SEAT Leon a Tarraco e-HYBRID po prvý raz vyrazili do ulíc Barcelony.

  • Verzie s pohonom plug-in hybrid majú v aplikácii SEAT CONNECT nové funkcie manažmentu batérie a diaľkové ovládanie klimatizácie
  • SEAT Tarraco e-HYBRID je najvýkonnejším elektrifikovaným SUV značky vďaka elektromotoru s výkonom 85 kW (115 k)

Automobily s hybridným pohonom sa stávajú čoraz populárnejšou voľbou na celom svete. V roku 2020 sa v Európe predalo 619.129 automobilov s pohonom plug-in hybrid, čo predstavuje medziročný nárast o 210 %. SEAT teraz uvádza na trh model Tarraco e-HYBRID, ktorý sa v rámci elektrickej ofenzívy pripojil k už dlhšie predávanému modelu Leon e-HYBRID. Dnes obidva automobily spolu vyrazili do ulíc Barcelony.

Elektrická ofenzíva. SEAT Leon e-HYBRID sa začal predávať iba pred niekoľkými mesiacmi a teraz mu už sekunduje aj SEAT Tarraco e-HYBRID, prvé SUV značky s nálepkou ZERO emission: „Kombinácia elektromotora a spaľovacieho motora prináša veľké výhody z hľadiska dynamiky a efektivity, pomáha posúvať našu značku smerom do budúcnosti šetrnej k životnému prostrediu,“  povedal Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva SEAT pre výskum a vývoj.

Nepretržite v spojení. Automobily SEAT s pohonom plug-in hybrid idú o krok ďalej aj v oblasti digitálnej konektivity, pretože prinášajú nové funkcie. S aplikáciou SEAT CONNECT pre smartfóny môžu majitelia hybridných modelov na diaľku kontrolovať údaje svojho vozidla, ovládať proces nabíjania batérie pohonu a dokonca aj ovládať a programovať klimatizačnú sústavu pred nastúpením do vozidla. SEAT CONNECT prispieva aj k zvýšeniu bezpečnosti funkciou automatického núdzového volania pri nehode s udaním polohy vozidla, ako aj tlačidlom na privolanie asistenčnej služby v prípade poruchy.

Efektivita s nálepkou ZERO emission. Dva modely SEAT s pohonom plug-in hybrid poskytujú možnosť voľby rozličných spôsobov pohonu podľa momentálnych potrieb vodiča. Ak je batéria dostatočne nabitá, vždy sa rozbiehajú s elektrickým pohonom. Hybridný režim sa aktivuje automaticky keď úroveň nabitia batérie klesne pod určitú úroveň alebo rýchlosť jazdy prekročí 140 km/h. Vďaka rozličným režimom hybridného pohonu vodič môže udržiavať úroveň nabitia batérie, dobíjať batériu rekuperáciou pri brzdení alebo použiť rýdzo elektrický pohon (e-Mode) pre zvýšenie efektivity. Úplne nabitá batéria umožňuje modelu  SEAT Leon e-HYBRID dojazd s elektrickým pohonom do 64 km v cykle WLTP, SEAT Tarraco e-HYBRID má elektrický dojazd do 49 km.

Športovosť a komfort s plným výkonom. Kompaktný SEAT Leon e-HYBRID poháňa turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 TSI s priamym vstrekovaním paliva, podporovaný elektromotorom s výkonom 85 kW (115 k), napájaným z lítiovo-iónovej akumulátorovej batérie s kapacitou 13 kW. Obidva motory spolu poskytujú maximálny systémový výkon 150 kW (204 k) a maximálny systémový krútiaci moment 350 Nm. „Vďaka použitiu najmodernejšieho elektromotora a technológie batérie môže SEAT Leon dlhšie jazdiť výlučne s elektrickým pohonom. Týmto spôsobom sa dá zvýšiť podiel jazdy bez lokálnych emisií a súčasne využiť výkon spaľovacieho motora, keď je to potrebné,“ hovorí Dr. Werner Tietz.

Systém pohonu plug-in hybrid modelu SEAT Tarraco e-HYBRID takisto tvorí benzínový motor 1.4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom 85 kW (115 k), no je vyladený tak, že dosahuje maximálny systémový výkon 180 kW (245 k) a maximálny systémový krútiaci moment 400 Nm.

Technické údaje modelov SEAT s pohonom plug-in hybrid.

SEAT Tarraco e-HYBRIDSEAT Leon e-HYBRID
Spaľovací motor1.4 TSI 110 kW (150 k)1.4 TSI 110 kW (150 k)
Počet valcov/ventilov4/164/16
Objem1.395 cm31.395 cm3
Vŕtanie x zdvih74,5 x 80,0 mm74,5 x 80,0 mm
Výkon elektromotora85 kW (115 k)85 kW (115 k)
Kapacita batérie 13 kWh13 kWh
Maximálny systémový výkon180 kW (245 k)150 kW (204 k)
Maximálny systémový krútiaci moment400 Nm350 Nm
Elektrický dojazd (WLTP)44-49 km58-64 km
Kombinovaná spotreba (WLTP)1,6-2,1 l/100km1,1-1,3 l/100km
Kombinované emisie CO2 (WLTP)41-47 g/km25-30 g/km