sezóny prichádzame s cieľom udržať si silnú a merateľnú výkonnosť. Nehľadíme na cieľ x alebo y ani na počet bodov: chcem vidieť, že tím pokračuje v dráhe postupu smerom k špičkovým tímom. Excelentnosť motora bude našou prioritou vo Viry, zatiaľ čo štruktúra, ktorá sa v súčasnosti nachádza v Enstone, sa snaží o zlepšenie konkurencieschopnosti podvozku, sezónu po sezóne.“
Abiteboul tiež vysvetlil mimoriadne motivujúci faktor novej jazdeckej zostavy. „Pridaná dynamika partnerstva Daniel-Nico prináša tímu dôveru do tejto sezóny. Myslím, že máme jednu z najsilnejších – ak nie najsilnejšiu jazdeckú zostavu. Daniel prináša osvedčené víťazné znalosti zo špičkového tímu, zatiaľ čo Nico je hladný a nenásytný. Je veľmi podceňovaný – je rýchly, odhodlaný a dokáže tím motivovať. Jednotlivo sú veľmi silní a cítim, že sa obaja navzájom perfektne dopĺňajú. Energia, ktorú priniesli tímu, je veľmi hmatateľná a dúfam, že im ponúkneme auto, ktoré ukáže ich obrovský talent.“
Nico Hülkenberg sa angažuje v tíme Reanult už v tretej sezóne. „Ako tím sme sa od začiatku roka 2017 veľmi rozvinuli a to všetko je súčasťou procesu, ak chceme dosiahnuť naše dlhodobé ciele. Keď som prišiel, infraštruktúra bola stále mladá, odvtedy sme dosiahli značný pokrok. Chcem zo seba dostať to najlepšie a maximalizovať potenciál tímu a auta. Dôležité je, že ako tím urobíme veľký krok vpred a budeme pracovať ešte dôslednejšie. Chceme, aby trend pokračoval smerom nahor a udržal si svoj vývoj.“
Austrálsky Daniel Ricciardo, sedemnásobný víťaz Grand Prix, sa pripája k Renault F1 Teamu pre svoju prvú sezónu v žltom. „Renault má masívnu históriu v motoristickom športe, takže byť súčasťou ďalšieho kroku ich cesty vo Formule 1 je pre mňa vzrušujúca výzva. Som tu, aby som pracoval na trati a išiel čo najrýchlejšie, ale rád by som priniesol do tímu viac energie. Chcel by som vložiť energiu do každého kroku všetkých z nás, nakoľko to je súčasťou mojej práce a tiež mojej povahy. Stavím sa, že dokážem tím prinútiť k tomu, aby pracoval ešte o kúsok tvrdšie, vynaložil väčšie úsilie a spojil všetkých dokopy. Chcel by som byť katalyzátorom pozitívnej energie.“
Ricciardo sa bude snažiť, aby bol rok 2019 novým začiatkom: „Všetko, čo som sa v roku 2018 naučil, ma urobí v roku 2019 ešte lepšou verziou seba samého. Rozdiel bude zreteľnejší. Mám väčšie jasno v to, kam idem a snažím sa o to, aby sa to odzrkadlilo na lepších výsledkoch na trati. Cítim veľa pozitívneho tlaku a očakávanie, že budem mať dobré výsledky. Ale je to niečo, na čo sa teším.”
S novým technickým zázemím a tak isto novým jazdeckým zložením, do ktorého vkladáme veľkú dôveru, to vyzerá, že rok 2019 bude zaujímavý ako na trati, tak aj mimo nej.