SEAT Leon a Tarraco e-HYBRID po prvý raz vyrazili do ulíc Barcelony.
- Verzie s pohonom plug-in hybrid majú v aplikácii SEAT CONNECT nové funkcie manažmentu batérie a diaľkové ovládanie klimatizácie
- SEAT Tarraco e-HYBRID je najvýkonnejším elektrifikovaným SUV značky vďaka elektromotoru s výkonom 85 kW (115 k)
Automobily s hybridným pohonom sa stávajú čoraz populárnejšou voľbou na celom svete. V roku 2020 sa v Európe predalo 619.129 automobilov s pohonom plug-in hybrid, čo predstavuje medziročný nárast o 210 %. SEAT teraz uvádza na trh model Tarraco e-HYBRID, ktorý sa v rámci elektrickej ofenzívy pripojil k už dlhšie predávanému modelu Leon e-HYBRID. Dnes obidva automobily spolu vyrazili do ulíc Barcelony.
Elektrická ofenzíva. SEAT Leon e-HYBRID sa začal predávať iba pred niekoľkými mesiacmi a teraz mu už sekunduje aj SEAT Tarraco e-HYBRID, prvé SUV značky s nálepkou ZERO emission: „Kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora prináša veľké výhody z hľadiska dynamiky a efektivity, pomáha posúvať našu značku smerom do budúcnosti šetrnej k životnému prostrediu,“ povedal Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj.
Nepretržite v spojení. Automobily SEAT s pohonom plug-in hybrid idú o krok ďalej aj v oblasti digitálnej konektivity, pretože prinášajú nové funkcie. S aplikáciou SEAT CONNECT pre smartfóny môžu majitelia hybridných modelov na diaľku kontrolovať údaje svojho vozidla, ovládať proces nabíjania batérie pohonu a dokonca aj ovládať a programovať klimatizačnú sústavu pred nastúpením do vozidla. SEAT CONNECT prispieva aj k zvýšeniu bezpečnosti funkciou automatického núdzového volania pri nehode s udaním polohy vozidla, ako aj tlačidlom na privolanie asistenčnej služby v prípade poruchy.
Efektivita s nálepkou ZERO emission. Dva modely SEAT s pohonom plug-in hybrid poskytujú možnosť voľby rozličných spôsobov pohonu podľa momentálnych potrieb vodiča. Ak je batéria dostatočne nabitá, vždy sa rozbiehajú s elektrickým pohonom. Hybridný režim sa aktivuje automaticky keď úroveň nabitia batérie klesne pod určitú úroveň alebo rýchlosť jazdy prekročí 140 km/h. Vďaka rozličným režimom hybridného pohonu vodič môže udržiavať úroveň nabitia batérie, dobíjať batériu rekuperáciou pri brzdení alebo použiť rýdzo elektrický pohon (e-Mode) pre zvýšenie efektivity. Úplne nabitá batéria umožňuje modelu SEAT Leon e-HYBRID dojazd s elektrickým pohonom do 64 km v cykle WLTP, SEAT Tarraco e-HYBRID má elektrický dojazd do 49 km.
Športovosť a komfort s plným výkonom. Kompaktný SEAT Leon e-HYBRID poháňa turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 TSI s priamym vstrekovaním paliva, podporovaný elektromotorom s výkonom 85 kW (115 k), napájaným z lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie s kapacitou 13 kW. Obidva motory spolu poskytujú maximálny systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny systémový krútiaci moment 350 Nm. „Vďaka použitiu najmodernejšieho elektromotora a technológie batérie môže SEAT Leon dlhšie jazdiť výlučne s elektrickým pohonom. Týmto spôsobom sa dá zvýšiť podiel jazdy bez lokálnych emisií a súčasne využiť výkon spaľovacieho motora, keď je to potrebné,“ hovorí Dr. Werner Tietz.
Systém pohonu plug-in hybrid modelu SEAT Tarraco e-HYBRID takisto tvorí benzínový motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW (115 k), no je vyladený tak, že dosahuje maximálny systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm.
Technické údaje modelov SEAT s pohonom plug-in hybrid.
SEAT Tarraco e-HYBRID | SEAT Leon e-HYBRID | |
Spaľovací motor | 1.4 TSI 110 kW (150 k) | 1.4 TSI 110 kW (150 k) |
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Objem | 1.395 cm3 | 1.395 cm3 |
Vŕtanie x zdvih | 74,5 x 80,0 mm | 74,5 x 80,0 mm |
Výkon elektromotora | 85 kW (115 k) | 85 kW (115 k) |
Kapacita batérie | 13 kWh | 13 kWh |
Maximálny systémový výkon | 180 kW (245 k) | 150 kW (204 k) |
Maximálny systémový krútiaci moment | 400 Nm | 350 Nm |
Elektrický dojazd (WLTP) | 44-49 km | 58-64 km |
Kombinovaná spotreba (WLTP) | 1,6-2,1 l/100km | 1,1-1,3 l/100km |
Kombinované emisie CO2 (WLTP) | 41-47 g/km | 25-30 g/km |