Moderné systémy sa dokážu automaticky naladiť na požiadavky zákazníkov. Malou ukážkou môže byť neústupnosť, s akou sme neustále atakovaní ponukami obchodníkov po zadaní názvu tovaru do vyhľadávača. Digitalizácia však neznamená len viac otravnej reklamy. Naopak, prináša mnohé benefity, ktoré nielen firmy, ale aj ich zákazníci ocenia vo chvíli, keď napríklad potrebujú rýchlo vyriešiť svoj problém či zrealizovať nejakú operáciu.

Známy výrobca šperkov má vo svojej ponuke viac ako 30-tisíc druhov výrobkov. Ak sa vášmu kryštálovému medvedíkovi počas doručovania odlomí uško, stačí, ak pošlete jeho fotku. Aplikácia na jej základe vyhľadá v databáze ten správny tovar (to isté sa týka pokazenej súčiastky na stroji a pod.). Celý reklamačný proces sa tak dramaticky zrýchli. „Ak vytvoríme model, ktorý sa učí na databáze vopred daných produktov, je presnosť naozaj vysoká,“ vysvetľuje Sven Schuett, ktorý je v spoločnosti SAP špecialistom na cloud a technológie. To, že umelá inteligencia si poradí aj s menej precíznymi zadaniami demonštroval priamo pred návštevníkmi bratislavského SAP Innovation Day. Do rúk postupne zobral minerálku, fľašku džúsu a šálku, vyfotil ich a umelá inteligencia v aplikácii s vysokou dávkou istoty určila, o aké objekty ide.

Aj Leonardo by sa potešil

V SAP sa rozhodli technológie „budúcnosti“ zastrešiť v rámci skupiny nástrojov SAP Leonardo.  „Ide o portfólio riešení, ktoré má spoločnostiam pomôcť pri transformácii na ich digitálnej ceste. Inovatívna platforma obsahuje nástroje internetu vecí, analytiku big data, umelú inteligenciu a strojové učenie, blockchain či dátovú analytiku,“ vysvetľuje Johannes Tulusan, šéf oddelenia SAP IoT & Digital Supply Chain pre strednú Európu.

Všetky riešenia SAP Leonardo využívajú SAP Cloud Platform. Ich nasadenie je tak otázkou týždňov, pričom úvodné kroky nezaberú viac ako dni. Pre ešte rýchlejšiu implementáciu SAP ponúka scenáre najčastejšie využívaných nástrojov, firmy však majú možnosť navrhnúť si aj na mieru ušité riešenie.

Od účtovníctva až po vývoj super áut

Digitalizácia a využitie moderných riešení nemá hranice. Ak do firmy príde úhrada faktúry, aplikácia (v tomto prípade je reč o  SAP Cash Application) sa postupne dokáže sama naučiť párovať prijaté sumy k vystaveným otvoreným účtovným dokladom. Všetko, v čom bude mať napríklad 95-percentnú istotu, automaticky zaúčtuje. A v prípade, že dôjde k zmene účtovných predpisov, nebude potrebné inštalovať updaty – aplikácia sa novinky naučí sama. Iný nástroj – SAP Brand Impact automaticky deteguje vo videu definované objekty – v tomto prípade reklamy na štadióne, ale napríklad aj na športovcoch, pretekárskych automobiloch atď. Poskytuje presné informácie o viditeľnosti podľa času, veľkosti na obrazovke, umiestnenia a ďalších parametrov, ktoré ovplyvňujú rozpoznávanie divákov.

Mercedes AMG sa zameriava na vývoj špičkových výkonných automobilov. Vďaka využitiu riešení postavených na in-memory platforme SAP HANA a internetu vecí dokážu významne urýchliť a zjednodušiť proces testovania motorov. Kým po starom sa chyby analyzovali až následne po skončení testov, aktuálne dokážu technici okamžite identifikovať zlyhania a v reálnom čase analyzovať ich príčiny.

Dobrým príkladom úspory času a nákladov s využitím IoT je aj riešenie, ktoré SAP vyvinul v spolupráci s Bosch. Vodiči kamiónov ho využívajú na jednoduché vyhľadávanie voľných parkovacích miest, ktoré si môžu aj rezervovať. Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať ako pálčivý problém, opak je pravdou. Napríklad v Nemecku každú noc chýba zhruba 14-tisíc parkovacích miest pre nákladné vozidlá. Navyše tento nástroj umožňuje aj automatizované uhrádzanie parkovného  a zvyšuje bezpečnosť a efektivitu nákladnej dopravy.

Viac informácií o inteligentných riešeniach z dielne SAP nájdete na www.sap.com/leonardo

Značky: