Značka Renault sa posúva do novej éry a uvádza na trh svoju vlastnú „Nouvelle Vague“ (nová vlna), ktorá prináša modernosť do európskeho automobilového priemyslu premenou na značku technológií, služieb a čistej energie.
Do roku 2025 uvedie Renault na trh 14 základných vozidiel. Sedem bude plne elektrických, sedem bude z C/D segmentu. Všetky naše nové modely budú mať elektrickú alebo hybridnú verziu. Renault predstavuje prototyp Renault 5, ktorý ukazuje, čo znamená Renaulution pokiaľ ide o produkt.
Skupina Renault predstavila svoj strategický plán Renaulution na nasledujúcich 5 rokov, prostredníctvom ktorého značka prijíma mnohé zmeny. Svojou „Nouvelle Vague“ prinesie Renault modernosť do automobilového priemyslu tým, že sa stane značkou technológií, služieb a čistej energie. Renault si udrží svoje vedúce postavenie v energetickej transformácií prostredníctvom elektrifikovaného a vodíkového riešenia do roku 2025 a ponúkne najzelenšiu zmes v Európe. Pokiaľ ide o technológiu, Renault využije „Software Republique“, otvorený ekosystém, ktorý je zameraný na softvér, dáta, kybernetickú bezpečnosť a mikroekonomiku. To poskytne značke Renault konektívne služby. Hodnota bude postavená na lepšom mixe distribúcie v prospech C segmentu, vývoja špičkových technológií a nových obchodných príležitostí pre celý životný cyklus.
Rozhodujúce argumenty na podporu
Inovácie sú v srdci značky Renault už viac ako 120 rokov. Značka má silné výhody, ktoré potvrdzujú jej ambíciu stať sa „Nouvelle Vague“. Renault je lídrom na európskom trhu s elektromobilmi s viac ako 10-ročnými skúsenosťami v oblasti elektrickej mobility, služieb a s viac ako 300 000 predanými EV vozidlami. Renault tiež vynašiel E-TECH, hybridnú technológiu, ktorá obsahuje viac ako 150 patentov a čerpá zo skúseností elektromobility značky v F1. Softvérová továreň združuje viac ako 1 000 inžinierov, ktorí sa špecializujú na softvér, dáta a cloudové služby, ku ktorým sa čoskoro pripoja ďalší. Jedinečné priemyselné stredisko Flins Re-Factory, prvá európska továreň zameraná na cirkulárnu ekonomiku v mobilite, taktiež stelesňuje modernosť Skupiny Renault. A toto všetko je len začiatok…
„V Renault prijímame výzvu a vytvárame našu vlastnú ‘Nouvelle Vague’. Chceme priniesť modernosť do automobilového priemyslu. Prejdeme k energetickej značke a posilníme svoje vedúce postavenie v oblasti elektromobilov s projektom Electro Pole a investujeme do vodíka s cieľom dosiahnuť do roku 2025 najzelenšiu kombináciu v Európe. Budeme technologickou značkou prostredníctvom interných inovácií a Software République, čo je otvorený ekosystém zameraný na rozvoj európskych odborných znalostí v kľúčových oblastiach, ako sú dáta alebo kybernetická bezpečnosť. Získame tým konkurenčnú výhodu ako značka so službami pripojenými k špičkovým technológiám na palube aj mimo nej. A túto víziu moderny zakotvíme vo Francúzsku. Pretože ako značka poznáme svoju dušu a naša silu, spočíva v našom pôvode. Nová R5 je “Nouvelle Vague”: je pevne spojená s históriou a napriek tomu je to budúcnosť, vďaka ktorej sú elektromobily také populárne.” Luca de Meo, generálny riaditeľ Skupiny Renault.
Tri oblasti konkurencieschopnosti
Renault sa vyvinie na:
- Tech značku: s prístupom ekosystému, ktorého cieľom je vytvorenie líderskej, mobility budúcnosti. Tento ekosystém s názvom Software République umožní Skupine Renault, ďalším zakladajúcim členom a budúcim partnerom rozvíjať spoločné odborné znalosti, budovať európske know-how a brániť našu suverenitu v kľúčových technológiách od veľkých dát po elektroniku. Umožní tiež Skupine Renault vybaviť svoje vozidlá špičkovými systémami umelej inteligencie a kybernetickej bezpečnosti.
