Seat Tarraco 2.0 TDI 4drive: Vlajková loď pre aktívne rodiny
Tarraco vo mne vzbudzovalo dobré pocity už počas nášho prvého stretnutia (video nájdete – TU), ale až v tejto verzii boli naplnené takmer všetky predstavy, ktoré by malo plnohodnotné SUV pre (dobrodružné) rodiny spĺňať.
Prvý testovaný model mal 1.5-litrový benzínový 4-valec s výkonom 150 koní a pohon výhradne prednej nápravy. To môže dávať určitej skupine ľudí zmysel, ale ja vidím Tarraco trošku inak: naftový motor + pohon všetkých kolies, to je kombinácia, ktorá je zárukou dlhodobej spokojnosti, trvácnosti a pohodového cestovania.
„Interiér je prevažne plastový, z veľkej časti mäkčený, takže to až tak neprekáža, aj keď musím povedať, že vlajková loď by mohla mať aj prémiovejšie prevedenie.“
Osobne ma teší aj fakt, že SEAT zachoval fyzické ovládače klimatizácie a pod., ktoré sú jednoducho najpraktickejšie – aspoň tak to vidím ja. Aký máte názor, dotykové plochy alebo klasické ovládače? V testovanej verzii bola 3-zónová klimatizácia, vyhrievané sedadlá (aj zadné krajné), čo je optimálna zostava. Ochudobnení tak nie sú ani zadní pasažieri, ktorí majú samostatný výduch ventilácie a možnosť nastavenia teploty. A priestor vzadu? Kráľovský! Keď sedím pohodlne za volantom, tak si takmer rovnako pohodlne sadnem aj sám za seba. To je predsa bežné, Miro. Áno, je, ale u kolegov z branže, ktorý majú 165cm aj s topánkami :), ja mám 2 metre a to je často problém (môj). Tarraco mám preto rád, lebo ponúka priestor úplne pre každého, bez rozdielu. Cením aj praktické stolíky s držiakmi na nápoje, USB-A výstup a 12V zásuvku na nabíjanie elektroniky (ešte menič na 230V a bude to úplne ideálne) a lakťovú opierku. Dôležitý dodatok – polohovateľné operadlá v druhom rade, ktoré sú v rámci dlhých ciest neoceniteľné.
Ak hľadáte priestranné rodinné SUV, tak Tarraco určite stojí za pozornosť. A nie, že nie 🙂. Týmto to ale nekončí, okrem toho, že majú veľa priestoru pasažieri, tak je stále k dispozícii aj obrovský batožinový priestor s dvojitým dnom, kde je rezervné koleso (dojazdové). Podlahu môžete mať v dvoch úrovniach a prispôsobiť sa dajú aj boky. Ak potrebujete schovať vrchné rolovacie plato, tak sa zmestí do medzi-úrovne. Je dobré vedieť, že tento model si viete objednať a v 7-miestnej verzii. Batožinový priestor má objem neskutočných 760 litrov a po sklopení operadiel v druhom rade, ktoré sú optimálne delené (40:20:40) to je viac ako dvojnásobok. Škoda však, že nevznikne úplná rovina (to by som sa tam aj vyspal). Objemnú karosériu s pohotovostnou hmotnosťou viac ako 1800kg musí niečo tlačiť vpred, a to aj pod záťažou. Benzínová 1.5 s manuálom nebola na zahodenie, ale naftový 2-liter s automatom mi sem predsa len pasuje viac. A nejde o dynamiku, tá je v oboch prípadoch veľmi podobná (aspoň tak som to vnímal ja), ale o silu, ktorá sa ukáže najmä pod väčšou záťažou. Testovaný model disponoval 4-valcovým naftovým 2-litrom s výkonom 110 kW (150ps) a max. krútiacim momentom 340 Nm (od 1750 rpm). Kombinovaný bol s dobre známou 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, ku ktorej nemám extra výhrady. Má svoje muchy, občas spomalené reakcie, z času na čas zazmätkuje, ale v zásade je „učenlivá“ a vo väčšine času dobre fungujúca. Výkon sústavy je prerozdeľovaný medzi všetky kolesá. Tento agregát má aj vyšší stupeň (190ps/400Nm), ktorý by bol z môjho pohľadu úplne optimálny. Výkonovo poddimenzovaná verzia by mala mať lepšiu spotrebu, ktorá sa v mojom prípade pohybovala v okolí 7,5 l/100km, čo nie je úplne ideálne číslo – mohlo by to byť aj lepšie. Samozrejme, ak by som nahodil silno letargický mód, tak by to číslo kleslo, ale v tom úplne zmysel nevidím. Vo výsledku budete spokojní, ale iba vtedy, ak patríte k menej „výbušným“ šoférom, ktorí majú dostatok trpezlivosti. Dynamika i sila tu pochopiteľne je, ale často mi tých 40 koní a 60 Nm chýbalo, to sa priznám – najmä počas predbiehania na okresných cestách. Takže, ak robíte veľké nájazdy kilometrov, naftová verzia je ideálna voľba a z môjho pohľadu by to mala byť tá najvýkonnejšia, teda 190ps/400Nm.
Základná technická špecifikácia: SEAT Tarraco Xcellence 2.0 TDI 4drive
- Motor: 1968 cm3 / 4-valec / Nafta
- Prevodovka: 7-stupňová automatická (DSG)
- Výkon: 110 kW (150 ps) – 3500 rpm / 340 Nm – 1750 rpm
- Poháňaná náprava: 4drive / pohon všetkých kolies
- Rozmery: dĺžka 4735 mm / šírka – 1839 mm / výška – 1674 mm / rázvor – 2790 mm
- Pohotovostná hmotnosť: 1803 kg
- Objem batožinového priestoru: 760 litrov
- Objem nádrže: 60 litrov
- Max. rýchlosť: 198 km/h
- Zrýchlenie: 0-100 km/h – 9,8 sekundy
: SEAT Slovensko Cena (Xcellence, model 2019): od 36 970 Eur
Galéria: SEAT Tarraco
Prečítajte si aj:https://touchit.sk/ford-transit-2-0-tdci-trend-dodavka-s-vybavou-lepsieho-osobneho-automobilu/295260
Podobné články
Cestovanie na Slovensku s mobilnou aplikáciou
Tie najlepšie veci bývajú zadarmo
Stratená batožina? Nič lepšie sa vám nemôže stať