- Servisnú značku: ponúka najlepšiu konektivitu a špičkové služby, ktoré sú natívne zabudované do našich vozidiel. V roku 2022 Renault predstaví My Link, nový informačno-zábavný systém s integrovaným prehliadačom Google. Renault bude prvou automobilkou, ktorá prinesie služby Google do automobilov, ktoré sú súčasťou masového trhu. Vďaka tomu, že budú naše vozidlá každý deň inteligentnejšie, získajú na vyššej hodnote, to predĺži dĺžku ich produktového cyklu.
Ďalej sa Skupina Renault pokúsi prelomiť konzumný cyklus a bude generovať hodnoty až do konca životnosti vozidla a to všetko vďaka Re-Factory vo Flins (Francúzsko). V závode bude ročne opravených viac ako 100 000 ojazdených automobilov, opätovne použité dieselové LCV vozidlá prevedené na bioplyn či na čistý elektromobil. Renault má tiež jasnú výhodu, pokiaľ ide o druhú životnosť a koniec životnosti batérií. Kontrola nad týmito časťami hodnotového reťazca má potenciál generovať nové obchodné prípady a hodnotu.
- Značku s čistou energiou: sa stane lídrom v oblasti energetickej transformácie. Renault je popredným lídrom na hybridných trhoch vďaka svojej revolučnej technológii E-TECH. Renault si udrží svoje postavenie na trhu elektromobilov s novými rodinami produktov založenými na našich dvoch elektrických platformách CMF-EV a CMF-B EV. Značka bude ponúkať na trh hotové vodíkové riešenia pre ľahké úžitkové vozidlá. Cieľom je dosiahnuť najzelenší mix ponuky na európskom trhu.
Pokiaľ ide o ponuku, Renault stavia na vylepšenia ponuky elektrifikovaných vozidiel, aj samotného mixu. Pozmenená zostava pomôže značke získať späť svoje predné miesto v segmente C a upevniť svoje vedúce postavenie v segmente B. Do roku 2025 bude predstavených 14 modelov (7 elektrických vozidiel a 7 vozidiel segmentu C/D vozidiel) s ambíciou mať v tom istom roku zástupcov z vyšších segmentov, ktorý pokryjú 45 % predaja.
Prototyp Renault 5
Znovuzrodenie kultového automobilu, modernejšieho než kedykoľvek predtým, s dušou značky vo svojich koreňoch. Aby neupadol do minulosti, musí sa s ním znovu spojiť a inšpirovať sa. Toto je úloha Prototypu Renault 5, ktorý má ukázať, že Renault demokratizuje elektromobil v Európe moderným prístupom k populárnemu a základnému automobilu. Prototyp Renault 5 je roztomilé malé mestské vozidlo, ktoré prinesie automobilke úspech v budúcnosti. Zachovalo si zábavnú a zlomyseľnú stránku s doplnkami v žltej farbe. Dizajnérsky tím Gillesa Vidala sa inšpiroval svetovo uznávaným kultovým modelom z minulosti Renault R5. Prototyp vozidla čerpá z pôvodného dizajnu silné prvky. Moderný prístup je zrejmý aj vo zvolených povrchových úpravách a materiáloch, ktoré sú inšpirované svetmi elektroniky, nábytku a športu.
„Dizajn Prototypu Renault 5 vychádza z kultúrneho dedičstva R5. Tento prototyp stelesňuje modernosť a vozidlo odkazuje na svoju dobu: mestské, elektrické a atraktívne.“ Gilles Vidal, dizajnový riaditeľ Skupiny Renault.
R5 je okamžite rozpoznateľný, ale vďaka modernému spracovaniu línií a rovných plôch s futuristickými detailmi (svetlá, predná strana…) je výsledok rezolútne v duchu súčasnej doby. Štýlové prvky prevzaté z pôvodného dizajnu v modernej podobe skrývajú moderné funkcie: nasávanie vzduchu skrýva nabíjací poklop, zadné svetlá zahŕňajú vzduchové klapky a hmlové svetlá v nárazníku sú vlastne denné svetlá. Na bočnej mriežke, kolesách a logu vzadu je dokonca odkaz na originálnu R5. Predná časť vozidla a textilná strecha čerpá zo sveta nábytku a je plná francúzskeho šarmu, náznaku neplechy aj charakteru, ktorý ťahá za srdce. Predné a zadné logo sa rozsvieti, vďaka čomu vyzerá, že auto skutočne žije. Francúzska vlajka v spätných zrkadlách podčiarkuje, že auto bolo vytvorené vo Francúzsku. Svetlá, opierka hlavy a meno zobrazené na malom displeji na prístrojovej doske vás pozývajú na jazdu.